Translate

יום רביעי, 21 בנובמבר 2018

צועדים ומצדיעים גם בפארק הירקון. מאת: שרית יוכפז


צועדים ומצדיעים גם בפארק הירקון
אלפי צועדים במסלולי נחל הירקון יחד עם רוכבי אופניים פצועי צה"ל ונפגעי פעולות איבה צעדו יחד לכבוד יום ההוקרה לפצועי צה"ל ופעולות האיבה ולמדו בלב תל אביב על מורשת הקרב.
את אירוע הסיום ציינו הצועדים בפארק גני יהושע בטקס מרגש בהשתתפות סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן
כאלפיים צועדים, בני נוער, תלמידי מכינות קדם צבאיות, חיילים, שוטרים, נציגי משרד החינוך וצועדים מהקהל הרחב, לצד רוכבי אופניים ובהם גם נכי צה"ל, צעדו אמש ממתחם עשר התחנות בנחל הירקון ועד פארק גני יהושע, לציון יום ההוקרה לפצועי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה במסגרת אירוע "צועדים ומצדיעים" של עמותת זהות, ארגון נכי צה"ל, קרן קימת לישראל ומשרד הביטחון. את היום סיימו בטקס מרגש בהשתתפות סגן שר הביטחון, הרב ח"כ אלי בן דהן, ותת אלוף סמי הולצמן קצין משא"ן ראשי.

את הצועדים ליוו לאורך המסלול נכי צה"ל, אשר שיתפו בסיפורי הקרב שהתקיימו בלב ליבה של המדינה, ובסיפוריהם  האישיים וגרמו להתרגשות גדולה בקרב המשתתפים.
בטקס שהתקיים בפארק גני יהושע בת"א אמר סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן: "היום הזה הוא פרי יוזמה של קומונר צעיר מבני עקיבא בב"ש, שהחליט שהגיע הזמן ליום הוקרה מיוחד לפצועי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה, ואכן ממשלת ישראל קבעה יום הוקרה לאומי לפצועי צה"ל ומערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, למי שהקריבו את גופם למען בטחון המדינה ואזרחיה. יש דיבורים על ירידה במוטיבציה לשירות משמעותי בקרב בני הנוער, אבל היום הזה הוא התשובה האמיתית, שבאמצעות החיבור הזה לפצועי צה"ל ולנפגעי פעולות האיבה, נדע שבזכותם אנחנו כאן, ממשיכים ומעבירים את הלפיד מדור לדור".
סימון אלבז, מנהל חטיבת החינוך בקק"ל: "מרכס פוריה שבצפון, עד נחל גשרון דרומית לאילת, מתקיימות צעדות לאורכה ולרוחבה של הארץ, הצועדים נחשפים לאתרי מורשת ולסיפורי גבורה של הלוחמים, פעולה שמחזקת את האחדות שקק"ל שותפה לה. קרן קימת לישראל רואה חשיבות בשותפות ביוזמות ובפעולות חינוכיות דוגמת יום ההוקרה הזה, אני מודה לכל השותפים בקק"ל שלקחו חלק ביום המשמעותי הזה".
ישראל בן פזי, מנכ"ל זהות: "אנחנו מסכמים את יומו הראשון של אירועי יום ההוקרה לפצועי צה"ל ופעולות האיבה בהתרגשות גדולה. ההיענות של הציבור הרחב להגיע למוקדי הצעידות, לשמוע ולספוג את רוח הקרב והלחימה תוך הוקרה לאותם הפצועים אינו מובן מאליו ונותן כוחות להמשיך את המפעל הזה שכל מטרתו היא הוקרת תודה, הצדעה לפצועינו והדגשת ערך הנתינה לחברה".

"צועדים ומצדיעים" הוא האירוע הראשון מבין שלושה אירועים המציינים את יום ההוקרה לפצועי צה"ל ופעולות האיבה. כאירוע הפותח של סדרת האירועים נבחרה צעדה של עשרות אלפי בני נוער, תלמידי מכינות קדם צבאיות, חיילים ושוטרים ששמעו ממקור ראשון את סיפורי הגבורה של הלוחמים מאותם פצועים אשר הקריבו את גופם ונפשם למען המולדת.
ביום חמישי הקרוב יציינו ספורטאים פראלימפיים יחד עם ספורטאי ארצנו וחותרים מהקהל הרחב את יום ההוקרה על ידי אירוע צליחת הכנרת בחתירה.
צילום:  חיים ורסנו- מערך ההסברה של קק"ל.


לינק לאתר יום ההוקרה-  http://honorday.co.il/


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה