Translate

יום שלישי, 2 באפריל 2019

מדן ועד אילת - אירועי יום מעשים טובים ברחבי הארץ מאת: שרית יוכפז


מדן ועד אילת - אירועי יום מעשים טובים ברחבי הארץ  מאת: שרית יוכפז
הציבור מוזמן להשתתף באירוע ההתנדבות הגדול בישראל שיתקיים ב-2 באפריל. אירוע ״קהילה עושה טוב״, יתקיים בחמישה מוקדים מרכזיים בו זמנית, בהשתתפות אלפי אנשים, לצד אירועי יום מעשים טובים לכל המשפחה, בכל רחבי הארץ

ב-2 באפריל יתקיים יום המעשים הטובים, המהווה יום שיא לפעילות שנתית למען הקהילה והסביבה. מעל ל-2 מיליון ישראלים צפויים להשתתף ביום זה לצד עוד מיליוני משתתפים  ב-108 מדינות בעולם.
את יום מעשים טובים יחתום אירוע התנדבות ראשון מסוגו והגדול ביותר שנעשה בישראל ״קהילה עושה טוב״. האירוע יתקיים בו זמנית בחמישה מוקדים:  ירוחם, אשקלון, קריית ים, ירושלים ונצרת ויכלול מתחמי התנדבות ענקיים בהשתתפות אלפי מתנדבים. מתחמי ההתנדבות יורכבו "מפסי ייצור של התנדבות למען הקהילה": פס התנדבות של אריזת ערכות המיועדות להצלת חיים שישמשו את מתנדבי איחוד הצלה בזמן אמת ובמצבי חירום, פס התנדבות של סדנת נגרות קיימותית, במסגרתה ייצרו המתנדבים מסגרות עץ מיוחדות ממשטחי עץ שנאספו ברחוב, ויעניקו אותן לקשישים ולנוער בסיכון וכן פס התנדבות של יצירת קיר אומנותי קהילתי מעוצב. במתחמים יתקיימו ירידים חברתיים והפעלות למשפחות בנושא איכות הסביבה, בטיחות בדרכים ופעילות למען הקהילה.

הרעיון המרכזי העומד מאחורי יום המעשים הטובים, הוא שכל אדם יכול לעשות מעשה טוב למען הזולת, מעשה טוב גדול או קטן, שיכול לסייע לאחר ומהווה דוגמא לאופן שבו העולם שלנו יכול להיראות כל יום בשנה. יום זה מעלה למודעות את הפשטות שבעשיית הטוב, ובכך מעלה את כמות האנשים המבקשים להתנדב כל השנה.

השנה, עמותת רוח טובה שיוזמת ומנהלת את היום, החליטה לשים זרקור על שפה חיובית, פירגון ומילים טובות. דווקא בעת הזו, חשוב לנו לחדד את המסר "מדברים טוב, עושים טוב",  כדי ליצור שיח מכבד, מגשר, ומכיל במטרה ליצור אחדות ואהבת חינם בעם, הן בשיח פנים מול פנים והן במסרונים, טוקבקים וברשתות החברתיות.

יוזמת יום המעשים הטובים שרי אריסון: "יום מעשים טובים מראה כל שנה את הייחודיות של כל אחת ואחד גם בצורת הנתינה. ביחד, אנחנו פסיפס אנושי אחד. אם נדבר טוב ונעשה טוב – ההשפעה החיובית תגדל ותהדהד".

לאורך כל יום מעשים טובים, בכל רחבי הארץ, יתקיימו אירועים רבים הפתוחים לקהל הרחב לדוגמת הפנינג מעשים טובים לכל המשפחה, יוקמו עשרות מתחמים בהם יוכל הציבור לעשות מעשה טוב 'על הדרך' באופן ספונטני, בעזרת החלפת מחמאות עם זרים במתחם "המילים הטובות", קבלת כרטיס גירוד עם "משימה טובה" להעביר הלאה או שיתוף ברעיון חיובי לעולם טוב יותר בקיר חזון.


אנשים פרטיים, קבוצות, ארגונים וחברות עסקיות, יקיימו ביום זה פעילויות למען הקהילה והסביבה, למעלה מ-10,000 פרויקטים בכל רחבי הארץ. כמעט כל הרשויות המקומיות , לרבות 189 יישובים שבחברה הערבית לוקחים חלק בפרויקט שמפעילה עמותת רוח טובה, במסגרתו ישתתפו מאות בתי ספר, גנים תנועות נוער, אלפי חיילים, אלפי סטודנטים, שוטרים וכ- 1000 חברות עסקיות.  
לכל האירועים הפתוחים לקהל הרחב ולאירועי ההתנדבות המרכזיים היכנסו לאתר יום מעשים טובים: https://www.good-deeds-day.org.il/events/

דוגמאות נוספות לאירועים המתקיימים ברחבי הארץ :

הפנינג קהילתי בטבריה 
יתקיים בגן מרגלית-  קריית משה ג', בין השעות: 16:00-20:00
באירוע, שמטרתו תרומות למועדוניות ילדים ונוער יוקמו דוכני אוכל, דוכני יצירה שמופעלים ע"י סטודנטים של קהילת תוצרת הארץ ונוער חב"ד. נשים מקבוצת "טבריינית אינדיאנית"  הפעילות למען הקהילה יפעילו את האירוע.

הפנינג במעלה אדומים
יתקיים ברחבת היכל התרבות, דרך מדבר יהודה 8 בין השעות: 16:00-19:00
המשתתפים ייהנו מדוכנים מגוונים שילמדו על ערכים שונים כמו: נתינה לחלש, תרומה, הוקרה לחיילים, איכות הסביבה, קהילה נגישה, תרומת שיער לחולי סרטן, הכנת תיבות קינון לירגזי, דוכן להמחשת מוגבלויות שונות, חלוקת מצרכים למשפחות מעוטות יכולת, הכנת שי לחיילים ועוד

הפנינג אקולוגי בהוד השרון
יתקיים בפארק האקולוגי – ברחוב החרש הוד השרון בין השעות : 16:00-19:00
באי ההפנינג ייהנו מתחנות הפעלה, הרקדה, דוכני יצירה ,דוכני מיחזור ועוד.


הפנינג התנדבות עירוני בגבעתיים
יתקיים ברחבת קניון עזריאלי, דרך יצחק רבין 53, גבעתיים בין השעות : 16:30-19:00
במהלך הפנינג ההתנדבות יערך יריד החלפות ותרומת מוצרים, דוכני הפעלה לילדים, אירוע התרמה של ציוד יד שנייה, דוכני גיוס מתנדבים לעמותות, התרמת דם, הסברה, קיר חזון ועוד.

הפנינג התנדבותי באשדוד
יתקיים ברחוב ברק בן אבינועם 10 בין השעות: 16:30-19:00
במקום יהיו עשרות דוכנים – יד שנייה, דוכני תצוגה, דוכני עמותות, ג'ימבורי, במת הופעות של אמנים מקומיים לאורך כל האירוע ,מתנפחים, עמדה לאיסוף מזון למשפחות נזקקות, תצוגת כלבנים ועוד.
צילום: אלי דסה  הבימה
מאת: שרית יוכפז

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה