Translate

יום שלישי, 16 בפברואר 2016

תערוכת אמנות ישראלית 2016 למען המלחמה באיידס בחסות בנק הפועלים מאת: שרית יוכפז


תערוכת אמנות ישראלית 2016
בקרתי בתערוכה מוזיקת רקע של נגן ואלפי אנשים הגיעו לתערוכה .מרגש

יח"צ רני רהב.

17 שנים לתערוכת האמנות הגדולה ביותר בישראל המהווה מקור מימון מרכזי של הוועד למלחמה באיידס. התערוכה נועדה לסייע לעמותה להמשיך ולתמוך באלפי נשים, גברים וילדים החיים עם HIV/AIDS ולפעול למען כלל אזרחי ישראל שאת הדבקתם ניתן למנוע. התערוכה מוקדשת לזכרה של הגב' לאה רבין ז"ל, שהייתה מהראשונות לתמוך ולפעול למען הגברת המודעות לנושא

בתערוכה יוצגו כ-700 עבודות של כ-600 אמנים מובילים בישראל, לצד עבודות של  דיירי כפר עידוד, עמותת צ'יימס ישראל, כחלק מתפיסת העולם של בנק הפועלים לקידום קהילות בעלות צרכים מיוחדים

ההכנסות מהמכירות, הינן תרומה לוועד למלחמה באיידס בישראל, והאמנים מקבלים סכום של  25% מהמכירה

ת

תערוכת האמנות הישראלית שבנק הפועלים מעניק לה חסות ומארח, הפכה למסורת שמאפשרת לוועד למלחמה באיידס להמשיך בפעילותו הענפה למען אלפי האנשים בישראל שחיים עם HIV ולמען מניעת הדבקתם של מאות אלפים נוספים.  במערכה על המלחמה באיידס ובסטיגמה כלפי נשאים נרשמו הישגים רבים, ביניהם עליית המודעות למחלה ולגורמיה, הנגשת טיפולי פוריות לנשאי HIV, פיתוח תרופות  המונעות את התפתחות המחלה ועוד. בישראל ידוע כיום על יותר מ- 6.500 נשאי HIV, ביניהם: נשים, ילדים וגברים. למרות מאמצי ההסברה והגברת המודעות, מתגלים בכל שבוע נשאים חדשים של הנגיף.

הצגת התערוכה בבניין ההנהלה המרכזית של בנק הפועלים היא חלק משיתוף פעולה ומהתמיכה ארוכת שנים של הבנק במטרה לסייע ולצמצם את תופעת האיידס ולהקל על התמודדותם של הנשאים והחולים ולפעול למען חברה תומכת ומקבלת עבורם.  כמדי  שנה, מזמין הבנק את הציבור הרחב, להצטרף אל מאות האמנים אשר תרמו מפרי יצירתם לבוא וליהנות מתערוכה איכותית, למען מטרה חשובה.


לתערוכה זו, נרתמו למעלה מ-600 מאמני ישראל המובילים, ביחד עם אמנים חדשים ומבטיחים. אמנים אלו, תורמים את פרי יצירתם, כישרונם ואהבתם למען פעילות חשובה זו. רבים מן האמנים תורמים מדי שנה כדרך קבע, את יצירותיהם הטובות ביותר. לצד עבודות אלו יוצגו גם עבודות של  דיירי כפר עידוד ועמותת צ'יימס ישראל כחלק מתפיסת העולם של בנק הפועלים לקידום קהילות בעלות צרכים מיוחדים.


בין האמנים המציגים ניתן למצוא את יגאל תומרקין, קרן שפילשר, סמי די, לאה ניקל ז"ל, מירי דוידוביץ, יאיר גרבוז, עליזה אולמרט, רזיה גרשון, ניסים בן אדרת, אלי אילן ז"ל, סעיד אבו שקרה, מנשה קדישמן ז"ל, פריד אבו שקרה, חלבין מיכל, ציבי גבע, זיו קורן, עופר ללוש, מיכל פורר, עידו בראל, סיגלית לנדאו, נתן אלקנוביץ, רוני בן שמחון, גולי כהן, שרון דרעי, גלעד אופיר, רפי פרץ, נעמי ספיר, אליאור, אן בן אור, עידו שמי ועוד רבים וטובים.
ההכנסות מהמכירות, הינן תרומה לוועד למלחמה באיידס בישראל, והאמנים מקבלים סכום של  25% מהמכירה.

נגנים הנעימו את הביקור בתערוכה.

התערוכה תהיה פתוחה לקהל הרחב במוצ"ש 20.02.16 בין השעות: 19:30-23:00, בבניין ההנהלה של בנק הפועלים ברחוב יהודה הלוי 63 ת"א.

ביום פתיחת התערוכה יעלה אתר אינטרנט מיוחד בו תיערך מכירת היצירות גם לאחר ה-27/2/16. כתובת האתר היא: www.artisrael.org.il

הוועד למלחמה באיידס מציין השנה 30 שנים לפעילותו. הוועד הוקם על ידי קבוצת פעילים בימים שמשמעותה של הדבקה ב-HIV  הייתה מוות. במהלך השנים קיים הוועד פעילויות רבות לחינוך הציבור בנוגע לדרכי הדבקה, חיים עם הנגיף, מיגור הסטיגמה כנגד נשאי HIV וקידום בריאות תושבי ישראל. הוועד קידם את הכנסת התרופות ל-HIV לסל הבריאות, הקמת מרכז לטיפולי פוריות לנשאיות HIV, ואישור משרד הבריאות לקיום בדיקות אנונימיות ל- HIV בישראל. כיום הוועד עוסק במגוון פעילויות, ובהן סדנאות הסברה לבני נוער, טיפול פסיכו-סוציאלי לנשאים, פעילויות לאוכלוסיות ממוקדות (לרבות: עולים חדשים, נוער בסיכון, אסירים, מהגרים ומבקשי מקלט והקהילה הגאה), קמפיינים לציבור הרחב, סניף בב"ש וניהול מערך בדיקות אנונימיות ל- HIV בכל רחבי הארץ.


                                                תדמור דודי

על בנק הפועלים והתרומה לקהילה
בנק הפועלים ניצב בראש רשימת הארגונים הכלכליים בישראל התורמים סכומים גדולים למטרות חברתיות ומקדם פרויקטים רבים בתחומי החינוך, התרבות והאמנות ברחבי הארץ.



מאת:שרית יוכפז עורכת  .sarit0404@yahoo.com


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה