Translate

יום שלישי, 5 בנובמבר 2019

'כנס הליטיגציה' הראשון על שם עו"ד יעקב וינרוט ז"ל בקריה האקדמית אונו, בהשתתפות נשיאת בית המשפט העליון וראש לשכת עורכי הדין מאת: שרית יוכפז

                                                ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי,


כנס הליטיגציה הראשון על שם עו"ד ד"ר יעקב וינרוט ז"ל במלאת שנה לפטירתו:
"מערכות אכיפת החוק אינן חפות מכשלים ובוודאי שאינן חפות מביקורת, אך אל לנו לפגוע בלגיטימציה של מערכת אכיפת החוק"
כך אמר ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי, במהלך כנס הליטיגציה הראשון על שם עו"ד יעקב וינרוט ז"ל שנערך היום בקריה האקדמית אונו בהשתתפות נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות ובכירי עולם המשפט הישראלי.

השופטת אסתר חיות, נשיאת בית המשפט העליון .

במלאת שנה לפטירתו של עו"ד ד"ר יעקב וינרוט ז"ל, אחת הדמויות המשפיעות ביותר בעיצוב עולם המשפט בישראל, הפקולטה למשפטים של הקריה האקדמית אונו קיימה אתמול את 'כנס הליטיגציה' הראשון על שמו. בכנס השתתפו: נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי, שופט בית המשפט העליון, פרופ' אלכס שטיין, ובני משפחתו של וינרוט, עורכי הדין פרופ' אבי וינרוט וד"ר יחיאל וינרוט.

השופטת אסתר חיות, נשיאת בית המשפט העליון סיפרה ארוכות אודות אישיותו יוצאת הדופן של עו"ד יעקב וינרוט ז"ל ועל היותו דוגמה לאיש משפט וצדק ששילב בין העולמות המרכיבים את החברה הישראלית : "הכרתי את יעקב וינרוט ז"ל לראשונה כעורכת דין בשנות ה-80 וכבר אז בלטה לעיני אישיותו המיוחדת כאדם פורץ דרך ובונה גשר בין המגזר החרדי לחילוני.
עו"ד אבי חימי, ראש לשכת עורכי הדין: "בעידן שמקדש התלהמות שלמרבה הצער חילחלה גם לשיח המשפטי - עלינו לשאת עינינו לעורכי דין כוינרוט - שהראו כי ניתן לעשות ליטיגציה מופתית גם בדרך ארץ ובהקפדה על שיח מתורבת וגם כשסינגר במשפטים גדולים ומתוקשרים, הקפיד לא להתלהם ולא לתקוף את עצם קיומן של מערכות אכיפת החוק והמשפט ושם מבטחו בבית המשפט".

עוד הוסיף בדבריו: "מערכות אכיפת החוק אינן חפות מכשלים ובוודאי שאינן חפות מביקורת, אך אל לנו לפגוע בלגיטימציה של מערכת אכיפת החוק. עלינו לשמור על מערכות אלה ועל בתי המשפט מכל משמר". 

פרופ' יובל אלבשן, דקן הפקולטה למשפטים, הקריה האקדמית אונו: "העובדה שיעקב ויינרוט ז"ל היה פורץ דרך כמי שבא מהאליטה החרדית – נתנה לגיטימציה גם לסטודנטים שלנו מהציבור החרדי לחצות שוב ושוב את המסלול בין שני העולמות – החרדי והחילוני. בזכותו, קו הגבול הזה כמעט והטשטש לגמרי ונעשה למעבר שבשגרה – והקול שלהם הוא קול שדרוש לחברה שלנו – החברה הישראלית".

פרופ' אלכס שטיין, שופט בית המשפט העליון"בדומה לספורטאי ששבר שיאים שהרחיבו את הגבולות של האנושות, יעקב וינרוט ז"ל העביר לנו שיעור חשוב מאוד על יופיו, רבגוניותו והאינסופיות של האינטלקט הישראלי . זה שיעור שיישאר תמיד בליבי".

ד"ר חיים זיכרמן, מרצה בכיר בפקולטה למשפטים, הקריה האקדמית אונו: 
"הכנס הזה הוא תחילתה של מסורת, כנס שנתי לזכרו של יעקב, שיעסוק בסוגיות ליגיטציה, ואנחנו ועושים את זה כך כי אנחנו סבורים שבעשור האחרון יעקב היה אחד הבולטים בתחום הליטיגציה המשפטית"
.
צילום: באדיבות הקריה האקדמית אונו

מאת: שרית יוכפז-עורכת לייף סטייל  -אופנה- עסקים תיירות 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה