Translate

יום שלישי, 31 בדצמבר 2019

בכירים במשק הגיעו ללשכת נשיא אוניברסיטת תל אביב לפורום בוגרים משפיעים. עיקרי הדברים מובאים כאן. מאת שרית יוכפז

בכירים במשק הגיעו ללשכת נשיא אוניברסיטת תל אביב לפורום בוגרים משפיעים. עיקרי הדברים מובאים כאן.  מאת שרית יוכפז


הקריירה הקולנועית של ליעד אגמון, האתגר של עו"ד אבי חימי, ההכרות של מנכ"ל הרכבת ומנכ"ל טלרד ועוד – בין התגליות שסיפק מפגש מיוחד של מנכ"לים בכירים במשק שנכנסו לתפקידם בשנת 2019 – כולם  בוגרות ובוגרי אוניברסיטת תל אביב
  •  עו"ד אבי חימי - יו"ר לשכת עורכי הדין , בוגר הפקולטה למשפטים צילום יעל צור 

לשכתו של נשיא אוניברסיטת תל אביב פרופ' אריאל פורת נראתה לשעה קלה כמו מכפיל כח של



מנכ"לים בכירים מאוד במשק. ולא בכדי. לראשונה אירח הנשיא שגם הוא נכנס לתפקידו לפני שבעה חודשים, אנשי מפתח מובילים שנכנסו לתפקידים חדשים  בשנת 2019 , ואשר כולם ללא יוצא מהכלל  בוגרות ובוגרי אוניברסיטת תל אביב.
  
ראש ארגון  בוגרי האוניברסיטה  סיגלית בן חיון , אשר הובילה את פורום הבכירים ביחד עם הנשיא ועם עמוס אלעד סגן הנשיא לקשרי חוץ ולענייני בוגרים אמרה : "שנת 2019 הייתה שנה פורייה במיוחד והיא סיפקה לנו שורת מינויי  בוגרות ובוגרים מגוונת מכל קצוות המשק, החל בבנקאות, מערכות ציבוריות, עמותות ומלכ"רים  וכלה  בהייטק, בתרבות ובאמנות".

זהו מפגש של הבעת הערכה והוקרה . נשיא האוניברסיטה התייחס לחשיבותם של התפקידים הבכירים שבוגרי האוניברסיטה תופסים, ואמר שמגוון התפקידים המיוצג במפגש משקף את אחת מהמטרות של האוניברסיטה לרב תחומיות. "נראה יותר ויותר מרכזים רב תחומיים שבעבר לא חשבנו שהם יכולים לחבור אחד לשני". הוא התייחס גם למגוון שבמניין חברי הסגל האקדמי המונה 2500 איש וציין כי למרות שכעת רק שלושה מהם מהקהילה הערבית הוא שואף לתקן ולשנות את המצב.

כמה מחברי הפורום עומדים כיום בפני אתגרי ענק הניצבים בחוד החנית של השיח הציבורי והתקשורתי.

עו"ד אבי חימי ראש לשכת עורכי הדין אמר: "אתגרי הלשכה גדולים, עלינו לייצב את המערכת, לשקם את אמון עורכי הדין בה ולשנות את ה די,אנ,אי של המקצוע, ולעשות הכל בענווה. וישנן גם סוגיות משפטיות בהן עלינו לנהוג בזהירות, שלטון החוק הוא שאלה של דמוקרטיה ולכן עלינו לנהוג באיפוק. המצב מאוד מורכב ובעייתי". הוא פנה לנשיא האוניברסיטה ואמר: "אנחנו לא שומעים מספיק את האקדמיה, ישנן סוגיות שהאקדמיה צריכה להביע בהם את דעתה".

מנכ"ל רכבת ישראל הנכנס מיכאל מייקסנר התייחס לאתגרי הרכבת: " נפרדתי מהפינוקים שהיו מנת חלקי בתפקידי הקודם ונכנסתי לתפקיד מאתגר שיש בו כמה חזיתות עיקריות - יחסי העבודה, עליה החדה בביקושים והטמעה של טכנולוגיות חדשות".
מייקסנר   ומנכ"ל טלרד הנכנס מוטי אלמליח ששירתו יחד בחיל הקשר שמחו להצטלם ביחד.

מוטי אלמליח הודה שהוא מאמין גדול בתקציבי עשייה  למען הקהילה: "כשאני נכנס לתפקיד חדש אני מיד מכפיל את תקציבי העשייה בקהילה. אני באמת מאמין שזה באמת חשוב, בתור אחד שבעצמו מגיע מהפריפרייה".

מנכ"ל בנק מסד הטרי גבריאל טייטל אמר: " אנחנו בעצם בנק חברתי המשרת בעיקר מורות ותלמידי מכללות הוראה". הוא סרב להסגיר מה כמות הלקוחות של הבנק אבל אמר שמטבע הדברים רובן נשים. "אני יוצא הרבה לשטח ומתרשם ממעמדו של המורה בישראל, המורה במגזר הערבי הוא חצי אלוהים, אי אפשר בכלל להשוות אותו למעמדו של המורה בתל אביב".

גם אורה כורזים, יו"ר ויצו  ישראל  התייחסה לקהילה הערבית, גילתה כי ויצו ישראל  מקימה בשנים האחרונות מועצות נשים בקהילות השונות, וחשפה שבשבוע שעבר נפתחה מועצת נשים ראשונה במגזר הדרוזי. המודל הכלכלי של ויצו ישראל  נשען כיום על פעילות המיזם החברתי של בגדים מיד שניה, לפיו כל גיוס הכספים מהמכירות חוזר לחברה.

יזם ההייטק שעשה את זה, ליעד אגמון מייסד חברת דינמיק יילד שנמכרה למקדונלדס מכהן כיום כמנכ"לה של החברה שהפכה לחברת הבת של ענקית ההמבורגרים. הוא סיפר  בחן רב שהחל את לימודיו בפקולטה למדעים מדוייקים,  וכן למד בפקולטה לאמנויות  קולנוע.  שם פגש לראשונה את הבמאי  אבי נשר ,ששכנע אותו לעשות ביחד את הסרט "סוף העולם" שמאלה" וכל השאר היסטוריה. הוא גם גילה כי האוניברסיטה היתה אחת מהלקוחות הראשונות של דינמיק יילד אבל שילמה מעט מאוד, רק 1000 דולר.

ד"ר חגי אמיר מנכ"ל בית החולים לוינשטיין אב לשבעה, טפח על השכם לידידו ד"ר חגי רוזנבוים המנכ"ל החדש של מרכז רפואי עמק. גם הוא האיר זרקור על ייחודו של בית החולים, המשקף אינטגרציה ייחודית בין יהודים וערבים, לא רק בין החולים השוכבים מיטה ליד מיטה אלא גם בין הרופאים, האחים והאחיות.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה