Translate

יום ראשון, 10 בפברואר 2019

לרכב, להאמין, ולשנות מאת: שרית יוכפז



לרכב, להאמין, ולשנות מאת: שרית יוכפז
רחל גולדנברג, ספורטאית מובילה בפתח תקווה, 

מורה לחינוך גופני בבית הספר הרב תחומי עמל א' בפתח תקווה, נדבקה בחיידק הרכיבה על אופניים לפני 20 שנה. היום, היא מעבירה זאת לתלמידיה ובעזרת הרכיבה היא עוזרת להם להתמודד עם האתגרים של גיל ההתבגרות, ואף קיבלה פרס הצטיינות מטעם רשת עמל בזכות היוזמה.

רחל גולדנברג, מורה לחינוך גופני בבית הספר הרב תחומי עמל א' בפתח תקווה עוסקת בספורט מאז שהיא זוכרת את עצמה. רחל פיתחה אהבה לרכיבה על אופניים, ומזה 20 שנה שהיא ומשפחתה רוכבים על אופניים ביחד בכל הזדמנות, ואף השתתפו במרוצים ברחבי הארץ. מתוך האהבה לענף נולדה יוזמה מקסימה אותו היא הוציאה לפועל בבית הספר הרב תחומי עמל א' בפתח תקווה. במסגרת פרוייקט "מפרש" שמתקיים בזמן שעות הלימודים, בוחרים תלמידים לקחת חלק בכל מיני פעילויות ייחודיות ביניהם התנדבות בבתי אבות, גני ילדים ועוד. רחל ידעה שהיא רוצה להפעיל את התלמידים אבל במקום עוד פעילות ספורטיבית שגרתית כמו משחק כדורגל או ריצה, היא החליטה ליזום קבוצות רכיבה ולצאת לטיולי רכיבה ברחבי העיר. בכל טיול יוצאים חמישה תלמידים משכבת י"א, ומדוושים מצומת סירקין דרך עצירות מנוחה במקורות פארק הירקון.

רחל מספרת כיצד נולד הרעיון: "היוזמה נולדה מתוך הצורך להקנות לתלמידים כלים להתמודדויות עם אתגרים, ומוטיבציה ללמידה והתמדה. מנסיון אישי, האופניים משמשים אמצעי לחיזוק המסוגלות ובטחון העצמי ודרכם אני מעודדת אותם להאמין בעצמם כשווים, ושהשמיים הם לא הגבול". לצורך גיוס הציוד הנדרש, הפעילה רחל את כל הגורמים והקשרים שברשותה, וביחד עם רשת עמל, הנהלת בית הספר, וסניף של חברת האופניים "מצמן את מרוץ" בפתח תקווה, וחנות האופניים של דוד בסידן בעיר שנרתמו לעזרה, גייסה אופניים חדשים עבור הפרויקט.

רחל מספרת: "לאורך הרכיבה אנחנו עושים הפסקות מנוחה ואני כל הזמן מביאה להם "צ'ופרים" כפי שאני קוראת לזה, וביחד אנחנו משוחחים על כל מיני נושאים, החל מהלבטים ועד הקשיים שלהם, ובאוויר הפתוח אני מוצאת שהם נפתחים אליי יותר. בעזרת הפעילות המיוחדת הזו אני מכוונת אותם ומשמשת כאוזן קשבת." חיבור מיוחד מאוד קרה לה עם אחד התלמידים תוך כדי הפעילות. "תוף כדי הרכיבה, סיפר לי אחד התלמידים כי יש לו קשיים במקצוע מסוים וכי שהיה בבית הספר היסודי המורה שלו לא האמינה בו. דרך הרכיבה והשיחות בטיולים  עודדתי אותו לקחת אחריות ולהתמודד עם הקושי ולבקש עזרה, והוא אכן ביקש".
בזכות הפרוייקט קיבלה רחל פרס הצטיינות מטעם הרשת: "אין סיפוק יותר גדול מהמחשבה שהצלחת לעזור ולו לתלמיד אחד, התלמידים נהנים ואני לומדת ומלמדת. הפרוייקט יקר לליבי והוא רק גדל ואיתו גם התלמידים צומחים מבחינה אישית. הפידבקים שאני מקבלת מאוד חיוביים, הן מההנהלה, מהתלמידים והוריהם". הפרוייקט התרחב אף מעבר לכותלי בית הספר והסביבה, ולאחר שראתה איך הרכיבה עוזרת לתלמידים ומה היא עושה, היא ארגנה פעילות קבוצתית גדולה יותר ביער בן שמן שם ערכו פיקניק גדול. רחל מהווה השראה גם לסגל המורים והיא דואגת לארגן גם להם פעילויות רכיבה מיוחדות לדוגמה ביום האישה.

מאת: שרית יוכפז
תמונות באדיבות יח"צ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה