Translate

יום שלישי, 23 בפברואר 2016

פסטיבל הקולנוע הצרפתי ה- 13 הפסטיבל יפתח ב- 19 במרץ וימשך עד 07 באפריל 2016. מאת: שרית יוכפז

"הוא + היא" סרטו החדש של הבמאי קלוד ללוש
יפתח את פסטיבל הקולנוע הצרפתי ה- 13

הפסטיבל יפתח ב- 19 במרץ וימשך עד 07 באפריל 2016
הפסטיבל יתקיים בסינמטקים של תל אביב, חיפה, ירושלים,
חולון, הרצליה ושדרות, בבית התרבות סביון, ובאשדוד.


סרט הפתיחה יהיה סרטו המצליח של הבמאי האגדי קלוד ללוש "הוא + היא" בכיכובם של ז'אן דוז'רדן, זוכה האוסקר, ואלזה זילברשטיין. הבמאי קלוד ללוש והשחקנית אלזה זילברשטיין יגיעו לארץ לפתיחת הפסטיבל, הסרט יוקרן לאחר הפסטיבל בבתי הקולנוע.
                                  הוא +והיא.

הבמאי שחקן רושדי זם, יגיע לבכורת סרטו "מסייה שוקולד" שינעל הפסטיבל, הסרט בכיכובם של עומר סי ("מחוברים לחיים") וג'יימס תיירי (נכדו של צ'רלי צ'פלין), סיפורו המופלא של שוקולד שהיה הקומיקאי שחור העור הראשון שהצליח בצרפת בסוף המאה ה- 19. הסרט זוכה להצלחה גדולה בצרפת, וייצא להפצה מסחרית אחרי סיום הפסטיבל.


אורחת נוספת בפסטיבל היא השחקנית והבמאית עמנואל ברקו. הסרט  "בראש מורם" אותו ביימה, היה סרט הפתיחה של פסטיבל הקולנוע בקאן. בתחרות הרשמית בקאן הוצג גם הסרט "מלך שלי" של הבמאית מייוון, עליו ברקו זכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר. שני הסרטים יוצגו בפסטיבל בנוכחותה של הבמאית / שחקנית.
אורחים נוספים שיגיעו עם סרטיהם החדשים - היוצרים: ז'ורז' בן עיון, איזבל ווקשטיין-סטיג ומוחמד אולאד. השלושה ישתתפו בדיון בנושא של חינוך וזהות במסגרת ערב מיוחד בו יוקרנו גם סרטיהם הדוקומנטריים.

במסגרת הפסטיבל ניתן לצפות במיטב שחקני הקולנוע הצרפתיים הותיקים לצד כמה מן הכוכבים העולים. בין הותיקים נראה את: קתרין דנב, פבריס לוקיני, ז'אן דוז'רדן, איזבל הופר, ז'ראר דפרדייה, ססיל דה פרנס ועוד, בין הכוכבים של הדור החדש נמצא את: עומר סי, ליאה סיידו, טהר רחים, אדל אקסרקופולוס ואחרים.

הפסטיבל יקיים מחווה לבמאי הנודע ז'אק ריווט שהלך לעולמו בחודש ינואר האחרון, ויוקרנו במהלכו שניים מסרטיו. כמו כן, תוקרן הקומדיה הנהדרת של ז'אק טאטי "זה הדוד שלי".


הפסטיבל מופק על ידי המכון הצרפתי בישראל וקרולין בונה מנכ"לית עדן סינמה ונערך בחסות יוניפרנס פילמס, עיריית תל אביב יפו מחלקת מופעים, משרד החוץ הישראלי, סיימן המשווקת מזון גורמה מצרפת, חברת התעופה אייר פרנס ופיג'ו מותג המכוניות הצרפתי. 


הוא+היא
מתורגם לאנגלית
https://www.youtube.com/watch?v=-wxOaLOX3aY

שאולי בסקינד - יחסי ציבור
מאת: שרית יוכפז

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה