Translate

יום חמישי, 10 במרץ 2022

בימים אלו מנחם מרכוס מוציא טיולי ג'יפים בדרום ירדן בערבה הירדנית, יחד עם חברת עמיאל איוונטס, מאת: שרית יוכפז

 


                             צילום-עמיאל איוונטס

הוא כתב 28 ספרים ובניהם מדריכים למטייל בירדן, סיני, פרינאים

והיום הוא מוציא טיולי ג'יפים לירדן יחד עם חברת עמיאל איוונטס

הכירו את מנחם מרכוס, בן 74, מתגורר בהר אדר, נשוי לחבצלת + 3 ילדים ו- 3 נכדים. נולד בשנת 1947 בתל אביב, בימים ששלטו הבריטים בארץ, ומאז ומתמיד לא אהב ללמוד אבל אהב לטייל. בגיל בר המצווה, כשהיה רק בן 13, הוא התחיל לטייל בכל רחבי הארץ ומאז לא הפסיק.

בשנת 67 היה מנחם חייל בצנחנים, וכל רגילה וחופשה שקיבל, היה מנצל לטיול במדבריות של ישראל וסיני, כל פסגה בסיני – הוא הכיר. עם הטיולים וככל שהעמיק את ההכרות שלו עם המדבר הוא החל לכתוב, במיוחד על סיני, שהיתה בתקופה ההיא שייכת למדינת ישראל. 

עם סיום מלחמת ששת הימים, החל מנחם להוציא לפועל טיולים לסיני. בהתחלה חקר את סיני לבד,  הוא היה חובב ניווט יחידני, בלי אנשים נוספים, וזה הפך לתחביב של ממש - כמו "אינדיאני". כך החל לתעד את מסעותיו ואת ההרפתקאות שחווה לבד בטיולים.

כשנחתם הסכם השלום עם ירדן, החליט מנחם לחקור גם את ירדן. במהלך 12 שנים היה כל חודש מוביל מסע של 4-5 ג'יפים בקניוני מואב, ובתום 12 חודשי עבודה בשטח, הוא כתב את הספר "המדריך למטייל בירדן".  לאחר מכן המשיך לסייר במדבר המערבי, שם הוביל מסעות ג'יפים בדיונות ובנאות המדבר והמשיך לכתוב ללא הפסק על המסעות שחווה.


במשך 33 שנים מלבד טיולי הג'יפים הוא עבד ולימד מנחם בבר אילן ובקורסים למורי דרך, בנושא: מבוא לביולוגיה וגאומורפולוגיה (התורה של פיסול הנוף, הפאן האמנותי של הגאולוגיה). עד היום הוא כתב 28 ספרים שחלקם מקצועיים וחלקם ספרים שבו כתב על חוויות שאסף, ביניהם ספר שעסק כולו בסיפור של 45 הימים, בהם היה מצוות לצוות חילוץ שחיפש ישראלי שנעלם בהימאליה בגבול שבין טיבט ובוטנג. בסופו של דבר הבחור הישראלי נמצא מת, אך כתוצאה מהחיפוש מנחם כתב ספר בשם "נעלם בבוטאנג". באותם עשורים הוא החל לחקור ולטייל גם בפירנאים, בצד הספרדי ובצד הצרפתי, ואז הוציא ספר עב כרס – 

"המדריך למטייל בפירנאים".

בימים אלו מנחם מוציא טיולי ג'יפים בדרום ירדן בערבה הירדנית, יחד עם  חברת עמיאל איוונטס, העוסקת בהפקות וטיולי קונספטמנחם מדריך טיולי-ג'יפים לאזורים המדבריים של ממלכת-ירדן. המתבצעים גם בקיץ וגם בחורף,  מודל קלאסי למסע כזה יהיה מורכב מ- 10 עד- 15 ג'יפים וקיימת אפשרות להיכנס עם הג'יפ הפרטי לירדן או לשכור ג'יפ בירדן.

על המסלול שמנחם מוביל: לאחר סידורי הגבול במעבר עקבה, עולים לרמת הרי אדום נוסעים אל שמורת וואדי-רם. נופי הבראשית ומרחבי חולות אין סופיים של סלעי אבן-החול הצבעוניים  המעניקים למקום מעמד מיוחד, להיכלל ברשימת השמורות מהיפות בעולם.

הלינה באוהלי מדבר מדוגמים,  מעניקה למטייל תחושה עילאית של ראשוניות. מסע הג'יפים נמשך לפטרה האגדית. שם, בין מקדשי העיר הנבטית החצובים בסלע אבן החול האדומה, יחוש


המטייל את עוצמת יופיו של הטבע, את אומנות האדם והמסתורין שאפפו את פטרה לאורך הדורות.

המסע משלב ביקור באחד מנחלי ארץ-מואב המושכים מים כל השנה. כמו נחל ארנון או בשמו המקומי ואדי אל מוג'יב. מסע הג'יפים ממשיך למרגלות הרי-אדום דרומה. שם במרחבי ים-הדיונות של חול 

מרהיבות, הנותנות למטייל תחושת מרחבי-מדבר אין סופיים. התחנה הסופית מעבר הגבול בעקבה.

Amiel Events מבית קבוצת התיירות הבינלאומית והמובילה Amiel Tours היא חברת פרימיום המתמחה בהפקת אירועים ייחודיים בסטנדרט הגבוה, החדשני והיוקרתי ביותר בעולם. בין השירותים הייחודיים שפיתחה ניתן למצוא אירועי חברה מורכבים המשלבים מספר מוקדים ומתחמים, אירועי בוטיק למנהלים, פסטיבלי קונספט, כנסים וועידות, אירועי אוכל מתגלגלים המשלבים פוד טראקים עם טעמי העולם, חוויה מדברית יוצאת דופן של טיולי ג'יפים לירדן, אירועי שולחנות אבירים ושביל עמיאל – סיורים וטיולים מונגשים, המותאמים במיוחד לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה