Translate

יום ראשון, 6 בנובמבר 2022

ShoppingIL by Google #9: יותר עסקים ומבצעים בימי המכירות שיתקיימו ב-9-10.11 ישתתפו למעלה מ-3,000 עסקים ישראלים.מאת: שרית יוכפז

  ShoppingIL by Google #9: יותר עסקים ומבצעים מאי פעם


בימי המכירות שיתקיימו ב-9-10.11 ישתתפו למעלה מ-3,000 עסקים ישראלים מרחבי הארץ שיציעו עשרות אלף מבצעים, זו השנה התשיעית


ברק רגב, מנכ״ל Google ישראל:

״יוקר המחיה לא דילג על בעלי עסקים עם הוצאות גדולות יותר בשכירות, חומרי גלם והעסקה. ולמרות זאת, לפי תוצאות  סקר שערכנו, הם מתכוונים להציע החודש הנחות גדולות או זהות לשנה שעברה. זאת בשורה מעולה למיליוני הישראלים שמתכוונים לרכוש בחודש הקניות״ 


חודש הקניות המקוונות יפתח גם השנה עם ShoppingIL של Google, אירוע הקניות הישראלי ברשת שיתקיים ב-9-10.11, זו השנה התשיעית. במהלכו, ישראלים יוכלו ליהנות ממוצרים כחול לבן במחירים משתלמים, לגלות מותגים ישראלים חדשים ולתמוך ב-3,000 העסקים הישראלים המשתתפים השנה בימי המכירות. 


מסקר מיוחד של Google ו-Ipsos שנערך בקרב עסקים המשתתפים ב-ShoppingIL וצרכני אונליין ישראלים, עולה כי למרות גל ההתייקרויות במשק, רוב העסקים יציעו הנחות משתלמות במיוחד. כ-75% מהעסקים המשתתפים מצהירים שההנחות השנה יהיו דומות או אף טובות יותר לעומת שנים קודמות. כמחצית מהעסקים (43%) מתכננים להציע ב-ShoppingIL 2022 הנחות גבוהות מאלו שיציעו ב-Black Friday, ו-47% יעניקו הנחות דומות. לפי Zap, המרכזת את זירת המבצעים, עשרות אלפי מבצעים כבר עודכנו באתר וממשיכים להתעדכן ממש עד תחילת המכירות ב- 9 בנובמבר. 


כ-80% מצרכני האונליין צפויים לרכוש בימי הקניות של נובמבר (עלייה קלה של 3% מהשנה שעברה), אולם השנה התכנון הוא לקנות פחות מוצרים בממוצע: כ-4 סוגי מוצרים השנה לעומת כ-5 בשנה שעברה. חצי מהישראלים מצהירים שימי המכירות בנובמבר מאפשרים להם לרכוש מוצרים במחירים משתלמים. בנוסף, ShoppingIL מתבלט בקרב הצרכן הישראלי כהזדמנות הטובה ביותר לחזק את הכלכלה המקומית (58% לעומת 38% בחודש נובמבר ככלל). 


ברק רגב, מנכ״ל Google ישראל:


״חצי מהעסקים המשתתפים השנה ב-ShoppingIL יציעו את המבצעים הכי משתלמים שלהם בשני ימי המכירות שלנו. בתמורה, בעלי העסקים נהנים מגידול במחזורים והגדלת קהל הלקוחות שלהם. בשנה שעברה, כ-80% מהעסקים שהשתתפו ב-ShoppingIL דיווחו על עלייה בתנועה באתר שלהם, שניים מכל שלושה עסקים מכרו יותר מביום רגיל וכל עסק רביעי יותר מהכפיל את המכירות במהלך ShoppingIL״.  

הזינוק ברכישות און ליין נשמר לאחר הקורונה
נתוני כאל, שמתפרסמים היום לראשונה, מצביעים על כך שאפקט הקורונה נשמר בהרגלי הרכישה של הישראלים ברשת. למרות ירידה של 19% בסך סכומי הרכישות בש"ח ב-ShoppingIL ב-2021 לעומת "שנת השיא" של המגפה, 2020 (91 מיליון ש״ח לעומת 112 מיליון ש"ח בהתאמה), לפי התחזית של כאל, הישראלים עדיין יקנו אונליין ב-2022 קרוב לפי שניים מאשר ב-2019, בסך של כ-89.5 מיליון ש"ח לעומת 52 מיליון ש״ח בהתאמה. 

אותה מגמה נשמרת גם במספר העסקאות, שירד ב-2021 ב-20% לעומת 2020, אך עדיין היה קרוב לפי שניים מאשר ב-2019 (157 מיליון ש"ח ב-2021 לעומת 90 מיליון ש"ח ב-2019). הנתון המרכזי שנותר יחסית קבוע משנה לשנה הוא גובה העסקה הממוצעת, שעומד על 579 ש"ח ונותר ללא שינוי משמעותי מאז 2018. 


ברק רגב, מנכ״ל Google ישראל: ״נתונים של חברת כאל מלמדים אותנו שאפקט הקורונה נשמר ושינה את התנהגות הצרכנים בישראל לטווח הארוך, עם פי שניים רכישות ב-ShoppingIL ב-2021 לעומת 2019 עם תחזית דומה להשנה. אנחנו קוראים לכל העסקים שעוד לא התחילו למכור אונליין, להירשם לאקדמית ShoppingIL ולבוא ללמוד בחינם איך לשווק ולמכור אונליין״


העסקים של ShoppingIL: יותר ערבים וחרדים


מנתוני ההרשמה של העסקים ל-ShoppingIL by Google עולה כי מחצית (51%) מהעסקים המשתתפים השנה הם בבעלות משותפת של נשים וגברים וכ-34% מהעסקים בבעלות נשים בלבד. השנה נרשמה עלייה משמעותית של 225% במספר העסקים בבעלות ערבים. בנוסף, 135 מבעלי העסקים השנה הזדהו כחרדים ו-59 כבעלי מוגבלויות. 


קרוב לחצי (44%) מהעסקים שנרשמו השנה הם עסקים משפחתיים, מתוכם כל עסק חמישי עובר במשפחה כבר לפחות בין שני דורות. 14% מהעסקים הם עסקים חדשים בני פחות משלוש שנים, ומנגד 5% הם בעלי ותק של למעלה מ- 50 שנה. 1.5% מבעלי העסקים עצמם הם בני 76 ומעלה. 


העסקים המשתתפים ב-ShoppingIL פועלים מ-385 ישובים שונים ברחבי המדינה, מתוכם 24 ישובים ערביים (לא כולל ערים מעורבות).  כל עסק שלישי העיד על עצמו כבעל היבט אקולוגי, ושני שלישים מבעלי העסקים ציינו שהם תורמים לקהילה (תרומה לעמותות, התנדבויות בפעילויות חברתיות ועוד). 


מבצעים על רקע גל ההתייקרויות


המבצעים השנה בולטים כאמור על רקע ההתייקרויות ואי-הוודאות במשק. בסקר עולה שארבעה מכל חמישה בעלי עסקים שמשתתפים ב-ShoppingIL by Google העידו על עלייה של למעלה מ-20% בהוצאות שלהם לרבות חומרי גלם, שכירות והעסקת עובדים. כ-60% מבין הצרכנים העידו שאכן נתקלו בשבועות האחרונים בעליות המחירים. שניים מכל שלושה צרכנים מוכנים לקבל זאת בהבנה במקרה של עסקים קטנים ואילו רק 40% במקרה של עסקים גדולים.

עוד עולה מהסקר כי מרבית העסקים (85%) העידו על עלייה בתחרות בשוק האיקומרס, בין אם מצד שחקנים מקומיים (43%) ובין אם מצד אתרים וחנויות בחו״ל (52%). אחד מכל ארבעה עסקים החל לשווק את מוצריו במרקטפלייס (שופרסל, סופר פארם, וואלה שופס וכו׳) בנוסף לאתר העצמאי שלו. 

למרבה ההפתעה, רובם הגדול של העסקים (84%) לא דיווחו על חוסרים במלאי או על קושי בשינוע סחורות. חרף הביקושים הגוברים של הצרכנים הישראלים למשלוחים מהירים, פחות מאחוז (0.7%) מהעסקים מספקים משלוח אקספרס (באותו היום) ורק 6% מציעים משלוח מהיום למחר. בזמן שרובם מציעים משלוח חינם ברכישה מעל סכום מסוים, רק 15% מספקים משלוח חינם בכל רכישה.

על ShoppingIL by Google


ShoppingIL by Google החל ב-2014 כיוזמה של Google לחיזוק תעשיית המסחר המקוון המקומית. מאז,
ShoppingIL מסייע לעסקים ישראלים לצמוח ומספק לצרכנים הישראלים חוויית קניות טובה, משתלמת ואקולוגית יותר. מספר העסקים המשתתפים ב- ShoppingIL גדל בעקביות מדי שנה והשנה הגיע למספר שיא של כל הזמנים - קרוב ל-3,000 עסקים. במהלך כל השנה, Google מעניקה לבעלי עסקים ללא עלות, כלים, תוכניות והכשרות באמצעות אקדמיית ShoppingIL שפתוחה לקהל הרחב ובשנתיים וחצי מאז הקמתה, 773 עסקים כבר סיימו את ההכשרה בה בהצלחה.  ShoppingIL מתקיים בשיתוף מטה כחול-לבן במשרד הכלכלה והתעשייה, שמפעילה את מתחם כחול-לבן ליצרנים ועם ׳זאפ השוואת מחירים׳, שמפעילה זירת מבצעים ייעודית המציגה לגולשים עשרות אלפי מוצרים בהנחות מיוחדות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה