Translate

יום רביעי, 17 באפריל 2019

תערוכה חדשה של הצלם אמן בוריס בלנקין. מאז התערוכה המצליחה "תל אביב: 100 שנה" – בבית ביאליק. מאת: שרית יוכפז








  • מתחם ביאליק מציג:
    "תל אביב: 110 שנה"
    תערוכת צילומים של תל אביב-יפו כיום
    צלם: בוריס בלנקין
    אוצרת ראשית: איילת ביתן שלונסקי | ע. אוצרת התערוכה: טל הפנר
    פתיחה חגיגית: יום שישי 17/5 בשעה 11:00, בית מניה ביאליק, 
    רח' ביאליק 22, תל אביב
    תערוכה חדשה של הצלם אמן בוריס בלנקין. מאז התערוכה המצליחה "תל אביב: 100 שנה" – שהוצגה במסגרת חגיגות 100 שנים לתל אביב וסיירה במעל 35 חללי תצוגה בארץ ובעולם, צילם בלנקין כ-200 אלף צילומים חדשים של תל אביב-יפו. מתוכם, יוצגו בתערוכה החדשה מעל 50 צילומים של תל אביב, כפי שהיא ניבטת מבעד לעדשה, בעשור האחרון.
    בוריס בלנקין הוא צלם אמן, טלוויזיה וסרטים דוקומנטריים. יליד קישינב, עלה לישראל בשנת 1972.  כצלם טלוויזיה ועיתונות בלנקין יזם, הקים  וניהל את מרכז התקשורת הישראלי במוסקבה, שיתף פעולה עם מפיקים ידועי שם, ועבד בערוצי טלוויזיה רבים, כולל הערוץ הראשון וערוץ הטלוויזיה הבינלאומי RTVi. בתחום הצילום הדוקומנטרי, סרטיו הוצגו ברחבי העולם וזכו בפרסים. בין סרטיו: "נשים למכירה" (מפיקה: יעל לביא), שהוכרז כסרט התיעודי הטוב ביותר ברשת ABC ניו יורק בשנת 2005, הסרט "יאנוש קורצ'אק" (במאי: סמיון וינוקור), אשר זכה בפרס אופיר ובמקום הראשון והשני בפסטיבלים דוקומנטריים ביוסטון ובאטלנטה. בפסטיבל הסרטים הדוקומנטריים במוסקבה 2009 זכה סרטו "מאחורי הקו" (במאי: מארק וייס) בגראנד פרי, וסרטו "דמוקרטיה ירוקה"  (במאי: רומן וינוקור) והסדרה הדוקומנטרית "מלחמת העולם השלישית התחילה" (במאי: ולדימיר סינלניקוב) זכו בפרסים מיוחדים.
    תערוכותיו מוצגות ברחבי העולם וזוכות להערכה, ועבודות מתוכן נכללות באוספים של המוזיאונים הגדולים בעולם.  בין תערוכות היחיד שהציג בלנקין בארץ, ניתן למנות את "תל אביב: 100 שנה" בבית סוקולוב (אגודת העיתונאים), ושהתערוכה החדשה היא המשך אורגני שלה, "חוק האנשים השלובים" על יהדות אתיופיה בישראל,  ו"מבט מביירות", שתיעדה את שגרת עבודתם של צוותי רשות השידור במלחמת לבנון הראשונה. שתי תערוכות גדולות של בלנקין – "תל אביב במוסקבה" ו"טבע דומם יהודי", מוצגות בימים אלה במרכז הצילום הבינלאומי במוסקבה, והוארך מועד הצגתן בשל ההצלחה בקרב הקהל והמבקרים.
    מועד נעילת התערוכה: 31.7.19

    על בית ביאליק
    עם חגיגות 136 שנה להולדת המשורר הלאומי חיים נחמן ביאליק, ולציון חגיגות 100 שנה לעיר העברית הראשונה - השלימה עיריית תל אביב-יפו את מלאכת השימור והשיפוץ של מוזיאון בית ביאליק.
    בית ביאליק שתוכנן ע"י האדריכל יוסף מינור משמש היום מוזיאון, ארכיון ומרכז לתרבות עברית. לאורך השנים הוא נחשב אחד הבתים היפים בתל-אביב, וידוע לא רק בזכות חשיבותו ההיסטורית בתולדות היישוב העברי, אלא גם בזכות מבנהו הארכיטקטוני ומיקומו הייחודי בלב מתחם של אתרי תרבות היסטוריים: בית ראובן, המרכז למוסיקה ע"ש פליציה בלומנטל, מוזיאון הבאוהאוס ובית העירייה המחודש - הוא בית העיר.
    בשנת 1924 עלו ביאליק ואשתו מניה לארץ ישראל וקבעו את ביתם בתל-אביב. ראש העירייה דאז, מאיר דיזנגוף החליט כמחווה יוצאת דופן לקרוא את שם הרחוב על שמו של ח.נ. ביאליק. עם פטירתו של ביאליק בשנת 1934, שינה בית ביאליק מספר פעמים את ייעודו והפך למשכן ועד הסופרים העבריים. מאוחר יותר הפך לספריה לילדים, והיום שוקם מחדש כביתם האותנטי של הזוג ביאליק וכמוזיאון להנחלת מורשתו של המשורר.
    מטרתו המרכזית של השיפוץ, ביוזמתה ובהובלתה של האוצרת והמנהלת איילת ביתן שלונסקי ובתכנונה של אדריכלית השימור ניצה מצגר סמוק, הייתה שיקום ושיחזור חזותו ורוחו המקורית של הבית כפי שהיה בימי חייו של ביאליק. במהלך הפרויקט שופץ המבנה מן היסוד: בתוך כך, נחשפו ושוחזרו הצבעים והעיטורים המקוריים של קירות הבית, שוקמו פרטי הריהוט והחפצים האותנטיים, הוכפל שטח הארכיון לכתבי ידו, יוצר חדר מיוחד לתצוגה ופעילות לילדים, ונבנתה תצוגת-קבע חדשה המאירה את דיוקנו של המשורר בכל עושר מעגלי יצירתו ופועליו התרבותיים והחברתיים.

    שעות פתיחת התערוכה:
    ימים ב'-ה', שעות 9:00-17:00
    ימים ו'-שבת, שעות 10:00-14:00
    יום א' - סגור
    התשלום כלול במסגרת הכניסה לבית ביאליק (10-20 שקלים)


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה