Translate

יום חמישי, 4 ביוני 2020

עיריית תל אביב- יפו מנגישה את כל חופי הרחצה: מעכשיו- שבילי הנגשה עד קו המים/ מאת שרית יוכפז

עיריית תל אביב- יפו מנגישה את כל חופי הרחצה:
מעכשיו- שבילי הנגשה עד קו המים

עיריית תל אביב- יפו משלימה את הנגשת כלל החופים המוכרזים בעיר וסללה בשבוע שעבר שבילי הנגשה לכיסאות גלגלים עד לקו המים, בכל אחד מ-13 החופים העירוניים. 
שבילי ההנגשה החדשים שנסללו עד קו המים, מצטרפים לשורת פעולות שביצעה העירייה לטובת הנגשת החופים באופן מלא לבעלי מוגבלויות; חניית נכים מוסדרת, שבילי גישה, מקלחות וברזיות מותאמות לנכים, סככות צל מרוצפות, דרכים נגישות לשירותים ומלתחות, כיסאות אמפיביים המיועדים לטבילה במים ואפליקציה חדשנית לעזרה והכוונה של לקויי ראייה.
שבילי ההנגשה החדשים מאפשרים לנכים העושים שימוש בכיסא גלגלים להגיע עד לקו המים באופן עצמאי ללא תלות באדם נוסף. כמו כן, שבילים אלה יקלו על הורים המגיעים לחוף עם עגלות תינוק. כל חוף עירוני צויד לטובת הנושא בשילוט הנחיות, הכוונה וסימון לנוחיותם של ציבור הרוחצים בעלי המוגבלויות.


ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי: "עיריית תל-אביב-יפו פועלת רבות להנגשת המרחב הציבורי בעיר בשלל אמצעים. הנגשת החופים באופן מלא תייצר שוויון גם עבור בעלי מוגבלויות ותאפשר גם להם להינות מתחושת החופש שבבילוי בחוף הים".


חופי הים המוכרזים בעיר תל אביב-יפו מציעים נגישות לבעלי מוגבלויות וכוללים:
  • כסאות אמפיביים - המיועדים לנסיעה על החול וצפים במים  לנוחות בעלי המוגבלות. השאלת הכיסאות מותנית בשעות פעילות של שירותי ההצלה ובמלווה צמוד למשתמש. בכל אחד מהחופים המוכרזים בעיר ישנם שני כיסאות השאלה.
  • הנגשת הדרך והשבילים מהחניה עד לסככות הצל המרוצפות והנגישות.
  • דרך נגישה למסעדות ובתי הקפה.
  • שבילים נגישים לשירותים ולמלתחות שגם בהם יש תאים מונגשים.
  • מערכת חדשנית לעזרה והכוונה של לקויי ראייה - בכל חופי הרחצה מותקנת מערכת חדשנית בשם STEP HEAR לעזרה ולהכוונה של לקויי ראייה. המערכת ניתנת להפעלה על ידי הטלפון הנייד, באמצעות אפליקציה חינמית או על ידי שלט שניתן בחינם לאנשים לקויי ראייה במרכז לעיוור. המערכת מאפשרת התמצאות במרחב בהתאם למיקום המשתמש, חיוג מקוצר לקבלת שירות במרחב בו הוא נמצא וקבלת דף אינטרנט נגיש על המקום בו הוא נמצא.

  • בחוף הילטון הותקנה מקלחת ייעודית לאנשים עם מוגבלויות המופעלת באמצעות לחצנים עם שלושה מצבי גובה שונים (לרגלים, לישיבה ולעמידה). המקלחת מהווה פיילוט ראשוני שיותקן בהמשך בשאר חופי העיר.
שרית Instagram posts - Gramho.com
13 חופי תל אביב-יפו המוכרזים: צוק צפון, צוק דרום,  תל ברוך, מציצים, הילטון, החוף הנפרד, גורדון, פרישמן, בוגרשוב, ירושלים, אביב, צ'ארלס קלור, גבעת עליה.
כיום מופעלים רק 11 חופים בשל אילוצים תקציביים בצל הקורונה.

במרחב הציבורי של תל-אביב-יפו הנגישה העירייה עד כה מעל 1,100 מקטעי רחובות ותחנות אוטובוס; לאחרונה הוחל פיילוט ברחוב אבן גבירול לטובת אוכלוסיית לקויי הראיה - הוספת מערכת הכוונה קולית המופעלת באמצעות אפליקציה ובימים אלו מתגבשת תכנית להנגשת המרחב הציבורי סביב מוסדות קהילתיים ופרויקט הנגשת הגנים הציבוריים בשיאו.

מצ"ב תמונות לשימוש חופשי באדיבות עיריית תל אביב- יפו https://we.tl/t-7ypFRVRYvm

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה