Translate

יום שני, 17 בדצמבר 2018

פסטיבל מנורת לילה 5 אירוע האור והאמנות של תל אביב-יפו מאת: שרית יוכפז

פסטיבל  מנורת לילה 5
אירוע האור והאמנות של תל אביב-יפו
סוף שבוע של אור, אמנות ומוזיקה בשכונת נווה שאנן
חמישי ושבת, 20 ו-22 בדצמבר 2018 23:00-19:00
שישי, 21 בדצמבר 15:00-10:00, אירוע למשפחות וילדים
במרכז הקהילתי, רח' הגר"א 28
הכניסה חופשית

פסטיבל 'מנורת לילה', יתקיים זו השנה החמישית ברציפות בימים חמישי ושבת, 20 ו-22 בדצמבר בשעות הערב וביום שישי 21 בדצמבר בשעות הבוקר והצהריים. הפסטיבל הינו אירוע אמנות לילי במרחב הציבורי המתקיים ברחובות שכונת נווה שאנן ההיסטורית בהפקת עיריית תל אביב-יפו ובתמיכת המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל. השכונה הרב-תרבותית הופכת במהלך הפסטיבל לבמת שיח בין עברה של דרום תל אביב להווה הרב תרבותי שבה. שם הפסטיבל נגזר מתכנית בניין העיר המקורית של השכונה (שרק מחצית ממנה התממשה) המתבססת על צורה של מנורה בת שמונה קנים, שבמרכזם השמש – רחוב לוינסקי, תכנית אותה הגה האדריכל יוסף טישלר ב 1921.

במסגרת הפסטיבל, המרחב הציבורי, הגינות, פינות הרחוב, בתי העסק והחללים העירוניים, יהוו במה למיצבי ומיצגי אמנות ואור הנעים בין אמירה נוסטלגית אודות עברה של השכונה להתבוננות בטריטוריה המורכבת של ההווה. באירוע יוצגו שלל מיצבים פיסוליים, מיצגים חיים, הקרנות וידאו והופעות חיות של מוזיקה מקומית סביב מוקדי חום חורפיים. בואו להתחמם בסוף השבוע של חג המולד באירוע האמנות הבועט והמרגש של השנה.  

פסטיבל "מנורת לילה" הוא פרי יוזמתם של יאשה רוזוב ועברי באומגרטן, יזמי תרבות ועירוניות ובהפקת עיריית תל אביב-יפו, אגף קהילה דרום ומחלקת אומנויות. השנה הפסטיבל מארח את האוצרת רווית הררי כחלק מצוות אוצרות הפסטיבל.

עברי באומגרטן ויאשה רוזוב המנהלים האמנותיים של הפסטיבל: "בעונה בה נחגגים חגי האורות בתרבויות העולם, אמנים ויוצרים מביאים אמנות ואור לדרום תל אביב. פסטיבל מנורת לילה חוגג 5 שנים שבהן הופכת השכונה למשך כמה לילות לכיכר המרכזית של העיר. בנקודה בזמן שבה כוחות השוק משנים את פניה של דרום תל אביב במהירות, אנו מזמינים את הקהל לעצור ולהרהר יחד עם מיטב אמני ישראל בשאלות העירוניות של השעה".
**במקרה של גשם האירוע יידחה. פרטים באתר העירייה ובמנורת לילה בפייסבוק**
מצ"ב לינק לסרטון האירוע לשימוש חופשי במתן קרדיט צילום ועריכה: ברק ברינקר, באדיבות עיריית תל אביב-יפו- https://vimeo.com/304583537 סיסמא 1212
מצ"ב לינק לאירוע בפייסבוק העירוני- http://bit.ly/2SFImS5

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה