Translate

יום שלישי, 3 בספטמבר 2019

יום הניקיון הבינלאומי: מבצע ניקיון של חופי הרצליה וניקיון תת מימי לשמירה על ים צלול וחופים נקיים מאת: שרית יוכפז

יום הניקיון הבינלאומי: מבצע ניקיון של חופי הרצליה וניקיון תת מימי לשמירה על ים צלול וחופים נקיים
מאת: שרית יוכפז

כ- 100,000 בעלי חיים ימיים ויבשתיים מתים מדי שנה ברחבי העולם כתוצאה מפסולת הנותרת על החוף, כ- 60% מהפסולת בחופים היא תוצר של מבקרים בחוף אשר לא אספו את האשפה האישית שלהם, 92% מכלל הפסולת בחופים היא פלסטיק, משך זמן ההתכלות של שקית פלסטיק 200 שנים כאשר בקבוק פלסטיק שהושאר על החוף ב-2019, יתכלה ב –3019.

על מנת להילחם בתופעת הפסולת בחופים וכחלק מיום הניקיון הבינלאומי יוצאת עיריית הרצליה ביחד עם החברה העירונית לפיתוח תיירות בשיתוף עמותת צלול, מועדון הצלילה ריף ועמותת צופי ים במבצע ניקיון בים ובחופי הרצליה למען ים צלול וחופים נקיים. לצורך המבצע נדרשת כמות מתנדבים גדולה ככל הניתן על מנת לנקות כמה שיותר חופים ולשמור על איכות הסביבה.

יום הניקיון יתקיים ביום שישי ה-20 בספטמבר החל מהשעה 8:00. הוא יתחיל בחוף אכדיה במעמד ראש העיר משה פדלון ויו"ר החברה העירונית עפרה בל. משם ימשיכו המתנדבים למבצע איסוף פסולת וניקיון לאורך חופי הרצליה, אליהם יצטרפו גם צוללנים למבצע ניקיון תת ימי. "העיר הרצליה גאה להיות בחזית העשייה למען איכות הסביבה. זהו אחד הנושאים המרכזיים ביותר שישפיעו על עתיד ילדינו ולכן חשוב לנו שכמה שיותר מתנדבים יגיעו וישתתפו ביום זה", אומרת עפרה בל.

ההשתתפות מותנית בהרשמה מראש עד לתאריך 13.9.19

הרשמה לניקוי החופי בעמותת צלול: nadav@zalul.org.il
ההרשמה לניקוי הימי במועדון הריף: office@reefseacenter.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה