Translate

יום רביעי, 27 במרץ 2019

כובשים את הצפון עם רוח ספורטיבית שני אירועי ספורט מרכזיים יתקיימו בקרוב בצפון רמת הגולן.מאת: שרית יוכפז






כובשים את הצפון עם רוח ספורטיבית
שני אירועי ספורט מרכזיים יתקיימו בקרוב בצפון רמת הגולן
מרוץ הרי הגעש – ריצת שטח בין 5 תילים געשיים בגולן ביום שישי ה-12.4
ואתגר החרמון - כובשים את פסגת החרמון בריצה או בהליכה נורדית ב- 24.5.2019
רמת הגולן מאופיינת בהיסטוריה בזכות פעילות געשית ענפה לאורך 5 מיליון השנים האחרונות. אופי הפעילות הגעשית כלל מחזורים של התפרצויות וביניהם תקופות ארוכות של שקט. כתוצאה מכך, מכוסה רמת הגולן בשכבת בזלת והרי הגעש שהיו עד לפני 100,000 שנה פעילים, נחשבים כיום לרדומים.
חברת מרתון ישראל, המתמחה בייזום והפקת אירועי קונספט ספורטיביים, מארגנת מידי שנה את מרוץ "הרי הגעש" שיתקיים השנה ביום שישי ה-12/4/19 ויציע 2 מקצים של 30 ק"מ ו-15 ק"מ, הכוללים 1000 מטרים של טיפוס על 5 גבעות, המגיעות עד לגובה של 1600 מטר ביניהם: הר שיפון, תל יוסיפון, רכס בשנית (המוכר כ"טורבינות"), הר אביטל, הר בנטל וירידה חזרה למרום גולן. בנוסף לזכרו של ארז לבנון ז"ל יקיים המרוץ מרוץ ילדים ומשפחות באורך 3 ק"מ 
בלבד.
עופר פדן, מנכל חברת מרתון ישראל: "אנו מזהים ומחזקים מגמה בעולם הריצה של מעבר לטבע ולחוויה מתמשכת של אירוע בן יומיים ושלושה , שבו אנו יוצקים תכנים מגוונים שבמרכזם המירוץ והופכים את האירוע לחוויה משפחתית וחברתית כאחד".
שמואל חזן, מנהל אגף התיירות בחברה הכלכלית גולן: "כמו בשנים עברו, גם השנה אנו ממשיכים לתמוך ולקיים אירועי תיירות ספורט בתחומי המעוצה האזורית גולן. מרוץ הרי הגעש מתקיים זו השנה השלישית והוא מצטרף לאירועי ספורט משמעותיים נוספים- "חוצה גולן" באופניים וטיפוס החרמון. אתרי הלינה, האטרקציות והמסעדות בצפון הגולן ערוכים ומוכנים לארח את מאות המשתתפים המגיעים למרוץ מכל רחבי הארץ ואת משפחותיהם. אנו ממליצים למבקרים לצאת לסייר בנתיב הגעשי כפעילות משלימה למרוץ הרי הגעש. גם השנה נקיים מרוץ משפחות לזכרו של ארז לבנון, תושב הגולן ממקימי קבוצת רצי הגולן וממתכנני מרוץ הרי הגעש הראשון. ניפגש בקו הזינוק."


אתגר החרמון
כובשים את פסגת החרמון בריצה או בהליכה נורדית ב- 24.5.2019
חוויה ייחודית של מרוץ אתגרי לפסגת הר החרמון המשלב אתגר, נוף מרהיב וטכניקת ריצה.
השנה מצפים למשתתפים 4 מקצים שונים שהופכים את המרוץ לאתגר הוורטיקלי הראשון בארץ!!! 
 אתר החרמון המשתרע על שטח של כ- 2,432 דונם, בגובה 1,600 – 2,040 מטר מעל פני הים, מציע במהלך חודשי האביב-קיץ הארוכים, מזג אוויר נפלא , שימוש ברכבת לאלו שיעפילו לפסגה לצד סיור והסברים בגבעות הקרב שעל הר החרמון , אשר קיבלו את הכינוי “העיניים של המדינה”.






לאוהבי האתגר מחכים 4 מקצים ביניהם:
1.מקצה עממי של הליכה המיועד לחובבי ההליכה הנורדית, מהרכבל התחתון לעליון, מדובר על הליכה וטיפוס של 2.7 קילומטר לגובה 400 מטר.
2.מקצה תחרותי של ריצת 2.7 קילומטר וטיפוס 400 מטר
3.מקצה תחרותי של ריצת 7 קילומטר וטיפוס 400  מטר
4. מקצה אתגרי של ריצת 10 קילומטר וטיפוס של 1000 מטר
הזינוק יוצא לדרך מהרכבל התחתון, ליד בובת השלג, עם תחילת טיפוס בשיפוע חזק של 25% לאורך כמה מאות מטרים עד התייצבות והגעה לתחנת מים לאחר קילומטר ראשון, עם נוף מרהיב לנקודת הזינוק. המשך בטיפוס מתון יותר עד לקראת סיום, שם מחכים לרצים מאה המטרים האחרונים בשפוע חד. הסיום ברכבל העליון עם נוף מרהיב על כל מסלולי הרכבל והר החרמון. בטקס הסיום שיתקיים בפסגה, יופיע כאורח כבוד, הזמר מוצי אביב, ששירת כסולן להקת פיקוד צפון ונודע ברבים, בזכות שירו המפורסם "מלכות החרמון".  אביב יבצע את שיריו המוכרים שהפכו לנכסי צאן וברזל.
עופר פדן מנכ"ל חברת מרתון ישראל מוסיף "החזון לקיים מרוץ באתר החרמון, נולד מתוך הרצון לשמור על סמלי מדינת ישראל, שהם חלק בלתי נפרד מהמורשת שלנו פה המדינה. מדובר בנקודת אסטרטגית שהפכה במלחמת 67 ל"עיניים של המדינה", מבחינה ביטחונית, בהשראתו של החייל בני מסס ז"ל. מתוך מורשת זו החלטנו להרים אירוע ספורטיבי שפונה לכל אוהבי הספורט ולחבר את הערכים שלנו עם ערכי המקום בצורה מכובדת ומשמעותית גם לדורות הבאים".

צילום: פדר


לפרטים נוספים והרשמה למרוצים 
כנסו לאתר הבית https://marathonisrael.co.il/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה