Translate

יום שני, 8 ביולי 2019

מפתחים את אילת – תכנית 400 המיליון ₪ . מאת: שרית יוכפז


                              ביקור מנכ"ל ראש הממשלה  באילת                  


מפתחים את אילת – תכנית 400 המיליון ₪    

על רקע סגירת שדה דב ביקר השבוע (א') באילת, מנכ"ל משרד ראש הממשלה – רונן פרץ וצוות משרדו, על מנת לעמוד מקרוב אחר הצרכים של העיר אילת לקראת גיבוש הצעת מחליטים כפי שהתחייב לה ראש הממשלה עם ההחלטה לסגור את שדה דב. מנכ"ל משרד ראש הממשלה: "תכנית ה – 400 מיליון ₪ היא שלב א' במימוש התכנית האסטרטגית לאילת". ראש העירייה – מאיר יצחק הלוי: "לצד המענים בגין ההשלכות של סגירת שדה דב בתחומי הבריאות, התיירות והנגישות של תושבי אילת למרכז ושל המרכז לאילת, נדרוש להעלות את הטבת המס מ – 10%      ל – 13% כפיצוי לכל אחת ואחד מתושבי העיר".

כידוע ב – 1.7.2019 לאחר מאבק ארוך ומתמשך שניהל ראש העירייה – מאיר יצחק הלוי נגד סגירת שדה דב, החליט ראש הממשלה – בנימין נתניהו, כי אין דרך לעצור את פינוי שדה דב וכל ניסיון יעלה למדינה מיליארדי שקלים ויגרום למדינה לנזק כבד. במקביל, מתוך אחריות לפיתוחה של העיר אילת, הורה ראש הממשלה בסיכום עם שר האוצר ושר התחבורה, ובאישור היועץ המשפטי לממשלה, להביא לממשלה בתוך שלושה שבועות תכנית לפיתוח העיר אילת בסך 400 מלש"ח. שר האוצר וצוותו התחייבו להעמיד את המקור התקציבי לתכנית. כמו כן, הוחלט על הקמת צוות שרים בראשות ראש הממשלה שיוודא ביצוע של התכנית לפיתוח העיר אילת. בנוסף, סיכמו ראש הממשלה ושר התחבורה על הבטחת רציפות התחבורה התעופתית לאילת דרך נתב"ג באותה תדירות שקיימת היום בין אילת לשדה דב.  

השבוע הגיע כאמור מנכ"ל משרד ראש הממשלה וצוותו לאילת על מנת לעמוד מקרוב אחר הצרכים של העיר ובהתאם להם לקבוע את התכנית לפיתוח העיר אילת כשלב א' למימוש התכנית האסטרטגית עליה הוחלט בשנת 2012 בפורום שרים לענייני אילת בהובלת ראש הממשלה – בנימין נתניהו. בפתח הישיבה הצהיר ראש העירייה, כי את שיגורנו בא לנו ותיאר את הכאוס שנוצר על רקע סגירת שדה דב. עוד עדכן ראש העירייה, כי פנה בעניין למנכ"ל משרד הביטחון – אודי אדם ולמנכ"ל רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) – עדיאל שמרון וביקש את התערבותם בתכנון מושכל ואחראי של פינוי שדה דב. על רקע הכאוס והתקלות הרבות והקשות אותם חווים ומרגישים מידי יום, תושבי אילת ואורחיה והפגיעה באיכות החיים מאז פינוי שדה דב, שב וביקש ראש העירייה, להשאיר את המתקנים החיוניים לסוף תקופת הפינוי ובכללם: מסלול הנחיתה, תשתיות התקשורת, נקודת כיבוי וכמובן מגדל הפיקוח.

לצד זאת הציגה הנהלת העירייה את הצרכים של העיר אילת, לפיהם כאמור תגובש הצעת מחליטים לתכנית פיתוח לעיר אילת. ראש העירייה הבהיר, כי בראש ובראשונה יש לתת מענים להשלכות של סגירת שדה דב ובראשם תחומי הבריאות, התיירות והנגישות של תושבי אילת למרכז הארץ ושל המרכז לאילת ובכלל זאת לטובת הבאת רופאים, מרצים וכמובן תיירים. לאחריהם יש לתת מענים מחוללי צמיחה בתחומי התעסוקה, יוקר המחיה ואיכות החיים. בכלל זאת ציין ראש העירייה, כי נדרוש להעלות את הטבת המס מ – 10% ל – 13% כפיצוי לכל אחת ואחד מתושבי העיר. סגן וממלא מקום ראש העירייה – אלי לנקריפרט בפני המנכ"ל וצוותו את המענים, שתכליתם לשפר את איכות חיי התושבים ואת רמת שירותי הבריאות לה הם זכאים, לשפר את הנגישות בין אילת למרכז ובין העיר לשדה התעופה "רמון" וכן בתוך העיר ולהוזיל לתושבים את יוקר המחייה. בתחום הבריאות הוצג הצורך בחיזוק הרפואה המקומית וצמצום התלות במרכזים הרפואיים במרכז הארץ על ידי הרחבת השירותים הרפואיים באילת. ד"ר אלדר ברקוביץ – מנהל בית חולים 
"יוספטל" הוסיף את הצורך בתגמול רופאים כולל מתן מענקים ותשלום על ביטול זמן שנוצר בגלל הטיסות מבן גוריון, צורך בהסעת מטפלים, מסוק קבוע ועוד. זאת לצד צורך בהרחבת תשתיות לבניית מבנה של רפואה יועצת בעלות של כ – 35 מיליון ₪ ובניית מבנה ממוגן שיכלול חדרי ניתוח וחדרי לידה, מכון דיאליזה ואשפוז יום בעלות כוללת של כ – 70 מיליון ₪. בתחום התחבורה הציג לנקרי את הצורך בהוזלת מחירי הטיסות על ידי סבסוד ויצירת תחרות, סבסוד התחבורה הציבורית, שיפור דרכי ההגעה מרמון לאילת והפוך, הקצאת אוטובוסים תיירותיים בנסיעה לאילת, הקמת חניונים ועוד. אלה כמובן לצד המשך שדרוג כביש 90 עד צומת הערבה וקידום הרכבת לאילת. בתחום התיירות הוצג הצורך בפעולות שימקמו את אילת על מפת התיירות העולמית על ידי שיווק, חיזוק נוהל הטיסות, והשבחה של המוצר התיירותי זאת לצד המשך חיזוקה של אילת כעיר ספורט בינלאומית עם המשך בניית קריית הספורט הבינלאומית. עוד הוצגו צרכים לגיוון מקורות התעסוקה בעיר אילת על ידי שימוש ביתרונות היחסיים של אילת בתחומי חקלאות וביוטכנולוגיה ימית לטובת הקמת פארק תעשיות מזון מן הים והמשך יישום התכנית לעצמאות אנרגטית באילת, זאת לצד עידוד חברות ויזמים להגיע לעיר. בתחום הפיתוח הוצג הצורך בפיתוח מנועי צמיחה עירוניים, בין היתר על ידי שחרור שטחים תפוסים על ידי גופים מוסדיים כמו חיל הים, קצא"א, קטעי חוף התפוסים על ידי חברת חשמל (חח"י) ועוד. סיום הליכי הקצאת מקרקעין ונכסים לעיריית אילת דוגמת העברת חברת המזח ונכסי חפח"א, מתחם הקרולינות, כפר הצוללים, מרכז האומנויות ועוד..

בתום הדיון שארך כשלוש שעות, סיירו הנהלת העירייה וצוות משרד ראש הממשלה ברחבי העיר על מנת לעמוד מקרוב אחר הצרכים העולים גם מן השטח עצמו. הצוותים סיירו בשטח שדה התעופה המתפנה, באזור חיל הים ונמל אילת, לאורך הרצועה הדרומית ובאזור התעשייה.

מאת: שרית יוכפז


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה