Translate

יום שני, 29 באוקטובר 2018

בואו של הסתיו: קניון רמת אביב מציג תערוכה חדשה בגלריית האמנים בין התאריכים 16.10-11.11 מאת: שרית יוכפז




בואו של הסתיו: קניון רמת אביב מציג תערוכה חדשה בגלריית האמנים
בין התאריכים 16.10-11.11

תערוכה חדשה שחוגגת את בואו של הסתיו, על מגוון צבעיו ואורו המיוחד, מציגה ציורים בסגנונות שונים של האמנים:
רונית דוד, מתי רבד, נורית שני וויקטוריה ליידרמן.

אוצרת התערוכה: איילת אמוראי-בירן
אוצרת משנה: חגית ארגמן מיכאלי

ארוע חגיגי בתערוכה ומפגש עם האמנים יתקיים ב30.10.18 בשעה 19:30




רונית דוד: אמנית רב תחומית, חיה ויוצרת בישוב נווה זיו שבגליל המערבי. החלה לעסוק באמנות לפני 26 שנה ובציור לפני כ-20 שנה. בוגרת לימודי צורפות, עיצוב תעשייתי, עיצוב חלונות ראווה, ועיצוב דקורטיבי בדירות ובתי מגורים. רונית למדה ציור אצל האמנית אתי צ'כובר והדפס רשת אצל יורם לילך, הציגה בתערוכות רבות ברחבי הארץ ובחו"ל. בעלת גלריה לעיצוב בגליל המערבי: "צ'אפצולה דיזיין" המציגה  תכשיטים ועבודות יד: תיקים ,מוצרים לפעוטות ומוצרי דקורציה לבית.
הציגה לאורך השנים במגוון תערוכות קבוצתיות בארץ ובעולם, ותערוכות היחיד "רגעים" ו-"שתי חברות".
בתערוכה הנוכחית היא מציגה סדרת ציורים על בד, בטכניקה מעורבת, העוסקת בחיי היומיום, ברגעים, בפיסות חיים הפותחות צוהר לעולמה הפנימי , רגעים הנארגים למארג של נופים אישיים:
רגעים של אושר, חלומות, פחדים וכמיהות, המתערבבים זה בזה ובאים לידי ביטוי על הבד ויוצרים חוויה אכספרסיבית עזת גוונים וצבע.
.
מתי רבד: חי ויוצר בקבוצת שילר. המסע שלו עם ציור המנדלות החל לפני כ-6 שנים בסדנת ציור מנדלות שקיבל כמתנת יום הולדת. הוא לא ידע עד כמה משמעותית תהיה מתנת יום ההולדת הזאת. מהרגע שהחל לצייר את המנדלה הראשונה השתחררה אצלו חסימה של שנים רבות בתחום היצירה. היד ריקדה על הנייר כאילו רק חיכתה למשהו שישחרר אותה. "מאז אני מצייר יום יום, מנדלות, ציור על חפצים שונים מהטבע, מנדלות חול,  מנדלות בשיתוף עם אנשים נוספים ועוד ועוד." המסע הזה ריפא בליבו פצעים שהחיים יצרו וקירב אותו למחוזות המחברים בין הגוף והרוח. מאז לא מפסיק ללמד ולהדריך קבוצות ויחידים בדרכה של המנדלה והגיאומטריה בשילוב עם טכניקות רישום וציור. "מאז ומתמיד הייתי משרבט כפייתי על כל מקום אפשרי אך לציור ממש הגעתי רק בגיל 20, עת הייתי מושבת עקב פציעה במהלך השירות הצבאי .לאורך חיי הבוגרים שילבתי בין חיי משפחה, עבודה בחקלאות, חינוך ואמנות." מציין רבד. בשנת 2000 סיים לימודי איור ועיצוב במכללת ויטל ופתח סטודיו לעיצוב אינטראקטיבי. בשנת 2013 למד קורס מורי מנדלה ומאז עוסק ביצירה, במחקר על מקורות האמנות המקודשת והנפש, פיתוח תבניות ייחודיות בהתאם והדרכת קורסים וסדנאות בתחום המנדלה, רישום וציור.


נורית שני: נולדה בקיבוץ גבת, בוגרת האקדמיה לאמנות "בצלאל" בירושלים. חיה ויוצרת כיום בתל אביב. נורית שני הציגה בתערוכות רבות בישראל, בניו יורק וגרמניה. יצירותיה נמצאות באוספים רבים בישראל ובעולם. עד לשנת 2017 יצרה סדרות שונות לתערוכות ובהזמנת אספנים.
החל משנת 2018 נורית שני מפתחת קונספט חדש של ציור מציאות מדומיינת שאינו ריאליזם ואינו סוריאליזם. העוסק בשינוי פרדיגמה (  Paradigm Shift ) ונקודות עיוורון (Blind Spot).
להבדיל מהמסורת בה רוב התמונות מיוצגות בציר אופקי מעלה-מטה ומייצגות נרטיב רחב אחד, נורית שני מציגה קומפוזיציות בעלות שתי נקודות צפייה ושני נרטיבים הפוכים המתמזגים לדימוי של אובייקט והשתקפותו במים.

ויקטוריה ליידרמן: חיה ויוצרת במודיעין, בעלת תואר בתולדות האמנות. מציירת מזה כשמונה שנים. למדה אצל המורים: נעה סימון, נעמי בריקמן, אריאל ברלצקי.  מציירת בעיקר בצבעי שמן. ציור פיגורטיבי, ציור מהתבוננות. ציורי נוף, טבע דומם, ציורי מודל. מנסה למצוא את ההרמוניה בכל ציור וציור, ובעצם זו המהות של עבודותיה: - חיפוש אחר הרמוניה ואיזון של צבעים וצורות.
התערוכה תתקיים בקניון רמת אביב בתל אביב, גלריית האמנים,  על הקיר החיצוני של קניון רמת אביב, בין "ארקפה" ל"גרנד קפה", איינשטיין 40 רמת אביב.

בין התאריכים 16.10-11.11
הכניסה חופשית בכל ימות השבוע ובכל שעות היממה

אודות גלריית האמנים של קניון רמת אביב :
על הקיר החיצוני של קניון רמת אביב, ממוקמים 16 חלונות ראווה גדולים, ובהם מוצגת כל חודש תערוכת אמנות חדשה, של מיטב אמני ישראל. בחלל הייחודי הזה מציגים צלמים, ציירים, פסלים ומעצבים. הקהל העובר במהלך 24 שעות היממה מתחלף מאנשים הצועדים/רצים בשעות הבוקר, הורים המביאים את ילדיהם לגן, אימהות עם עגלות התינוקות, תלמידי בתי הספר החוזרים מלימודיהם, וכולם למעשה נחשפים לתערוכות מדהימות ואמנות איכותית ללא תשלום וללא מאמץ.
הוויטרינות השקועות בקיר וסגורות בזכוכית מהוות מעין מסגרת גדולה של תמונה והצופה יכול לראות את העבודות מקרוב או מרחוק , ובערב בזמן שהתאורה דולקת, גם מהכביש. המקום כולו מזכיר בעיצוב שלו את המנזרים באירופה, שכן בקדמת הקיר, יש אכסדרת עמודים המחלקת את המתחם ונותנת מקצב אחיד אשר ביניהם ניתן לראות את הוויטרינות ולצפות באמנות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה