Translate

יום ראשון, 24 בנובמבר 2019

עמים וטעמים- חלון לחיי העדה הדרוזית. מאת- שרית יוכפז




עמים וטעמים- חלון לחיי העדה הדרוזית

מבין החוויות הקסומות בטיולי הצפון מגיעה הזדמנות לשבור את השגרה באירוח דרוזי במרומי הכרמל, להיחשף למסורת, היסטוריה, מופעי פולקלור, מאכלים אותנטיים ועוד. בכך פרויקט עמים וטעמים הייחודי מגשים את ההזדמנות באמצעות סיור מודרך.
הסיור מתרחש בין הסמטאות הציוריות של עוספיא יחד עם ההסברים המרתקים, מידי פעם בינות לבתי האבן מתגלית פיסת ים כחולה, ולחוש את השקט השורר בכפר הרחק מההמולה שאנו רגילים לה משכר.
הסיור בכפר עוספיא מקנה העשרת ידע על היסטוריה היהודית הקיימת מתקופת המשנה והתלמוד. וכמו כן, על היסטוריה הדרוזית מהמאה ה-16, אשר עליה תשמעו במרכז המורשת הדרוזית שהינו מוזיאון המאגד בתוכו מאה שנים של הכפר מנקודת מבט נשית מצמררת.
פרויקט עמים וטעמים מציע את כל החוויות לקבוצות במקום אחד- ליהנות מנופים מרהיבים, ממגוון רחב של סדנאות, משחקים ייחודיים, משעשעים במיוחד ומגבשים, טיולים באזור הכרמל וצלילים של עוד, דרבוקה וכו'.
בתום הסיור תחשפו להיכרות עם בני העדה הדרוזית במפגש אישי בבתיהם, שם תתכבדו בארוחה ממיטב המאכלים של המטבח הדרוזי המסורתי והכשר תחת השגחה צמודה של משגיח כשרות.
מכאן, פרויקט עמים וטעמים פותח בפניכם דלת לביקור ספקטקולארי.



עוספיא כפי שלא הכרתם

בין ההרים המוריקים והנופים הנפלאים שוכן הכפר הציורי הדרוזי עוספיא. זהו כפר עתיק הממוקם על צלע הכרמל ומשקיף כמו ממעוף הציפור על נופים מרהיבים ועוצרי נשימה תוך כדי יצירת תחושה של חו"ל.
פרויקט עמים וטעמים מאפשר לכם לחוות את האירוח הדרוזי תוך ביקור בסמטאות הכפר ובלב הרובע העתיק רחוק מהמולת העיר ומהשגרה. פרויקט ייחודי זה חושף עולם שלם של תרבות שונה, היסטוריה מפוארת, סיפורים מרתקים אודות הקשר בין היהודים והדרוזים לפני ואחרי קום המדינה והדובדבן שבקצפת הינו המטעמים הנפלאים מהמטבח הדרוזי המסורתי, האותנטי והכשר למהדרין.
האירוח של עמים וטעמים כולל בתוכו סיור מודרך על ידי מדריכים מקצועיים בעלי הכשרה ומציע אטרקציות מגוונות לקבוצות המתארחות כגון: מופעי פולקלור ססגוניים, דרבוקה, המופע של אום ג'מיל- צחוק עם ערך מוסף, סדנאות בישול ועוד.
פרויקט עמים וטעמים מטרתו לקשר בין תרבויות, לחזק ולהדק קשרים והכי חשוב ליצור הנאה מחוויה בלתי שגרתית המאפשרת הצצה נדירה אל תוך תוכי העדה הדרוזית.

עמים וטעמים- חוויה תרבותית וקולינרית כשרה בעוספיא

לתיאום מראש:  052-4535100

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה