Translate

יום שלישי, 17 ביולי 2018

הצעת החוק שיזמו ח״כ שרן השכל וח"כ דויד ביטן שתחייב כל גוף ממשלתי כולל קופות חולים יחויבו לקבל פניות ומסמכים בדואר אלקטרוני, עבר בקריאה שניה ושלישית ונכנס לספר החוקים של מדינת ישראל.-שרית יוכפז

אושר סופית: הסוף לפקסים-מאת: שרית יוכפז

הצעת החוק שיזמו ח״כ שרן השכל וח"כ דויד ביטן שתחייב כל גוף ממשלתי כולל קופות חולים יחויבו לקבל פניות ומסמכים בדואר אלקטרוני, עבר בקריאה שניה ושלישית ונכנס לספר החוקים של מדינת ישראל.
הצעת החוק הזו, נתקלה בהתנגדויות רבות מכמה משרדים ממשלתיים שסירבו בתוקף. 

הממשלה והמגזר הציבורי בישראל שנת 2018, נתפסים ככבדים ומיושנים, הממשק עימם מסורבל, וחלקם עדיין לא מאפשרים לאזרחים התקשרות באמצעות דואר אלקטרוני. 
בשנת 1980 הותקנה המערכת הראשונה של דואר אלקטרוני בישראל. 38 שנים חלפו ועדיין בישראל, "אומת הסטארט אפ", כפי שאנחנו אוהבים לכנות את עצמנו, עדיין מאלצים שימוש במכשיר הפקס בלבד.
האבסורד אף גדול יותר, כי היום כמעט בכל משרד ממשלתי ממילא משתמשים בטכנולוגיית fax to mail, וגם כך הפקיד מקבל את כל הפניות ישירות לתיבת המייל שלו.

ח״כ שרן השכל: ״שירותים ממשלתיים וציבוריים יעילים ואיכותיים וממשל זמין, לא רק מאפשרים פתיחות, צמיחה ושיפור איכות חיים, אלא גם עוזרים לבסס ולחזק את הדמוקרטיה בישראל. ישנו קשר ישיר בין שילטון פקידים הזמין למקורבים או יודעי דבר לבין שחיתות ותיסכול ציבורי. 
וקשר ישיר בין שירות יעיל, מהיר קל ונוח עבור כולם, לבין אמון הציבור במערכות השלטון .״
מעבר לנוחות ויעילות- שימוש בדואר אלקטרוני יאפשר לציבור להעביר ולקבל מסמכים בלי להדפיס אותם, והחיסכון בנייר הוא הליך סביבתי חשוב מאוד. כ- 35 אחוז, מכלל העצים הנכרתים ברחבי העולם הופכים לנייר, ב- 30 שנים האחרונות השימוש בנייר בעולם עלה בכ- 400 אחוז, ובישראל משתמשים מדי שנה בלמעלה מ 900 טון של נייר. הליך ייצור הנייר נחשב לאחד מתהליכי הייצור המזהמים ביותר! 
החוק החשוב הזה יחייב את כל הגופים הציבוריים, לקבל פניות ומסמכים גם באמצעות דואר אלקטרוני ולא רק בפקס.  
כמובן שקשישים או מי שירצה, יוכל עדיין לפנות גם באמצעות פקס.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה