Translate

יום ראשון, 13 בספטמבר 2020

לקראת כינוס הקונגרס הציוני העולמי ה-38 שיתכנס לראשונה באופן וירטואלי בין ה-20 עד ה-22 לאוקטובר 2020 בהשתתפות ראש הממשלה מאת: שרית יוכפז

  


לקראת כנוס הקונגרס הציוני העולמי ה-38 שיתכנס לראשונה באופן וירטואלי בין ה-20 עד ה-22 לאוקטובר 2020 בהשתתפות ראש הממשלה,

 בנימין נתניהו, ונשיא המדינה, ראובן ריבלין - נחתם בימים אלה הסכם שיתוף פעולה בין נציגי סיעת "הקונפדרציה של הציונים הכלליים" לבין "תנועת המרכז הליברלית הנוער הציוני". האיחוד מבטיח לשני הגופים הללו כוח בדמות של 35 צירים בקונגרס הציוני העולמי המונה 525 צירים.

 

נציגי סיעת "הקונפדרציה של הציונים הכללים" בקונגרס הציוני העולמי חתמו בימים אלה על הסכם שיתוף פעולה עם תנועת "המרכז הליברלית הנוער הציוני". ההסכם מבטיח לשני הגושים כוח בדמות של 35 צירים לקראת כינוס הקונגרס הציוני העולמי בחודש אוקטובר בירושלים. הקונגרס ייערך השנה לראשונה מאז היוסדו באופן וירטואלי.

הקונגרס הציוני העולמי הוא גוף נבחר המייצג את היהודים ברחבי העולם ומשמש כמוסד העליון לחקיקה וקבלת החלטות של ההסתדרות הציונית העולמית ומנהיגות המוסדות הלאומייםהקונגרס מתווה את מדיניות ההסתדרות הציונית העולמית ובוחר במוסדות ההסתדרות הציונית. המפלגות הציוניות בארץ וארגונים יהודיים, הכוללים את הזרמים הדתיים בעולם, מתכנסים פעם ב-5 שנים לבחור את הנהגת התנועה הציונית העולמית וקביעת סדר יום לתנועה.

 

האישים המרכזיים שמרכיבים את סיעת "הקונפדרציה של הציונים הכלליים": היו"ר ג'סי סולטניק, שסבו קלמן סולטניק כיהן בעבר כסגן נשיא הקונגרס היהודי העולמי; היזם והפילנתרופ, דוד יערי, סגן יו"ר הקונפדרציה של הציונים הכלליים וח"כ לשעבר דב ליפמן.

סגן יו"ר "הקונפדרציה של הציונים הכלליים", דוד יערי, ציין כי "אחד האתגרים הגדולים שחייבים לעמוד על סדר היום בקונגרס הוא חיזוק הקשר בין ישראל ליהדות התפוצות. כלומר, להפוך את נושא הציונות לרלבנטי ליהודים גם בישראל וגם בתפוצות ולערב את שותפינו הטבעיים בפדרציות בעולם באופן יותר משמעותי. אני רואה בשיתוף הפעולה עם תנועת "המרכז הליברלית הנוער הציוני" חשיבות רבה בשל הדגש של שתי התנועות על נושא הערכים והשקעה בדור העתיד".

 

סרג'יו אדלשטיין, חבר בתנועת המרכז הליברלית ציין כי חשיבות הסכם שיתוף הפעולה בכך ששתי הסיעות חולקות בסיס רעיוני משותף ויסוד ערכי משותף, קרי ציונות נטו. לדבריו, "לשני הארגונים יש שורשים אידיאולוגיים משותפים של רצון ליצור גשר בין ישראל ליהדות התפוצות. והתקופה הנוכחית על שלל אתגריה מחייבת לחזק ולבסס את אותו גשר".

 

הקונפדרציה של הציונים הכלליים היא סיעה בקונגרס הציוני העולמי שעוסקת בציונות נטו ולחיבור והידוק הקשרים בין מדינת ישראל ליהדות התפוצות. סיעת הקונפדרציה שמה לה למטרה לפעול לחיזוק והרחבה של הקשר בין ישראל ליהדות התפוצות והיא אינה מזוהה עם אף מפלגה או זרם דתי כלשהוא. היא שמה את הציונות במרכז ומתחברת עם גופים ציוניים בתפוצות שמאמינים בציונות כערך עליון. לקראת הקונגרס הקרוב הגישה סיעת הקונפדרציה מספר הצעות לקונגרס להקמת וועדה מיוחדת למאבק באנטישמיות, חיזוק הקשר עם יהדות התפוצות ועוד.

 

תנועת "המרכז הליברלית הנוער הציוני" היא ברית ציונית בזירה הציונית. התנועה פועלת בעולם הציוני מזה 96 שנה בתחום החינוך היהודי על בסיס ערכי היהדות והציונות. כל חבריה הם בוגרי הנוער הציוני. התנועה פועלת בקרב 52 קהילות יהודיות בתפוצות ב-22 מדינות: מאוסטרליה ועד קנדה, ארה"ב, מדינות באירופה, ביבשת דרום אמריקה ואסיה. התנועה הוקמה על ידי הנוער הציוני והיא מתרכזת בחינוך יהודי. ההשקפה החינוכית הוא חינוך הדור הבא על בסיס ערכי היהדות והציונות במצע של הומניזם ליברלי. לתנועה כ- 10,000 חברים ברחבי התפוצות; היא מנהלת מחנות והכשרות ומביאה מאות צעירים לארץ בשלל תוכניות.

 

בתמונה:

סגן יו"ר הקונפדרציה של הציונים הכלליים, דוד יערי. קרדיט צילום: דוידי וורטמן.

מאת:  שרית יוכפז


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה