Translate

יום שלישי, 10 בדצמבר 2019

בכירי תעשיית המזון הישראלי בוועידת IFOOD 2019: מאת -שרית יוכפז


בכירי תעשיית המזון הישראלי בוועידת IFOOD 2019:  
פרופסור גרוטו, משנה למנכ"ל משרד הבריאות: "מזון יכול להיות גם מעובד וגם בריא"
·         מנכ"ל קבוצת תנובה, אייל מליס: "בשם תעשייני המזון נעלבתי כשפתחתי את העיתון וראיתי שיש סימון ירוק ואף אחד לא סיפר לנו. זה הדיאלוג שהרגולטור והתעשייה צריכים לייצר?!"
·         שלום זידלר, יו"ר איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים ויו"ר מועצת המנהלים של קבוצת ויסוצקי: "הסימון האדום לא צריך להפחיד את הצרכן אלא ליידע אותו שהמוצר שהוא רוכש הוא בטוח וטעים, אבל עליו לרכוש אותו במידה. אסור לתקוף את התעשייה בסיסמאות ריקות, אלא לחנך את הצרכנים".
·         עו"ד גליה שגיא, מנכ"לית איגוד המזון: ״אלה היו שנים מאתגרות לענף המזון בישראל. אפשר היה לקטר על המצב, אבל אנחנו בחרנו להסתכל על זה באופן חיובי כי אוכל הוא רגש, הוא קסם. מי שיושב כאן מייצר את הקסם הזה. להיות תעשיין היום זה אקט ציוני".
הבוקר (10.12.19), נאספו בכירי תעשיית המזון, אנשי אקדמיה ונציגי משרד הבריאות לועידת Ifood – הועידה השנתית של איגוד תעשיות המזון הישראלית. במושב ה-"מהדורה המרכזית", מושב הפתיחה של הועידה, שוחחו ביניהם הבכירים כשהם שמים על השולחן את האתגרים, המחשבות והגישות השונות לקראת הרפורמה בפרט והתעשייה הישראלית בכלל.
אמירות בולטות מהועידה:
·         מנכ"ל אסם – נסטלה, אבי בן אסייג: "אחד האתגרים של התעשייה הוא איך מצליחים להמשיך לקיים תעשיית מזון משגשגת בתקופה שבה התשומות מתייקרות, הרגולציה מכבידה ויש קיפאון מוחלט במחירים".
·         מנכ"לית יוניליוור, ענת גבריאל: "אם אנחנו מסתכלים על אוכלוסיות כדור הארץ בעוד מספר שנים נצטרך עוד שני 'כדורי ארץ' כדי להאכיל ולהכיל את כולם. אי אפשר להאכיל את אוכלוסיות העולם כפי שעשינו לפני 50 שנה. תעשיית הפודטק קריטית לכולנו על מנת שנוכל להאכיל את אוכלוסיות העולם״.
·         מנכ"ל שטראוס, אייל דרור: "אורח החיים משתנה ופחות אנשים רוצים לבשל. אין ספק שצריך לעשות שינוי ואפשר היה לעשות את הדברים בצורה טובה יותר, אם היינו מייצרים דיאלוג יחד עם הרגולטור"
·         פרופסור איתמר גרוטו, משנה למנכ"ל משרד הבריאות: ״אנחנו רואים ירידה בהשמנת ילדים בישראל. מזון יכול להיות גם מעובד וגם בריא. היום יש שיטות להוריד דרמטית את רמת עיבוד המזון. צריך להבדיל בין המזון אולטרא מעובד למזון מעובד באופן קל״
·         מנכ"ל החברה המרכזית למשקאות, הראל חייקין: ״איכות הסביבה והאחריות התאגידית הם בראש מענייננו. בעיקר בשנים האחרונות. אם בישראל מייצרים מיליון טון פלסטיק, תעשיית מיכלי המשקה בישראל מהווה רק שלושה אחוזים. מתוך שלושת האחוזים האלה 60% נאספים. אנחנו משקיעים בכך מיליוני שקלים דרך תאגיד אל"ה״.
·         פרופסור אורי לזמס, מהפקולטה להנדסה ביוטכנולוגית בטכניון: "אני יכול להגיד שישראל היא אור לגויים גם בתחום זה. החדשנות בתעשיית המזון הישראלית היא מקור עליה לרגל מהעולם״.

·         מנכ"ל ובעלי חברת "מאיר בייגל", גלעד זילברברג: "בסוף היום מזון הוא דבר שאנחנו רוצים להנות ממנו. כל דבר צריך לעשות באיזון. אני חושב שהרפורמה הזאת לא נכונה לצרכן ואני מקווה שלא נצטער עליה בעוד עשרות שנים". 

·         אלונה בראון, מו"ל עיתון גלובס: "לעיתונות יש תפקיד של גורם מתווך אמון בין מגזרים שונים"
·         מנכ"ל עוף טוב, רמי אייזיק: "יש חיסור איזון מסוים בין משרדי הממשלה. מצד אחד אנחנו בהיבטים מסוימים תחת משרד החקלאות ובאחרים תחת משרד הבריאות. הסינרגיה לא מלאה.
איגוד תעשיות המזון בהתאחדות התעשיינים פועל לקידום תעשיית המזון הישראלית, תוך שימת דגש מיוחד על סיוע למפעלים קטנים ובינוניים ועל יצירת סביבה עסקית תומכת ליצרנים. איגוד תעשיות המזון בהתאחדות התעשיינים מייצג את כלל יצרני המזון בישראל וחברים בו כ- 200 מפעלי מזון ומשקאות, המייצרים מגוון רחב של מוצרים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה