Translate

יום רביעי, 3 בפברואר 2021

בשורה לכבדי השמיעה בישראל מכשיר שמיעה המתחקה אחר פעילות המוח * מאת: שרית יוכפז



בשורה לכבדי השמיעה בישראל- שרית יוכפז


מכשיר שמיעה המתחקה אחר פעילות המוח * מכשיר השמיעה

 הראשון בעולם עם רכיב בינה מלאכותית  מובנה  נוחת בישראל

 

השבוע, תשיק 'מדטון-הדים' את מכשיר השמיעה המתקדם בעולם, ה Oticon More,  שנבנה על הפלטפורמה החכמה Polaris . המכשיר המתקדם בעצם מנסה לחקות את עיבוד הצליל הנעשה במוח, ובאמצעות מעבד עוצמתי להביא לבעלי לקויות שמיעה את הצליל המלא הברור והטבעי ביותר שניתן.

 

"האתגר איתו מתמודדים בעלי לקות שמיעה הוא בעיקר תפקוד בסביבות רבות צלילים ומשתתפים. חשוב להבין  כי חלק משמעותי מהשמיעה נעשה במוח בעצם קבלת ההחלטה של: למה אני רוצה להאזין, ולמה לתת "תשומת לב שמיעתית"", מסביר אודי דורון, מנכ"ל מדטון הדים.

 

"למכשיר החדש יש בעצם מוח שיודע להפריד ולמיין את הצלילים השונים, כך שתתקבל תמונה ברורה ומלאה מבלי לוותר על כלום. בכך מתאפשרת למשתמש גישה ליותר צלילים, יותר מידע שמיעתי, הבחנה רבה יותר בין מקורות קול, איזון טוב יותר בין מקורות קול ופרטים רבים יותר בצליל.  זהו צעד חדש וגדול קדימה במסע שלנו לשיפור חייהם של בעלי לקות שמיעה". מסכם דורון.

 

המכשיר מבצע כ 500 סריקות בשניה ולוכד שינויים מהירים בסביבתו הדינמית של המשתמש.  כך ניתן להפיק משמעות מצלילים המגיעים מכל הכיוונים, שלא כמו במכשירים הקיימים בשוק המכוונים לקליטת צלילים מן החזית. לאחר כל סריקה מבצע המכשיר התאמות  כדי להפוך את הצלילים הנקלטים בו לאובייקטים שמיעתיים ברורים יותר ונפרדים אחד מן השני. פעולה זו מאפשרת  חוויה טבעית יותר של הסביבה השמיעתית המלאה.

 

לפרטים נוספים: https://medton-hedim.co.il/oticon-more/?ref=homepage-more

 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה