Translate

יום שני, 14 במרץ 2022

הקרן לידידות ואיחוד הצלה חנכו יחידת אופניים חשמליים ראשונה מסוגה בעלות 2.5 מיליון דולר כדי לאפשר הצלת חיים במהירות מאת: שרית יוכפז

 


הקרן לידידות ואיחוד הצלה חנכו יחידת אופניים חשמליים ראשונה מסוגה בעלות 2.5 מיליון דולר כדי לאפשר הצלת חיים במהירות

 מאת: שרית יוכפז

היחידה החדשה כוללת 200 אופניים חשמליים המאובזרים בציוד חירום מציל חיים והוקמה במטרה לאפשר למתנדבים לדלג מעל מכשולי תנועה, לעבור במקומות בהם קשה לתמרן עם כלי רכב אחרים, להגיע במהירות לזירה ולהרוויח זמן יקר להצלת חיים

הקרן לידידות בשיתוף עם איחוד הצלה הקימו את יחידת האופניים על שם מייסד הקרן לידידות, הרב יחיאל אקשטיין ז"ל. היחידה הראשונה מסוגה, שהוקמה בעלות של 2 וחצי מיליון דולר על ידי שני הגופים, כוללת 200 זוגות אופניים חשמליים המאובזרים בציוד רפואי מציל חיים.

מטרת האופניים החדשים היא מתן מענה מהיר לעזרה ראשונה באמצעות כלי תחבורה קלים המסוגלים לדלג מעל מכשולי תנועה עירוניים שונים דוגמת פקקים וחסימות. בכך יתאפשר למתנדבים לקצר משמעותית את זמן ההגעה לזירה ולהרוויח זמן יקר שיסייע בטיפול והצלה של פצועים או חולים.

פעילות רשת המתנדבים להצלת חיים של איחוד הצלה מבוססת בין היתר על מערך תחבורתי מהיר, יעיל ורחב. יתרונות האופניים החשמליים באים לידי ביטוי גם ככלי תחבורה אמין וזמין עבור המתנדבים במיקומים בלתי עבירים לכלי הרכב. עלותם הנמוכה יחסית לכלי תחבורה אחרים גם היא מוסיפה ליעילותם. האופניים החדשים יהיו פעילים באזורים בהם כמות הקריאות לאיחוד הצלה היא גבוהה יותר.

חובשי היחידה הגיעו רק לאחרונה לשני אירועי חירום שלא התאפשר הגעה מהירה לזירה ללא האופניים. מדובר בילד שנפל מגובה בסמטאות של שכונת נחלאות בירושלים ובאדם שאיבד את ההכרה בעיר העתיקה בירושלים. חייהם ניצלו בזכות ההגעה המהירה של חובשים מיחידת האופניים החשמליים שייצבו את מצבם.

היחידה החדשה נחנכה בטקס שהתקיים במרכז פרס לשלום וחדשנות ביפו במעמד ראשי איחוד הצלה, ראשי הקרן לידידות, אישי ציבור ומתנדבים.

נשיאת הקרן לידידות, יעל אקשטיין: "הצלת חיים תמיד הייתה בעדיפות עליונה עבור הקרן. אני גאה על כך שהקמנו, ביחד עם שותפינו באיחוד הצלה, יחידה כזו המתאפיינת בחדשנות ובזריזות. אני גאה במיוחד על כך שהיחידה החדשה תיקרא על שם אבי, שהקדיש את כל חייו כדי להציל ולסייע. אני מאמינה כי האופניים החדשים יעניקו תגובה רפואית איכותית במצבי חירום עבור אנשים רבים בישראל. אני מתפללת שיחידה זו תציל חיים רבים".

נשיא איחוד הצלה, אלי ביר: "הקשר רב השנים של איחוד הצלה עם הקרן לידידות בראשותו של הרב יחיאל אקשטיין ז"ל  ובתו נשיאת הקרן הגב' יעל אקשטיין מסייעת לצוותי הרפואה של איחוד הצלה יהודים וערבים, גברים ונשים, דתיים וחילונים להציל חיים בכל רחבי הארץ ולקצר באופן משמעותי את זמן ההגעה לזקוקים לסיוע רפואי דחוף. זכות היא לנו שיחידת האופניים החשמליים באיחוד הצלה קרויה על על שם הרב אקשטיין ז"ל והכנסת 200 אופניים נוספים  יצילו חיים רבים ברחבי הארץ".

מנכ"ל איחוד הצלה, אלי פולק: "מדובר בהשקה של אופניים חשמליים הראשונים בארץ עם תו תקן ישראלי וביטוח מלא כמו של האופנועים והרכבים באיחוד הצלה. המתנדב הרכוב על אופני החירום מקצר באופן משמעותי את ההגעה למתן מענה רפואי מהיר בכך שהוא עוקף מכשולי תנועה בערים גדולות וצפופות, כאשר כל שנייה קריטית לקביעת עתידו של הנפגע".

הקרן לידידות

הקרן לידידות, מייסודו של הרב יחיאל אקשטיין ז"ל, היא ארגון הסיוע החברתי הגדול במדינה הפועל לחיזוק חוסנה החברתי של ישראל. הקרן, הפועלת באמצעות תרומתם הנדיבה של תורמים נוצרים ויהודים אוהבי ישראל ברחבי העולם, חרטה על דגלה סיוע לאוכלוסיות במצוקה וגייסה עד כה מעל לחמישה מיליארד שקלים לביצוע פרויקטים מגוונים, בתחומי העוני והרווחה, העלייה והקליטה וחיזוק מערך ההגנה על העורף הישראלי בשעת חירום.

(קרדיט צילום: שמואל עמית).
מאת שרית יוכפז

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה