Translate

יום חמישי, 3 באוקטובר 2019

רגע לפני צום יום כיפור - תורמים דם. מאת שרית יוכפז

רגע לפני צום יום כיפור - תורמים דם
זו השנה ה-24 שבה תיערך התרמת הדם המסורתית בערב יום כיפור בזיכרון יעקב * ההתרמה תיערך בחמישה מוקדים: בר "ההוביט" שבמדרחוב, בניידות מד"א שיוצבו בשכונת השמורה, ברחוב דרך שרה ובפינת המדרחוב (רח' הנדיב) וב'מול זיכרון' בכביש 4 * בנוסף תתקיים התרמת דם גם ב"קפה השוק" בפרדס חנה * במהלך היום צפויים להיתרם מאות מנות דם כמיטב המסורת במקום

ביום ג' (8.10), ערב יום הכיפורים תש"ף, תיערך בזיכרון יעקב זו השנה ה-24, התרמת הדם המסורתית של ערב יום הכיפורים, במטרה לסייע ולהקל על המחסור העונתי במלאי הדם של שרותי הדם של מד"א בתקופת החגים.

כאמור זוהי השנה ה-24 שבה יקיימו בזיכרון יעקב את מסורת התרמות הדם המיוחדות, אשר באופן מיוחד מתקיימות בשני מועדים בשנה: ערב יום הכיפורים וביום הזיכרון לחללי צה"ל ולנפגעי פעולות האיבה.

במהלך למעלה מ-20 השנים בהן מתקיימות התרמות הדם המיוחדות, נאספו בזיכרון יעקב אלפי מנות דם ששימשו להצלת חייהם של אלפים רבים. כך למשל, רק בערב יום הכיפורים תשע"ט, הותרמו במהלך האירוע 330 מנות דם, שסייעו להצלת חייהם של רבים.

התרמות הדם יתקיימו בין השעות 08:00 בבוקר ל-14:00 בצהרים, והן יתבצעו בחמישה מוקדים ברחבי העיר, כאשר המרכזי שבהם הוא בר "ההוביט" שבמדרחוב. בנוסף יוצבו ניידות התרמת הדם של מד"א, בשכונת השמורה, ברחוב דרך שרה ובפינת המדרחוב (רח' הנדיב) ומרכז הקניון 'מול-זיכרון' שבכביש 4. בנוסף תתקיים התרמת דם גם ב"קפה השוק" בפרדס חנה. את התורמים הרבים הצפויים להגיע, יקבלו מתרימי הדם משרותי הדם של מד"א.

מר שמעון רדליך, נשיא כבוד ארגון תורמי הדם, שיוזם מדי שנה את האירוע המרגש, קורא לתושבי זיכרון יעקב והסביבה להצטרף אליו ולחבריו ולהגיע לתרום דם: "דווקא בתקופת החגים, תקופה של חסד ונתינה בין בני האדם, יש חשיבות משמעותית ביותר לתרומת הדם. אני קורא לכולם להגיע ולתרום, ובכך לסייע בהצלת חיים, כל המציל נפש אחת מישראל כאילו הציל עולם ומלואו. אנחנו מודים לתושבי המושבה אשר מתגייסים בכל עת לתרום דם למען הצלת חיים. שנה טובה וגמר חתימה טובה!".

בשירותי הדם של מד"א עושים מאמצים גדולים להתרים מנות דם על מנת לספק מאות מנות ומרכיבי דם לבתי החולים ברחבי הארץ. במד"א שבים ומזכירים לציבור לבוא בימים אלו ולתרום דם על מנת להתגבר על מחסור הדם העונתי בתקופת החגים. מידע על עמדות התרמות דם אשר יוצבו בקניונים, באתרי תיירות, בתחנות מד"א השונות ובמקומות ציבוריים נוספים ברחבי הארץ ניתן למצוא באתר האינטרנט של מד"א בכתובת http://www.mdais.org/dam, ביישומון (אפליקציה) 'מד"א שלי' בסמארטפון ובטלפון 03-5300400 (מענה אנושי) בו ניתן לקבל גם מידע על סוג הדם באמצעות מענה קולי אוטומטי וממוחשב שמזהה ומבין דיבור.

עלולים לחול שינויים במקומות ההתרמה ו/או במועדי התרמות הדם
לפני הגעה למקום רצוי להתעדכן מראש

המעוניינים להזמין צוות מתרימים לקבוצות מארגנות (מעל 30 אנשים) יכולים לפנות בנושא לשירותי הדם של מד"א בטלפון 5643*

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "אני רוצה להודות לתושבי זיכרון יעקב והסביבה על המסורת מצילת החיים המתקיימת בעיר כבר למעלה מ-20 שנה ותרמה להצלת חייהם של אלפים רבים במהלך השנים. אין ספק, שלהתרמה זו, הנערכת בעיצומה של תקופת מחסור הדם העונתי של תקופת החגים, יש חשיבות עצומה ואני פונה לאזרחי מדינת ישראל בכל רחבי הארץ להקדיש מספר דקות למען הצלת חיים ולהגיע לתרום דם כמעשה של חסד לפני כניסתו של יום הכיפורים".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה