Translate

יום שבת, 22 בדצמבר 2018

פרויקט חדשני לקידום תיירות בדואית ברמת הנגב יוצא לדרך מאת: שרית יוכפז


פרויקט חדשני לקידום תיירות בדואית ברמת הנגב יוצא לדרך



בימים אלה, יוצא לדרך פיילוט במסגרת פרויקט חדשני של הנגשת התיירות הבדואית ברמת הנגב בשיתוף פעולה עם חברת  "נגב ברמה אחרת".

בניהולן של דורית קוראין ונורית גיא, חברה המתמחה בניהול תוכן ואירועי תיירות באיזור רמת הנגב.
לטובת שיתוף הפעולה הוקמה שלוחת "שביל הידע הבדואי", המצטרף ל "שביל הידע החקלאי" ו"שביל הידע הסולרי", המהווים תחומי ידע שונים במסגרת "שביל הידע במדבר", ענף תיירות התוכן והידע מבית "נגב ברמה אחרת"
במסגרת הפרויקט החברה תפעיל מוקד מידע והזמנות טלפוני ואינטרנטי, עבור יזמים בדואיםשייקחו חלק בפיילוט,  בתיאום צמוד עם יזמי תיירות מהמגזר הבדואי בנגב.
מדובר בענף תיירותי מתפתח בעל פוטנציאל גדול הן לתיירות פנים והן לתיירות חוץ. לדברי דורית קוראין:  "זוהי חלק ממגמה עולמית של פיתוח "תיירות קהילתית". מהלך זה כמובן מהווה חלק מאסטרטגיה של מיתוג אזור הר הנגב תחת הסלוגן: " "The Friendly Desert.

בשלב הראשוני של הפרויקט , ישתתפו בפרויקט מספר מצומצם של יזמים המנהלים עסק תיירותי באיזור ומעוניינים לפתחו, ובהמשך יצטרפו יזמים נוספים.
כיום, בהר הנגב (בין שדה בוקר למצפה רמון) ישנם כמה עשרות יזמים  בדואים המציעים מגוון פעילות תיירותיות המעניקים שירותי  הארחה ,  הסעדה , פעילויות וסדנאות ועוד. 

לדברי דורית  קוראין   :" אך מתבקש  מהלך של שיתוף הפעולה בין יזמים בדואים, לבין ארגון מקצועי בתחום תיירות כדי לקדם את התחום.
לשמחתנו, נבחרנו להוביל את הפרויקט ולהביא את הידע ויכולות הניהול שצברנו ברבות השנים בתחום תיירות הידע המדברית, ולהיות שותפים בקידום הכלכלה המקומית, ובחשיפת הקהילה המקומית האותנטית לציבור הרחב באמצעות מיזמים תיירותים מגוונים.

קוראין מוסיפה: "תיירות קהילתית מאפשרת לאנשים להתנתק לרגע מהעולם האורבאני, ולחוות את החיים מזווית שונה לחלוטין. יש כאן הזדמנות ייחודית לחוש את הדבר האמיתי, באזור שכמעט ואינו מתוייר, להצטרף ליזמים הבדואים ומשפחותיהם, ממש בצמידות למגוריהם שלהם, ולגלות את התרבות, המנהגים, הסיפורים והמאכלים, באופן בלתי אמצעי. לא זו בלבד- המיזם החדש ישפר בצורה משמעותית את חווית התייר, ע"י הנגשת המידע ותהליך ההזמנה מראש בעזרת הצוות שלנו, שיוודא תיאום ציפיות ודגשים בתחום כה רגיש.

השתיים מסכמות: "אנו נרגשות לצאת לדרך משותפת עם יזמי התיירות הבדואים, ומאמינות שהמיזם לא רק יביא לשיפור בחווית התייר, אלא גם יביא לגידול בהכנסות של אותם יזמים, ויחד נהיה שותפים להגשמת הציונות ולחיזוק הקשרים עם שכנינו למרחב".

מאת: שרית יוכפז

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה