Translate

יום שלישי, 2 ביוני 2020

עיריית תל אביב-יפו ולשכת עורכי הדין יקימו מרכז גישור משותף בנושאי שכירות למגורים ועסקים בעיר, בו יינתן ייעוץ ללא תשלום לשוכרים ומשכירים שנפגעו במשבר הקורונה/מאת: שרית יוכפז



עיריית תל אביב-יפו ולשכת עורכי הדין יקימו מרכז גישור משותף בנושאי שכירות למגורים ועסקים בעיר, בו יינתן ייעוץ ללא תשלום לשוכרים ומשכירים שנפגעו במשבר הקורונה
מאת: שרית יוכפז

עיריית תל אביב-יפו ולשכת עורכי הדין יוצאות במיזם חדש: מרכז גישור בנושאי שכירות למגורים, שייתן שירותים בחינם לתושבי העיר.

משבר הקורונה יצר זעזוע בשוק השכירות בישראל וחשף את פגיעותם של השוכרים – חלקם עצמאים או שכירים שהוצאו לחל"ת ואיבדו את מקור פרנסתם. המשבר חמור במיוחד בתל אביב-יפו, בה מגיע שיעורם של שוכרי הדירות לכ-50% ממשקי הבית. מצב זה עלול להוביל לריבוי סכסוכים משפטיים, עיכובים בתשלום שכירות,  ותביעות פינוי. על מנת לתת מענה לסוגיות אלו, הציע ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי להקים מרכז גישור לשוכרים ומשכירים

 במשותף עם לשכת עורכי הדין. במרכז יוענקו שירותי גישור ויישוב סכסוכים על ידי עורכי דין מומחים. השירותים יינתנו ללא תשלום באמצעות החטיבה החברתית של לשכת עורכי הדין, החל מהשבוע במרכזי הצעירים ברחבי העיר, על מנת שהשירות יהיה נגיש לשוכרים ולמשכירים רבים ככל הניתן.

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו: "בעיצומו של משבר הקורונה קראתי לממשלת ישראל לייצר רשת ביטחון לשוכרים בטרם אלפים ימצאו את עצמם ברחוב – ואולם לצערי הרב, קריאתי לא נענתה. אני מקווה שמרכז הגישור יסייע לפחות לחלק מתושבים אלו לצלוח את התקופה הקרובה, בהסכמה ומתוך סולידריות של בעלי הבתים."

עו"ד אבי חימי, ראש לשכת עורכי הדין: ״לשכת עורכי הדין מברכת על היוזמה החברתית החשובה, אשר בכוחה לסייע לעשרות אלפי שוכרים ובעלי נכסים ברחבי העיר. בתקופה זו של משבר בריאותי וכלכלי מתמשך, שפגע קשות בכל חלקי האוכלוסייה במדינת ישראל, ראוי ומתבקש לקחת חלק פעיל במאמצים למנוע כאוס חברתי שעלול לגרום לאלפי שוכרים ומשפחות למצוא את עצמם ללא קורת גג. לשכת עורכי הדין, ואני כמי שעומד בראשה ביחד עם ממלא מקומי ויו"ר מועצת עיריית תל אביב-יפו עו״ד ליאור שפירא, נשמח להעמיד את שירותנו למען שוכרי ומשכירי הדירות ולפעול יחד עם עיריית תל אביב-יפו למציאת פתרון הולם והוגן למשבר."

עו"ד ליאור שפירא, מ"מ ראש לשכת עוה"ד ויו"ר מועצת עיריית תל אביב-יפו: "אני מברך על החיבור בין עיריית תל אביב-יפו לבין לשכת עורכי הדין, על מחויבותן לציבור שוכרי ומשכירי הדירות בעיר. זוהי דוגמא מצוינת לשילוב כוחות שנועד לתת מענה למצוקת שוק השכירות בימים אלו".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה