Translate

יום שבת, 27 ביולי 2019

כ- 2000 איש הגיעו לוועידת גו איקומרס 2019 אשר התקיימה בסימן ה eComNation - ודנה באתגרים של השקת פעילות גלובלית, מאת: שרית יוכפז


Go eCommerce Israel's 7th Annual Summit
התמודדות עם התחרות מול ענקיות האיקומרס הבינלאומיות, הצגת פתרונות מתקדמים וסטארטאפים חדשניים במפגש תעשייה שכולו מסחר אלקטרוני.

דני גולדשטיין מנכ"ל דואר ישראל: "מחקר מקיף של חברת המחקר של ארגון הדואר העולמי, אומר שהאחוז של הסחר הדיגיטלי, הקמעונאי, יגיע ל-50% כיום הוא עומד על 15%. זו מהפכה שאנו היום בעולם לא יכולים להכילה. דואר ישראל אחראי כיום על למעלה מ 90% מהפעילות במדינת ישראל, ולא בגלל שהוא מונופול אלא בגלל שאנו נערכים לכך".
גיא אבןראש אגף שיווק ודיגיטל, שופרסל – "כיום באים מכל העולם רשתות קמעונאיות להבין את החיה המוזרה שנקראת שופרסל, כש-16% ממכירותיה נעשות דרך e-commerce זה מוביל עולמי באחוז מכירה של קמעונאי".
עופר ירום, מנכ"ל עזריאלי.קום: "אמזון לא באמת נכנסת לישראל, התחרות האמיתית הייתה ותישאר, אמזון.קום ודומותיה, אסוס, נקסט ושאר החברות שעושות עבודה מצוינת מחו"ל. מה שקורה עכשיו זה אפילו לא צל חיוור של הפעילות שאמזון יודעת לעשות ולכן אני חושב שכולנו נמשיך להוות תחרות ראויה למתחרות שמוכרות מהעולם ולא למהלך הזה שלא מביא מגוון, לא מביא בשורה, ולא מביא שירות יותר טוב לצרכנים הישראלים ולא לספקים שיצטרכו לשלם יותר מס. אין במהלך שום חדשנות ושום שיפור מבחינת איקומרס"

ד"ר שלומי פריזט, לשעבר הכלכלן הראשי ברשות התחרות: "הממשלה צריכה לעודד סחר בינלאומי ולקדם תחרות באמצעות סחר בינלאומי ומערכת המס. ב-75$ זו התחלה נהדרת, אבל אנו צריכים להיות ב-300$. נתח השוק של גולן טלקום הוא 5%. אך האימפקט שלו על השוק הוא אש ולהבה. שרף את שוק הסלולר, כולם הורידו מחירים, השחקנים בשוק המקומי צריכים להוריד מחירים".
שגיא סטוניס, מנכ"ל סטוניס, סוכנות איקומרס ואלעד גולדנברג, יועץ אסטרטגי, לשעבר בכיר ב- eBay, מייסדי דיגיטל IL, המרכז למקצועות האיקומרס והדיגיטל: "השנה נגיע ל-13 מיליארד שקלים שישראלים קונים בחו"ל. לצורך השוואה, כל שוק האופנה הישראלי, הוא 15 מיליארד שקל, הקניון הכי רווחי בישראל מכניס 1 מיליארד שקל בשנה.

ועידת Go eCommerce, אירוע המסחר האלקטרוני הגדול בישראל מבית מידע כנסים – חזר בפעם ה-7 והתקיים אתמול, 24 ליולי, 2019, במלון דיויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. את הוועידה הנחה תימור גורדון מומחה לקמעונאות דיגיטלית.
דניאל גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל: "היום הפעילות הבינלאומית בסחר המקוון עומדת על  2 טריליון דולר ובדרך ל-3 טריליון ואפילו יותר מכך. שוק הסחר המקוון הפך למורכב ומאתגר בשנים האחרונות בעקבות הגידול המואץ בהזמנות. כל חברות הלוגיסטיקה מתמודדות עם אותם אתגרים, המצריכים הערכות שונה מבעבר". הגידול בכמויות המשלוחים מצריך כיום יותר פתרונות הטסה, מעקב ובקרה הדוקים יותר אחרי משלוחים, קיצור זמני המסירה, ניצול מקסימלי של משאבי ההובלה, יצירת שרשרת ירוקה באמצעות חיסכון באנרגיה ומחזור אריזות, ובראש ובראשונה מענה על דרישת הלקוחות לרמת שירות גבוהה ביותר. מגמות אלו מחייבות יצירת ערך חדש ללקוחות, וסל פתרונות מותאם לצד התמקצעות ייחודית, הקמת תשתיות מבוססות ויכולת לעמוד בקצב השוק. הדואר הוא השחקן המשמעותי ביותר בשרשרת האספקה, כאשר אתגרים אלה פותחים בפניו מגוון הזדמנויות". בשנת 2018 חברת דואר ישראל מיינה ומסרה 65 מיליון חבילות  וצפויה למסור כ-70 מיליון חבילות עד סוף 2019. כדי להיערך לגידול בחבילות, החברה השקיעה למעלה מ-100 מיליון שקל בהקמת מרכז הסחר המקוון במודיעין, בפיתוח אמצעים טכנולוגיים מהמתקדמים בעולם למיון, שינוע ומסירת החבילות. עוד ציין גולדשטיין כי החברה נערכת למתן ניהול מלא של שרשרת האספקה ללקוחות SMB ותקים פתרון אחסון מתקדם עבור לקוחות עסקיים קטנים ובינוניים במהלך שנת 2020, בדומה לענקיות הלוגיסטיקה בעולם. מדובר במהפכה שירותית שתציע מתן פתרונות משלב האיסוף מדלת אל דלת, אחסון במחסן לוגיסטי מתקדם, ליקוט אריזה ומשלוח לאלפי יעדים בארץ ובעולם , לרבות סגירת המעגל הכספי.
על פי נתוני אתר statista.com בשנת 2018 הוציא הציבור הישראלי כ-13 מיליארד שקל בהזמנות מחו"ל, כאשר צפוי גידול של כ- 50% בהיקפים עד שנת 2023. לדברי גולדשטיין, ההיקפים גדלים ואיתם משקל הפריטים. הביטחון שהחבילה תגיע מהר ובזמן למקום בו הלקוח בחר, מייצר הזמנות, וכיום הלקוחות מזמינים מוצרים גדולים ויקרים יותר מבעבר, באמצעות המובייל ודרך אפליקציות ורשתות חברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם.

שגיא סטוניס, מנכ"ל סטוניס, סוכנות איקומרס ואלעד גולדנברג, יועץ אסטרטגי, לשעבר בכיר ב- eBay, מייסדי דיגיטל IL, המרכז למקצועות האיקומרס והדיגיטל: "השנה נגיע ל-13 מיליארד שקלים שישראלים קונים בחו"ל. לצורך השוואה, כל שוק האופנה הישראלי, עומד על כ 15 מיליארד שקל, הקניון הכי רווחי בישראל מכניס 1 מיליארד שקל בשנה. החבילות לא גדלות משנה לשנה, אבל התוכן  משתנה. אנו קונים מוצרים יותר משמעותיים, יותר יקרים, הקניות באינטרנט הם כבר לא כיסויים לסמארטפונים ואזניות זולות וסמארטפונים מסין, זה עדיין קיים, אבל הצרכנים קונים דברים יותר משמעותיים. בחודש שעבר שר הכלכלה אלי כהן חתם על צו לייבוא אישי, שנכנס לתוקף לפני חודש, שמאפשר לנו להזמין יותר מוצרים, להקטין רגולציה, ולאפשר לשליחות להגיע יותר מהר.
בעניין כניסת אמזון לארץ אמרו – "נראה השנה יותר מכל את העלייה של הענקים השקטים, אתם לא מכירים את שמותיהם, אבל הם מעבירים את המוצרים, ממי שאתם קונים ממנו. הם ייכנסו למכירה ישירה או ב-b2b באונליין. אחד התחומים המתפתחים הוא עולם ה-b2b נראה שיפור בכל הקשור ללוגיסטיקה, אוטומציה של הליכי שיווק. והכי חשוב – נראה יותר ויותר עסקים ישראלים שמבינים שישראל קטנה, ויצאו החוצה לעולם להביא כסף מבחוץ".
יונתן איבגי, סמנכ"ל שיווק ומכירות ב-DHL Express Israel  " 61% מהמיליונרים החדשים ב-3 השנים האחרונות עשו זאת באמצעות e-commerce.
גיא פישר, דירקטור e-commerce בפישה של אלעד גרופ – ". אנו בפישה משקיעים בשנה אלפי שעות של מחקר וזיהוי טרנדים של e-commerceאחד הנתונים המעניינים של השנה האחרונה, 1 מתוך 4 ישראלים קונה כל יום באינטרנט וזה אומר שאנו נמצאים בסוג של מהפכה דיגיטלית.
בפאנל בכירים שעסק בנושא – ישראל כמעצמת איקומרס: שחקנים מקומיים שפורצים לשוק הבינ"ל, ענקיות בינ"ל שמשיקות פעילות בארץ, סטארטאפים כחול-לבן שפורצים בגדול, טכנולוגיות ושיווק מתקדמים ועוד, בהנחיית שגיא סטוניס ובהשתתפות:
ליאת גוראריGlobal Digital & e-Commerce Director – סבון | מיכאל מיטרני, מנהל דיגיטל וחדשנות, סופר פארם | גיא אבן, ראש אגף שיווק ודיגיטל, שופרסל |אופיר כהן, משנה למנכ"ל, יוניברסל מקאן דיגיטל | דני כרמון, מייסד ומנכ"ל, מאמא גורו | אורית חשאי, מנכ"לית ומייסדת, Bryola

גיא אבןראש אגף שיווק ודיגיטל, שופרסל: "בשופרסל הכול החל מראייה נכונה של מגמות שוק, הצלחה אמיצה ואסטרטגית של הנהלה שידעה לקרוא את המגמות לפני 5-6 שנים. מסביבות 2014 כשהכנסות שופרסל עמדו באזור 400 מלש"ח מחזור מכירות e-commerce, היא תסגור השנה מחזור מכירות של מעל 2 מיליארד שקל e-commerce.  מדובר בתוכנית יישום מאד ברורה בכל שרשרת הערך שידעה להקים מערך שלם שתומך בפעילות של 2 מיליארד שקל. הרבה ממשאבי הארגון הלכו לטובת ה- e-commerceואלה התוצאות. שופרסל הוכיחה איך היא יכולה לקחת מותג אסטרטגי ולהפכו לרבע ממכירותיה. כיום באים מכל העולם רשתות קמעונאיות להבין החיה המוזרה שנקראת ששופרסל, כש-16% ממכירותיה נעשות דרך e-commerce היא מובילה עולמית באחוז מכירה של קמעונאי".
אורית חשאי, מנכ"לית ומייסדת Brayola: " בשנתיים האחרונות מכרנו ב-50 מיליון דולר, רק בארה"ב. ואנחנו יושבים ברמת השרון. בתור יזם אתה רוצה להתחיל לעשות משהו שהוא גדול ומבחינתי בכלל לא הייתה אופציה להתחיל אז בישראל. הרבה יזמים, עושים טעות שממציאים מוצר וכן רוצים ללכת לשוק הבינ"ל אך אומרים – אתחיל בישראל. בעיניי זה בזבוז זמן, למה? כי כל שוק אחר, לא משנה אם זה ארה"ב, לונדון, איטליה, הוא מתנהג בצורה מאד שונה. ולכן עדיף להחליט איפה מתחילים ולעשות שם את כל הדרך.
אופיר כהן, משנה למנכ"ל, יוניברסל מקאן דיגיטל: " היכולת שלנו פה, מצד אחד, להשתמש בכלים דיגטיליים כדי להבין שווקים, ואז ללכת ולמצוא מקומות שיש בהם מודל עסקי מעניין. בשוק של 150 בתי אב, אתה לא חייב למכור לכולם, אלא לקצת וזה הרבה יותר גדול.
דני כרמון, מייסד משותף ומנכ"ל מאמא גורו: " רשת קהילות של אמהות בעלת מעל לחצי מיליון אמהות בישראל, זה כוח ענק. אמהות שהן משפיעות, מתייעצות, מתלבטות מה לקנות, והיופי של אמהות שעושות זאת אחת עם השנייה. החזון שלנו הוא להיות מקום שבו אמהות מקבלות החלטת קנייה על כמעט כל דבר. זה מתחיל מעולמות התינוקות, עבר לעולמות הבית, מוצרים שאנו מוכרים, אבל גם המשיך הלאה למקומות אחרים".

ליאת גורארי, Global Digital & e-Commerce Director – סבון "סבון פעילה ב-15 מדינות בעולם, יש לנו בעצם 200 סניפים בעולם, בישראל, באירופה, בארה"ב ובאסיה. בחודש שעבר פתחנו פעילות בקוריאה. הפוקוס שלנו באסיה ובמיוחד ביפן מהווה חלק מאד משמעותי מרווח וממכירות בחברה. פעילות ה- e-commerce ביפן החלה ב-2017 וכשיודיעם שיפן היא השוק הרביעי בעולם בגודלו ב- e-commerce  מבינים שפעילותנו ביפן עדיין בחיתולים ורואים זאת במספרים ההתחלתיים של פעילותנו. כדי להבטיח הצלחה בפעילות שלנו ביפן, השלב הראשון היה להתחיל לעבוד על מודל של מועדון לקוחות מותאם מקומית והשלב הבא היה להתחיל לאסוף dataבערוצי תקשורת החברה".

מיכאל מיטרני, מנהל דיגיטל וחדשנות, סופר פארם: " אנו שנתיים באוויר, לפני 4 שנים התחלנו. הליך סופר מעניין של להתחיל עם דף נייר ריק ולהחליט מה אנו עושים, מה הדילמות, מה צריך לפתור. יש לנו 250 סניפים בארץ. התחלנו למפות מוצרים בקטלוג, להבין מה קורה ברמת המחירים, חיים במתח בין עולם האונליין לאופליין. מצד אחד אנחנו רוצים להתחרות עם אתרים אחרים ולא בסניפים שלנו, לא ליצור מצב שלקוח מגיע לסניף ואומר – שבאתר הרבה יותר זול... בעולם המבצעים, אמרנו שכל מבצע שיש ברשת שבמופיע בעלון המודפס, יופיע גם באתר. ואי אפשר לקחת בדיוק את אותם אלמנטים של חווית הסניפים עם הריח והתאורה ודיילות הקוסמטיקה, ולקחת ולתרגם לאתר, אבל אפשר לייצר חוויה מסוימת שתהיה איכותית".
נטע שדה, מנהלת תחום הדליברי הגלובאלי, Gett – Reinvent the Last Mile"לקוחות לא מוכנים לשלם יותר. כלומר, הם בסופו של דבר רוצים לקבל שירות יותר טוב, אבל במחיר שהיו רגילים לשלם עד עכשיו. לכן האתגר הכי גדול של כל אחד שיושב פה בחדר זה ה-last mile, מהסיבה העיקרית שהוא מהווה 53% ממרכיב העלויות של שרשרת השילוח. כלומר אם נצליח לפצל את מקטע הלאסט מייל נוכל להציע שירות טוב יותר במחיר אטרקטיבי. האתגר הזה קשה, יש הרבה אי-יעילות, צווארי בקבוק, חוסר שקיפות בהליך, ויותר מזה. כשחושבים על עולם ה e-commerce החדש, זה סך כל ההצלחות התפעוליות שיש על מערך המשלוחים".

פאנל בכירים: אפקט אמאזון. התמודדות עם התחרות, הגידול בהיקף הייבוא האישי, שיפור תשתיות הלוגיסטיקה והשילוח, היבטי רגולציה ומיסוי ועוד. בהנחיית תימור גורדון. בהשתתפות: אירית קריאף, יו"ר ומכ"לית GCX | עופר ירום, מנכ"ל עזריאלי.קום | יותם בן-ארי, מנהל eGold מקבוצת גולד בונד | דני בוטוין, מנהל אסטרטגיה ופיתוח תשתיות, דואר ישראל | לירון וישניה, ראש תחום האיקומרס am:pm | ד"ר שלומי פריזט, לשעבר הכלכלן הראשי ברשות התחרות

תימור גורדון, מומחה לקמעונאות דיגיטלית: אמזון אף פעם לא נכנסת ביום אחד, היא עושה זאת בגלים לפי מה שנראה לה נכון. אמאזון לא באמת תפתח פה מחסן ייעודי אלא תספק ממדינה שכנה, טורקיה ירדן. אנחנו אי פוליטי. מצד שני, ראינו מחקר של דלויט עם משרד הכלכלה, שאומר שישנה תחזית המדברת על נתחי שוק, תוך שנתיים אמאזון תיקח 45% מהאונליין של חשמל, זה 20% מסך כל הקטגוריה, שליש הפארם בביוטי אונליין ובסך הכול מדברים שעד 2025, בתוך 5 שנים מהכניסה, כבר תהיה 50% מהשוק האונליין בישראל, זו התחזית".

אירית קריאף, יו"ר מנכלית GCX: יש תעשיה חדשה, תעשיית ה e-commerce. שמייצרת מקצועות חדשים, מקומות עבודה. וכן אמזון הוא הקטר. צריך לראות זאת בצורה חיובית ולהבין, ראו מה זה עושה לנו. רק דברים טובים. GCX היא נותנת שירותים ב e-commerce היא לא בלדרות ולא דואר. כשהקמתי את החברה לא התכונתי לשרת לקוחות פרטיים אבל ה e-commerce יותר ויותר פונים ללקוחות הפרטיים שהם תובעניים, רוצים כאן ועכשיו. היא משנה כאן סדרי עולם, היא עושה הרבה טוב לכולנו, מצמיחה מקומות עבודה, אנו רואים איך מקצועות חדשים צצים וקמים,
עופר ירום, מנכ"ל עזריאלי.קום: " אמזון לא באמת נכנסת לישראל, התחרות האמיתית הייתה ותישאר, אמזון.קום, והדומות שלה, אסוס, נקסט ושאר החברות שעושות עבודה מצוינת מחול. מה שקורה עכשיו זה אפילו לא צל חיוור של הפעילות שאמזון יודעת לעשות ולכן אני חושב שכולנו נמשיך להוות תחרות ראויה למתחרות שמוכרות מהעולם ולא למהלך הזה שלא מביא מגוון, לא מביא בשורה, ולא מביא שירות יותר טוב לצרכנים הישראלים ולא לספקים. אין במהלך שום חדשנות ושום שיפור מבחינת איקומרס. מכיוון שאנו שחקנים מקומיים ומכיוון שאין לנו את האסטרטגיה המאד גלובלית של אמזון אנו יכולים לעשות דברים טוב ממנה. בשוק המקומי יש דברים שנכון לעשות ואם נדע לעשות הצרכן יעריך. גילינו שהצרכן מעדיף לקבל חבילה אחת לפעמים לאט יותר מאשר לקבל חמש חבילות בהזמנה".

ד"ר שלומי פריזט, לשעבר הכלכלן הראשי ברשות התחרות: "תתחיל להיות בעיה שצריך לשים אליה לב, כאשר תיכנס פלטפורמה בין עסקים גדולים וקטנים בישראל לבין לקוחותיהם. תהיה לזה השפעה גדולה בעתיד. אחד הדברים המרכזיים שהממשלה הייתה צריכה לעשות לעשות הוא להשתמש במדיניות המס, כמו שהיא נותנת חוק עידוד השקעות הון וטבע תשלם 6% מס חברות ולא 30% כמו כולנו והיא נותנת עידוד לפריפריה, הכול באמצעות מערכת המס, היא צריכה לעשות עידוד לסחר בינלאומי ולקידום תחרות באמצעות סחר בינאלומי ומערכת המס. ב-75$ זו התחלה נהדרת, אבל צריכים להיות ב-300$. הוסיף ואמר, " נתח השוק של גולן טלקום הוא 5%. אך האימפקט שלו על השוק הוא אש ולהבה. שרף את שוק הסלולר, כולם הורידו מחירים, השחקנים בשוק המקומי צריכים להוריד מחירים".
לירון וישניה, ראש תחום האיקומרס am:pmאנו מכירים את הצרכנים התל אביבים מעולה, ברמת הזדהות מלאה. יודעים להגיע אליהם תוך שעתיים, כמעט 24/7 ובקרוב 24/7 זה משהו שלא קיים בשוק היום וזו לגמרי הנקודה המנצחת שלנו. גם מבחינת הסניפים והמרלוג ופריסתם, וגם מבחינת המגוון שאנו מציעים ללקוחות התל אביבים, מדינת תל אביב והסביבה, זהו מגוון מוצרים שמדויק להם. אין ספק שאמזון מנצחת ברמת המגוון אבל לפעמים אינך צריך כל המגוון הזה, אלא את הדבר המדויק ללקוחות שלך והמוצרים המיוחדים.
דני בוטוין, מנהל אסטרטגיה ופיתוח תשתיות, דואר ישראל: הכניסה של אמזון מתחברת בצורה לא מפתיעה, לתצורה של עבודה מאד מדויקת שעשינו, עם הכנה מלאה שלנו לעולם החדש הזה. עשינו פעילות ב-3 השנים האחרונות בכדי להיות במקום שאנו נמצאים היום, ואלו דברים שאנו כבר רואים ביומיום, הכמויות שעוברות דרכנו הן פשוט אסטרונומיות וגדלות ואנו מתמודדים איתן בכבוד. אנו פוגשים את אמזון בדיוק בנקודה הנכונה. תוך חודש אנו מסיימים לטייב ברמות מאד גדולות את תשתית דואר השליחים שלנו. התשתיות שכבר קיימות, של הלוקרים ונק' המסירה. הדבר החשוב ביותר, באמצע 2020, אנו נעלה לאוויר עם המרלוג שלנו, מרלוג רובוטי לחלוטין. אנו מוכנים לכניסה מלאה של אמזון לישראל.
על השאלה במידה ואמזון כן יקימו מרכז ומחסנים קדמיים בישראל, והחברה תדע לעשות כל העבודה בעצמה, איפה זה שם את הדואר? הרי המספרים יצטמצמו. האם תערכו גם לזה? ענה – "יש מקום לכולם. באמת שדבר כזה קורה, כל השוק גדל. תבינו זה קרה גם בסלולר. זה לא רק אמזון אלא אפקט אמזון, וזה יגרום לכל השחקנים המקומיים – הסוחרים – לשנות תפיסה, לשנות את דרך העבודה".
יותם בן-ארי, מנהל eGold מקבוצת גולד בונד: " אנו כבר שנתיים בקבוצה חוקרים את הנושא של עמידה בציפיות, של ענקיות ה- e-commerce. אנחנו חושבים יש להן ציפיות שיהוו אתגר מאד גדול לכל מי שימכור באמצעותן. בשוק הישראלי ובכלל בעולם. צריך שתהיה מערכת רובוטית, מערכות מתוחכמות בצלמם של ענקיות ה- e-commerce שיודעות לעבוד בקצב הזה, ואנו נסענו לבקר במקומות האלה ולמדנו איך עובדים ומקימים נמל פרטי בבעלותנו באשדוד, מרכז בצלמם ובדמותם, עם אותן מערכות מידע משוכללות וממשקים של אתרי האינטרנט שלהם, ואנו חושבים שנדע לעזור לכל חברה שרוצה להתמודד בשוק הזה ולעמוד בציפייה של אמזון".

בין משתתפי הוועידה : דניאל גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל, אירית קריאף, יו"ר ומנכ"לית GCX גלובל קורייר אקספרס, עופר ירום, מנכ"ל חברת האי קומרסAzrieli.comפרופ' אווה רודריגז, יועצת דיגיטל, לשעבר מנהלת הדיגיטל של קבוצת לוריאל, איליה קרטוב, מנכ"ל eBay מזרח אירופה, ישראל, רוסיה ואפריקה, מיכאל מיטרני, מנהל דיגיטל וחדשנות, סופר-פארם, גיא אבן, ראש אגף שיווק ודיגיטל, שופרסל, גיא פישר, מנהל איקומרס, Fisha by Elad יונתן איבגי, מנהל שיווק ומכירותDHL Expressנטע שדה, מנהלת הפעילות הגלובלית של גט דליברי, יותם בן ארי, מנכ"לeGold ד"ר שלומי פריזט, לשעבר הכלכלן הראשי ברשות התחרות, רונן ארנרייך, מהנדס בכיר באגף האפליקציות, אורקל ישראל, אלכס דוניו, עו"ד Salesforce Commerce Cloudשגיא סטוניס , מייסד משותף ומנהל מקצועי Digital IL,אלעד גולדנברג, מנהל הפעילות העסקית לשעבר של eBay ישראל ומייסד משותף Digital ILאנה ברודי, מייסדת Ambassadors רשת תוכניות שותפים באיקומרס, ניר זיגדון, מייסד ומנכ"ל e-communityאריאל כהן, מנהל תחום האיקומרס, דלויט דיגיטל (לשעבר ITT), לירון וישניה, ראש מחלקת איקומרס am:pmאוריאל בן דוד, מנכ"ל קרדיט גארד, יהודה עדי אדלר, מייסד AXISEMנטלי זיו, ראש מערך הדוברות של eBay ישראל ומזרח אירופה, טל דרבקין, מנהל Pack-ly מקבוצת נייר חדרה,עידן סרגי, מייסד משותף Mystore-Eדני כרמון, מנכ"ל מאמא גורו, אורית חשאי, מייסדת ומנכ"לית Brayolaאופיר כהן, משנה למנכ"ל Universal McCann Digital,ליאת גוראריGlobal Digital & e-Commerce Director, סבון, ועוד.
 צילום: דרור סיתהכט
מאת: שרית יוכפז

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה