Translate

יום שני, 17 ביוני 2019

המשחקים האירופיים 2019 יפתחו במינסק, בירת בלארוס, ביום שישי הקרוב, 21 בחודש עד ה-30 ביוני 2019. מדובר באירוע הספורט הגדול ביותר השנה באירופה, בו ישתתפו למעלה מ-4,000 ספורטאים מ-50 מדינות מאת: שרית יוכפז


יריית הפתיחה לקראת המשחקים האירופים ה-2 במינסק
מצ"ב תמונה מאוןשרת לפרסום מהאירוע (מימין לשמאל): יגאל כרמי, יו"ר הוועד האולימפי בישראל ; יעל ארד ; שגריר בלארוס בישראל, ולדימיר סקוורטסוב ; לסיק הקמע של המשחקים האירופיים במינסק 2019
קרדיט לצלם: עמית שיסל, באדיבות הוועד האולימפי בישראל .
המשחקים האירופיים 2019 יפתחו במינסק, בירת בלארוס, ביום שישי הקרוב, 21 בחודש עד ה-30 ביוני 2019. מדובר באירוע הספורט הגדול ביותר השנה באירופה, בו ישתתפו למעלה מ-4,000 ספורטאים מ-50 מדינות, שיתמודדו על מדליות ב-15 ענפי ספורט (23 תחומים) ועל מקום במשחקם האולימפיים שיתקיימו בטוקיו  בקיץ 2020. אמש נערך במסעדת Gordo בת"א אירוע מיוחד של שגרירות בלארוס בישראל והועד האולימפי בישראל לקראת יציאת משלחת הספורטאים הישראלים לבלארוס.

"אנו מקדמים בברכה את ההשתתפות הפעילה במשחקים האירופיים של משלחת ישראל, עמה יש לנו קשרים היסטוריים עמוקים" בירך שגריר בלארוס בישראל, ולדימיר סקוורטסוב והוסיף לציין זוית מעניינת המחברת בין שתי המדינות "רבים בישראל יודעים שמספר אישים בולטים בישראל הם ילידי בלארוס, ביניהם: פוליטיקאים, מדענים, אמנים, זוכי פרס נובל. די לומר, שבלארוס 'העניקה' לישראל שלושה נשיאים ושלושה ראשי ממשלות. כמו כן, חשוב לזכור כי בהיסטוריה של ארצנו הייתה תקופה בה יידיש הייתה אחת מהשפות הרשמיות במדינה ושלפני מלחמת העולם ה-2, יהודים היוו יותר ממחצית האוכלוסייה במספר ערים במדינה".

כבוד השגריר סקוורטסוב גם התייחס לכך שמדינתו נערכת גם לתיירים ישראלים במהלך המשחקים האירופים: "בלארוס הממוקמת במרכז אירופה היא ארץ של אלפי אגמים ונהרות, יערות היסטוריים, טירות עתיקות וארמונות, הממתינה לתיירים מכל אירופה וכמובן גם מישראל. אנו צופים כי מאות ואף אלפי ישראלים יגיעו לבקר במינסק כתיירים וכצופים של המשחקים. הבירה הבלארוסית, אשר חגגה את יום הולדתה ה-950 ב-2017, היא היום עיר מודרנית הנמצאת במגמת צמיחה מהירה".

עוד הוסיף השגריר  "למרות העיקרון שעצם ההשתתפות היא החשובה, אני מאחל למשלחת למינסק, קודם כל, לנצח, להגיע להישגים חדשים בספורט ולהשיג שיאים אישיים חדשים. כמו כן, אני מקווה שיפגשו את המארחים, ספורטאים בלארוסים, על הפודיום, בטח בענפי ספורט בהם שתי המדינות חזקות באופן מסורתי, כפי שקרה בפעם הקודמת במשחקים האירופיים הראשונים שנערכו בבאקו לפני ארבע שנים".

מצ"ב תמונה מאוןשרת לפרסום מהאירוע (מימין לשמאל): יגאל כרמי, יו"ר הוועד האולימפי בישראל ; יעל ארד ; שגריר בלארוס בישראל, ולדימיר סקוורטסוב ; לסיק הקמע של המשחקים האירופיים במינסק 2019
קרדיט לצלם: עמית שיסל, באדיבות הוועד האולימפי בישראל
אירוע יריית הפתיחה לקראת המשחקים האירופים ה- 2 במינסק + תמונות של בלארוס: קרדיט שימוש בתמונות בלארוס:MEGOC

המשחקים האירופיים ה-2
הרעיון מאחורי המשחקים האירופיים הוא לשמור על מעמדה המרכזי של אירופה בספורט. בעקבות המהדורה הראשונה של המשחקים שנערכה בבאקו, אזרבייג'ן בקיץ 2015, נוספה "הטבעת החמישית והחסרהלתנועה האולימפית והמורשת האולימפית נמשכה. בלארוס תקדם בברכה ספורטאים, חובבי ספורט ומבקרים מרחבי אירופה ותנסה להעניק להם את המיטב של הספורט, התרבות והכנסת האורחים של המדינה. השנה, 8 מ-23 התחומים יעניקו לאתלטים הזדמנות להשיג את הקריטריון למשחקים האולימפיים ב-2020 ויסללו עבורם את הדרך למשחקים האולימפיים בטוקיו, יפן.

בלארוס תקדם בברכה עשרות אלפי תיירים מכל רחבי אירופה
משרד הספורט והתיירות של בלארוס צופה ש-30,000 תיירים יגיעו במיוחד כדי לצפות בתחרויות הספורט השונות. לאור תחזיות אלו, הרשויות המקומיות מכינות אוטובוסים חשמליים שיסיעו את האורחים ממקום למקום במהירות ובאופן ידידותי לסביבה. בנוסף, הרשויות במינסק הקצו כ-2,000 חדרי מלון ואכסניות עבור התיירים והאוהדים שיגיעו לצפות במשחקים. בנוסף, משרד הספורט והתיירות הכריז על מדיניות מיוחדת שנועדה להקל על כניסת תיירים למדינה במהלך המשחקים האירופיים, במסגרתה תיירים המחזיקים בכרטיס כניסה למשחקים יוכלו להיכנס למדינה ללא ויזה.
בלארוס היא מולדתם של שלושה נשיאים ישראלים: חיים ויצמן, זלמן שז"ר ושמעון פרס, ושל שני ראשי ממשלה, מנחם בגין ויצחק שמיר. בלארוס היא גם מולדתם של אנשי רוח ומנהיגים חשובים, בהם ברל כצלנסון, יוסף חיים ברנר, מנחם אוסישקין, אב״א אחימאיר, יצחק טבנקין, חנה רובינא, אליעזר בן יהודה, מייסד ת״א, עקיבא אריה וייס, ועוד רבים אחרים בעלי מקום מרכזי בהיסטוריה היהודית –ישראלית בת זמננו.
יגאל כרמי, יו"ר הוועד האולימפי בישראל: "אני בטוח שהמשחקים יהיו הצלחה לבלארוס ולנו. אירופה מאוד חשובה לנו, לא רק למשחקים האולימפיים. הנציגות הזו חשובה לנו שנה לפני המשחקים האולימפיים בטוקיו 2020. הספורטאים יראו איך הכל מתארגן. אנחנו מצפים ל3-4 מדליות ומאוד מתרגשים.



יריית הפתיחה לקראת המשחקים האירופים ה-2 במינסק
·       עשרות אלפי תיירים מכל רחבי אירופה, ביניהם מאות ואף אלפי ישראליים, צפויים להגיע לבלארוס כדי לקחת חלק באירוע הספורטיבי הגדול של השנה באירופה
·       לאור תחזיות אלו, הרשויות המקומיות מכינות אוטובוסים חשמליים שיסיעו את האורחים ממקום למקום במהירות ובאופן ידידותי לסביבה. בנוסף, הרשויות במינסק הקצו כ-2,000 חדרי מלון ואכסניות עבור התיירים והאוהדים שיגיעו לצפות במשחקים. בנוסף, משרד הספורט והתיירות הכריז על מדיניות מיוחדת שנועדה להקל על כניסת תיירים למדינה. במהלך המשחקים האירופיים, במסגרתה תיירים המחזיקים בכרטיס כניסה למשחקים יוכלו להיכנס למדינה ללא ויזה

·       שגריר בלארוס בישראל, ולדימיר סקוורטסוב: "אנו צופים כי מאות ואף אלפי ישראלים יגיעו לבקר במינסק כתיירים וכצופים של המשחקים. הבירה הבלארוסית, אשר חגגה את יום הולדתה ה-950 ב-2017, היא היום עיר מודרנית הנמצאת במגמת צמיחה מהירה"
תמונה: בחסות יח"צ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה