Translate

יום שלישי, 12 בפברואר 2019

בחמישי הקרוב מיליוני אנשים בכל רחבי העולם עומדים לחגוג את ולנטיינס דיי - המוכר כחג האהבה הבינלאומי/מאת: שרית יוכפז

בחמישי הקרוב מיליוני אנשים בכל רחבי העולם עומדים לחגוג את ולנטיינס דיי - המוכר כחג האהבה הבינלאומי.
 מחקר חדש של ה- NRFחושף את מגמות הצריכה הצפויות השנה בעולם האוהבים: ירידה בכמות החוגגים, עלייה משמעותית בהשקעה הכספית במתנות וברשימת המקבלים והפסד מוחץ לאונליין. ומה קורה בישראל?
14 בפברואר מלווה בחגיגות אהבה באינספור מדינות ברחבי העולם - מחלוקת שוקולדים על ידי נשים ביפן ועד חתונות המוניות בפיליפינים. בארץ, כמו בארה"ב, לא מדובר בטקסים, אלא בחגיגה צרכנית של ממש עם מבצעים ועידוד רכישת מתנות לקרובים ולאהובים.

לאחרונה נחשפו תוצאות המחקר החדש של ה-NRF ( National Retail Federation - האיגוד הקמעונאי הגדול בעולם) שמנבא את המגמות הצרכניות בחג האוהבים הקרוב.

על פי המחקר, השנה צפוי להירשם שיא שלילי בכמות החוגגים בארה"ב, לצד עלייה של 13% מהשנה שעברה בסכום הכסף אותו עומדים להוציא החוגגים, ואף תחזית לפיה 11% מ'הלא חוגגים' עדיין מתכוונים לפנק את עצמם במתנה.

כמו בכל שנה, גברים יוציאו בממוצע יותר מהנשים – כאשר הפעם הגבר האמריקאי הממוצע מתכנן להוציא$229.54 – 20% יותר משנה שעברה ויותר מפי שתיים מהאישה הממוצעת, שתבזבז $97.77 על מתנות בחג.

בעוד שרוב ההוצאות הן עדיין על בני הזוג, השנה האמריקאים יוציאו יותר מתמיד גם על מתנות לבני המשפחה, חברים, חברים לכיתה של הילדים ומורים, קולגות לעבודה וחיות מחמד - להן 20% מהחוגגים מתכוונים להעניק מתנה.

המתנה הפופולארית ביותר היא ממתקים, כאשר יותר מחצי מהאמריקאים (52%) מתכוונים לרכוש אותם – בעלות כוללת של 1.8 מיליארד דולר, ואילו המתנות היקרות ביותר, התכשיטים, יירכשו על ידי 18% בלבד, בעלות כוללת של 3.9 מיליארד דולר.

הקטגוריות הנוספות שזוכות לפופולאריות הן כרטיסי ברכה (44% - בעלות כוללת של 933 מיליון דולר), פרחים (35%– בעלות כוללת של 1.9 מליארד דולר), בילויים (34% - בעלות כוללת של 3.5 מליארד דולר), בגדים (18% – בעלות כוללת של 2.1 מיליארד דולר) וגיפט קארד (15% – בעלות כוללת של 1.3 מיליארד דולר).

נתון מעניין במיוחד שנחשף הוא שבניגוד למגמה הרווחת, בחג הזה האוף-ליין גובר באופן משמעותי על האונליין, כאשר רק 27% מהחוגגים האמריקאים ירכשו את המתנות ברשת.

ומה קורה בישראל? על פי נתוני "ג'נטלמן", רשת המתנות הגדולה בארץ המונה 47 סניפים, בשנים האחרונות ניכרת עליה בהוצאה על מתנות לוונטיינז, עם עלייה של 16.7% - 174 ש"ח ב-2017 לעומת 203 ש"ח בשנת 2018. הקטגוריות המוכרות ביותר הן שעונים, תכשיטים וארנקים, ואילו הקטגוריות השולטות מבחינה כמותית הן משחקים סקסיים, הקדשות, שעונים, מוצרי עישון וערכות פוקר.
לדברי טל רז, מנכ"ל הרשת ובעליה, "למרות שלא מדובר בחג רשמי בארץ, בשנים האחרונות גוברת המודעות אליו ומבחינת היקפי מכירה הוא לא שונה משאר החגים. ניתן לראות זאת גם בחתך האוכלוסייה שקונה מתנות – מגילאי 12-13 ועד בני הגיל השלישי. בהתאם, הלקוחות מבלים בממוצע זמן רב יותר בחנות בתקופה זו של השנה, תוך דרישה לבחון מבחר רחב ככל הניתן של אפשרויות כדי להגיע להתאמה מדויקת לבן או בת הזוג ומקדישים יותר תשומת לב משאר החגים ברמת המארז או ההקדשה – בין אם כחריטה או בצירוף ברכה".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה