Translate

יום ראשון, 28 באפריל 2019

זוגלובק מגישה לכם מתכונים ליום העצמאות מאת: שרית יוכפז


זוגלובק מגישה לכם מתכונים ליום העצמאות מאת: שרית יוכפז

טיפים של מומחי זוגלובק להכנת בשר על האש ביום העצמאות ובכלל:

·        כדאי לבחור מנגל שלו רשת בעלת ציפוי איכותי שהבשר לא נדבק אליה. בדרך זו  השומן מטפטף ולא נדבק לרשת. בריא וגם נקי יותר.
·        רצוי שהרשת תהיה עבה ככל האפשר. רשת עבה אוצרת יותר חום ומאפשרת צליה מהירה ובריאה יותר והקפידו על מרחק של 10 ס"מ לפחות בין רשת הצלייה לפחמים עצמם
·         מומלץ להעדיף מנגל המופעל על גז או חשמל. 
·        חשוב שהבשר יהיה מופשר לחלוטין לפני הצלייה. לא לשים בשר קפוא על המנגל.
·        כדאי להשרות את הבשר כמה שעות לפני הצלייה במשרה (מרינדה) וגם למרוח ממנה בעזרת מברשת תוך כדי הכנת הבשר על המנגל.
·         אין צורך להוסיף שמן. הוא מכיל קלוריות, גורם לאש להתלקח ואינו דרוש כלל. כדאי להרכיב את המשרה מרטבים כמו סויה או טריאקי או צ'ילי מתוק, תבלינים, שום, בצל ועשבי תיבול.
·         בשר בקר שאוכלים "על האש" הוא מקור מצוין לאבץ, ברזל וויטמין – 12 – החשובים לכולם ובמיוחד לילדים, נשים הרות ומניקות ולמי שסובל מאנמיה.
·        אין צורך להוסיף מלח לבשר, המלח כבר נמצא בפנים.
·        אל תחשבו כמויות לפי הרגש... המפתח הוא 500 גרם למבוגר וחצי מזה לילד עד גיל 12
·        קבב מניחים על גריל לוהט בלי להבות - אם לא תחממו טוב את הרשת הקבב פשוט יידבק ואז יתפרק . רשת לוהטת זה לא אומר להבות. התחילו בצלייה לאחר שהפחמים האפירו, ולא כאשר קיימת אש גלויה.
·        "נפנפו" חופשי בזמן הדלקת הפחמים כדי להבעיר את האש, אבל כאשר הבשר נמצא על הרשת לא מנפנפים. אם האש דועכת במהלך הצלייה, אפשר לנפנף אבל מומלץ  להסיר לפני כן את הבשר מהרשת. 
·        את הבשר מומלץ לאכול מיד לאחר צלייתו. לא מומלץ להכין כמויות גדולות ואז לחמם שוב. קצב הכנת הבשר צריך להתאים לקצב הסועדים.  


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה