Translate

יום ראשון, 22 באוגוסט 2021

שולחן חג קלאסי לבן או שולחן חג צבעוני? גולף & קו מציגים טיפים לעיצוב שולחן החג/ מאת שרית יוכפז

 



שולחן חג קלאסי לבן או שולחן חג צבעוני?

גולף & קו מציגים טיפים לעיצוב שולחן החג

 

עיצוב שולחן החג לא חייב להיות מטלה מאיימת. ניתן לעצב שולחן חג ברוגע ובהבטחה מלאה לים של מחמאות.

 

באופן טבעי אנו נמשכים לשולחנות חג לבנים, אלגנטיים וחגיגיים מאוד. לדברי מעצבי רשת גולף & קו, יש עדיין מקום ללובן הבוהק, אך חשוב לדעת שניתן גם להגיע להישגים מרשימים ביותר, בעיצוב שולחן החג בשילובי צבעים ייחודיים וקצת תעוזה.

בהתאם לקו העיצובי המועדף עליכם, יש מספר חוקים פשוטים בעיצוב שולחן החג:

 

1.         שולחן לבן– לבן הוא צבעו הקלאסי של החגים. הוא מסמל עבורנו את כל מה שטהור, חדש ונקי. השולחן יכול להיות כולו לבן, או לבן עם קריצה מתכתית זהובה. אם בחרתם בשולחן שכולו לבן, רצוי להוסיף לו נגיעות של צבעי אבן או שמנת בחלק מן הצלחות, נרות או הוספה של מפיות בד. לאוהבי הזהב שבינינו, חשוב לשמור על מינונים נכונים ולא להעמיס יותר מדי וזאת על מנת שנוכל לשמור על הלובן האלגנטי. קריצת הזהב יכולה להגיע בסכו"ם, בעיטורים מוזהבים על הצלחות, בחבקים למפיות או בפמוטים.

 


 

2.         צבע, צבע ועוד קצת צבע – אין כמו שולחן צבעוני בכדי להעלות חיוך. יש שנרתעים משימוש בצבע, אך אין צורך בכך, הרעיון המרכזי הוא להיצמד לפלטת צבעים מוגדרת מראש ולא להסתכל לצדדים. מרגע שבחרתם בקשת הצבעים המוגדרת, ניתן למתן את הצבעוניות באמצעות מפה ומפיות חלקות בגוון רך יותר. שולחן צבעוני, למעשה, מאפשר חופש עיצובי, מאחר וניתן לשלב בו ישן עם חדש, מרקמים שונים, וסטים שונים, היו אמיצים.

 

 

3.         ירוקים – איו כמו להכניס את הטבע לבית בכלל, ולשולחן החג בפרט. זה לא משנה אם תחליטו להשתמש בירוקים חיים או בעציצים מלאכותיים, הנוכחות הירוקה ורדרדה על שולחן החג, תשדרג אותו פלאים ותעניק לו ניחוח מרענן.

 

 

4.         שבירת מוסכמות -  במידה ולא התחדשתם בסטים חדשים, עדיין ניתן לגוון את שולחן החג ולשוות לו מראה חדש ולא צפוי. הדרך הטובה ביותר לגוון היא באמצעות שבירת מוסכמות, כלומר, לשנות משהו באופן שאתם ניגשים לסדר את השולחן ולבוא דווקא מגישה אחרת ומפתיעה שיוצרת עניין עיצובי. לדוגמא, שילובים של משחקי גבהים – אפשר למקם אגרטלים או פמוטים בגבהים שונים לאורך השולחן, דוגמא נוספת היא לשחק בטקסטיל. במקום לשים  ראנר אחד לאורכו של השולחן, ניתן לקחת שני ראנרים זהים ודווקא להצליב ביניהם וליצור זווית גיאומטרית. כל משחק כזה בפרופורציות שובר את המראה הסטנדרטי ומושך את העי

 

 

5.         תכנון אווירה – רבים נוטים לחשוב שהשולחן לבדו הוא שיכתיב את הסגנון העיצובי של הערב, אך האמת שכדאי לתכנן את המרחב כולו, בין אם השולחן ימוקם בפנים או מחוץ לבית. התכנון יכול להיות מורכב כמו צביעת קיר או הזזת רהיטים, אבל הוא יכול להסתכם גם בהוספת עציצים גדולים במרחב, זרי פרחים או תפזורות של סלים ונרות. מדובר בפריטים בודדים שיכולים להרים את האווירה לאווירה של קסם והתרוממות הרוח.

 

6.         טקסטיל – רבים נלחצים כשמדובר בבחירת הטקסטיל לשולחן החג ולבסוף לרוב בוחרים בצבע הלבן הבטוח. אז שוב, אין שום פסול במפה לבנה, להפך, זה חגיגי ונעים לעין ובגדול מתאים לכל סט כלים. אבל, אם ביצירתיות עסקינן, אז למה לא לגוון? אפשר לבחור במפות חלקות בגוונים נעימים, מפות מפוספסות או בעלות דפוסים עדינים ולשלב אותן עם מפיות בד שונות ובכך ליצור עניין עיצובי בשולחן החג שלנו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה