Translate

יום שלישי, 26 בפברואר 2019

מפורטו ריקו ועד אתיופיה: פרויקט חדש יגדיל את מספר המתנדבים היהודים ברחבי העולם. מאת: שרית יוכפז



מפורטו ריקו ועד אתיופיה:
פרויקט חדש יגדיל את מספר המתנדבים היהודים ברחבי העולם
מוזאיק יונייטד והסוכנות היהודית משיקים מיזם התנדבות עולמי של העם היהודי, הצפוי להוביל את תחום ההתנדבות היהודית בעולם ולהגדיל משמעותית את מספר הצעירים היהודים העוסקים בהתנדבות בקהילה, תוך חיזוק זהותם היהודית והחיבור לישראל.
יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג: "תכנית שתביא לידי ביטוי ברחבי תבל את הערך הקולקטיבי היהודי המובהק 'תיקון עולם' ותקרב את הדור היהודי הצעיר בתפוצות לזהותם היהודית ולישראל."
מנכ"ל מוזאיק יונייטד, בנג'י לוי: "התוכנית תחבר בין ערכים של תרומה לקהילה והתנדבות, יחד עם ערכים יהודיים."
יצחק הרצוג, יו"ר הסוכנות היהודית, בנג'י לוי, מנכ"ל מוזאיק יונייטד הכריזו היום (ג') על השקת מיזם התנדבות חדש לייזום והפעלת התנדבות יהודית בישראל וברחבי העולם. הפלטפורמה הושקה בשותפות הסוכנות היהודית, מוזאיק יונייטד ומשרד התפוצות, והיא צפויה להגדיל באופן דרמטי את מספר הצעירים היהודים העוסקים בהתנדבות בקהילה ולמתג מחדש את המונח 'תיקון עולם', תוך כדי עבודה ועשייה בקרב אוכלוסיות מוחלשות בשילוב לימוד יהודי וחיבור לישראל. תכניות ההתנדבות יופעלו בכל רחבי העולם, החל מפורטו-ריקו ויוון ועד נפאל, מקסיקו, הודו, אתיופיה ואפילו ישראל, באמצעות ארגונים ויוזמות רבים כמו IsraAID, סוכנות סיוע הומניטארי ישראלית המסייעת במקרי חירום ואסונות ברחבי העולם, ועוסקת בפיתוח בינלאומי, ו-OLAM, פלטפורמה משותפת לקידום סיוע יהודי עולמי ופיתוח בינלאומי.
ההתנדבויות השונות תתבצענה על-ידי הפעלתם של אלפי מתנדבים בשלושה מסלולים שונים: התנדבות מקומית בקהילה, התנדבות באזורי מצוקה בעולם, במדינות עולם שלישי והתנדבות במצבי חירום. ההתנדבות במסגרת המסלולים השונים תאפשר פעילות בתחומים כגון חינוך, חקלאות, עזרה הומניטרית, בריאות, מנהיגות נוער, העצמת נשים, איכות הסביבה ועוד.
התכנית תאפשר לסוכנות היהודית ולארגון מוזאיק יונייטד לתמוך ולחזק ארגוני התנדבות קיימים, וגם לסייע לארגונים חדשים להיכנס לשוק שכמעט ולא קיים כיום, ולהרחיבו. כעת, בתמיכת המיזם, יוכלו הארגונים להתמקד בגיוס מתנדבים והעמקת החוויה ההתנדבותית, תוך חיבור מובהק של אלפי צעירות וצעירים יהודים בתפוצות לתוכן יהודי ולמדינת ישראל, באמצעות חוויה חדשה ומקורית, המבוססת על הערך הקולקטיבי היהודי 'תיקון עולם'.
יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג: "אנו מביאים בשורה חדשה לצעירים בארץ ובתפוצות. הסוכנות היהודית ביחד עם מוזאיק יונייטד, פרויקט משותף לממשלת ישראל והעם היהודי בהובלת משרד התפוצות  יביאו לידי ביטוי ברחבי קהילות נזקקות ברחבי תבל את הערך היהודי הקולקטיבי הנפלא 'תיקון עולם'. אלפי הצעירות והצעירים היהודים שיתנדבו בקהילות השונות בעולם וייצגו את העם היהודי יעשו זאת מתוך אימוץ הזהות היהודית שלהם וחיזוק החיבור שלהם לישראל. אני מודה למנכ"ל מוזאיק בנג'י לוי על שיתוף הפעולה החשוב שמגלם בתוכו ערך יהודי חשוב ופועל לקרב את הדור היהודי הצעיר בתפוצות לישראל בעת של משבר משמעותי בתוך העם היהודי."
מנכ"ל מוזאיק יונייטד, בנג'י לוי: "במהלך השנים בהן אנו עובדים עם סטודנטים יהודים בעולם אנו מבחינים שסדר היום שלהם מלא בין היתר בלימודים, במסיבות או בתחביבים של שעות הפנאי, וכך כמעט ואין הזדמנות לעצור לחשוב לרגע על הזהות שלהם. לרוב, הדבר היחיד שגורם להם לחשוב על כך זה כאשר מתקיימת הפגנת BDS בקמפוס, או אירוע אנטישמי בעולם. מקרים כאלו מרחיקים אותם מהרצון להיות יהודים או משויכים לישראל."
לוי מוסיף: "מחקרים מלמדים ש-72% מהיהודים הצעירים בעולם עוסקים בהתנדבות, אבל רק 18% מהם עושים זאת במסגרת יהודית או ישראלית. המטרה שלנו היא לחבר בין ערכים של תרומה לקהילה והתנדבות, יחד עם ערכים יהודיים וחיבור לישראל, על-ידי השתתפות בפרויקטים הומניטריים סביב העולם. אנחנו רוצים ליזום תיקון עולם תוצרת העם היהודי, ובכך לחבר מחדש את המונח הזה למשמעות היהודית שלו."
מוזאיק יונייטד:
מוזאיק יונייטד הוקמה בשנת 2015 כשותפות של ממשלת ישראל, על ידי משרד התפוצות, ארגונים יהודים ופילנטרופיה ומהווה שותפות של ממשלת ישראל עם יהדות העולם המבטאת את הערבות ההדדית ואת הצורך במאמץ משותף לחיזוק הקשר בין צעירים יהודים לישראל והעצמת הזהות היהודית.
מוזאיק יונייטד משמשת כגורם מעצים, מקשר ומפתח עבור הארגונים היהודיים המשפיעים והחדשניים ביותר, אנשי חינוך ופילנתרופים, במטרה לספק את המשאבים הנדרשים במציאות המשתנה  לחיבור צעירים יהודים. באמצעות רצף אסטרטגי של חוויות, מוזאיק יונייטד פונה לצעירים יהודיים בגילאי 13-35, מלווה אותם בשלבי מפתח בחייהם ומעצימה אותם להעמיק ולחזק את הקשרים עם ישראל ועם מורשתם היהודית.
תוכנית ההתנדבות של מוזאיק יונייטד היא רק אחת מיני רבות, אשר מקדם הארגון. עד כה, פעל מוזאיק יונייטד בקרב עשרות אלפי סטודנטים יהודים ברחבי העולם, במטרה לחבר סטודנטים שפחות מעורבים וקשורים לפעילות יהודית ולישראל, לקחת חלק פעיל בחיים היהודים בקמפוס ולחזק את הזהות היהודית שלהם והקשר שלהם לישראל. כבר למעלה מ-50,000 סטודנטים יהודים ב-400 קמפוסים ברחבי העולם לוקחים חלק בפרויקט הקמפוסים, ובעתיד צפויות להיפתח תכניות לצעירים שלאחר הקולג', בני נוער, ישראלים בתפוצות, יהודים דוברי רוסית ועוד.

הסוכנות היהודית לישראל:
מאז 1929 פועלת הסוכנות היהודית למען עתיד העם היהודי בארץ ובתפוצות. הארגון סייע בהקמתה ובבנייתה של מדינת ישראל ופועל כגשר המרכזי בין המדינה היהודית לבין הקהילות היהודיות ברחבי העולם. שותפות עולמית זו אפשרה לסוכנות היהודית להתמודד עם האתגרים הגדולים ביותר של העם היהודי בכל דור ודור. לסוכנות היהודית שותפות אסטרטגית עם ממשלת ישראל ומעמדה החוקי והציבורי ייחודי ומעוגן ב"חוק המעמד" שהתקבל ב-1950.
על פי סעיף 4 בכתב המנדט הסוכנות היוותה לשכת קשר בין היישוב היהודי בארץ ישראל לבין המנדט הבריטי. בפועל, הייתה הסוכנות בתקופת המנדט הבריטי מוסד השלטון של היישוב היהודי ומקום מושבה של ממשלת ישראל עד שנת 1953. עם הקמת המדינה הועברו תפקידי ניהול המדינה לממשלת ישראל, והסוכנות היהודית המשיכה לפעול למען ייצוג יהדות התפוצות בישראל, לעידוד עליה וקליטה של יהדות התפוצות לישראל, לחינוך יהודי-ציוני בקהילות בעולם, עידוד זהות יהודית בקהילות היהודיות ברחבי העולם, חיזוק הקשר בין יהדות התפוצות לישראל, תמיכה באוכלוסיות בסיכון בישראל ועוד.
הסוכנות היהודית ממשיכה להיות המגיבה הראשונה של העולם היהודי, המוכנה לטפל במצבי חירום בישראל, ולהציל יהודים ממדינות שבהן הם נמצאים בסיכון.
תמונה באדיבות: מוזאיק יונייטד 
מאת: שרית יוכפז

שרית יוכפז - לייף סטייל, אופנה, עסקים ותיירות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה