Translate

יום ראשון, 27 במאי 2018

ועידת הרווחה הרביעית של עיריית תל אביב-יפו בנושא: בדידות מאת: שרית יוכפז


ועידת הרווחה הרביעית של עיריית תל אביב-יפו בנושא: בדידות

הבדידות הפכה למגפה של המאה ה-21, היא פוגעת בכל שכבות האוכלוסייה, בכל המעמדות הסוציו ‏אקונומיים, בכל הגילאים ובאה לידי ביטוי בעיקר בקרב מבוגרים וקשישים ובקרב תושבי הערים ‏הגדולות.‏

וועידה הרווחה השנתית ביוזמת סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו מחזיקת תיק הרווחה מהרטה ברוך-רון תתקיים ביום שלישי, ה- 29.5 בין השעות 15:00 - 9:00
בתיאטרון הבימה ותעסוק בקשר שבין בדידות ורווחה.
Home Page

בינואר 2018 הודיעה ממשלת בריטניה על הקמת משרד ממשלתי חדש: המשרד לענייני בדידות.‏ סקרים בבריטניה העידו על כך שיותר מ-9 מיליון בריטים (14% מהציבור) סובלים מבדידות.
לבדידות השלכות רבות: חלקן בריאותיות, חלקן חברתיות, חלקן יוצרות תחושת אובדנות ‏ומגדילות את התלות במערכות הרווחה, ועם זאת, כמעט ולא נעשו פעולות יזומות ‏שתכליתן מניעת בדידות ולא באמת קיימות תכניות לאומיות להתמודדות עם התופעה. כל אלו הובילו את מנהל השירותים החברתיים של עיריית תל אביב-יפו ‏לחפש מענה מקומי רחב ככל הניתן.

בשל כך, ועידת הרווחה השנתית, ביוזמתה של סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק הרווחה מהרטה ברוך רון, תעסוק השנה בנושא בדידות כתופעה חברתית. מהרטה ברוך-רון: "רבים חושבים שבדידות מקיימת רק בקרב קשישים וילדים אך המציאות מלמדת אותנו כי זו תופעה חוצת מגזרים ומתקיימת בכל הגילאיים, בפרט באוכלוסיות מוחלשות.בדידות היא מגפה. ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי הגדירה זאת כמציאות העצובה של החיים המודרניים. נדמה לנו לעיתים שבדידות היא רק תחושה לא נעימה אבל זה לא נכון - בדידות היא טריגר לחולי, בדידות היא טריגר לאובדנות, בדידות היא תופעה שהחברה צריכה להתיחס אליה ברצינות. עד היום לא ניתן מענה מערכתי לבדידות ובוועידה הזו אנחנו מנסים להציף את הנושא לסדר היום ולשלב את הגורמים שיכולים וצריכים לפעול ולתת מענה לכל מי שמרגישים לבד."

על סדר יומה של הוועידה יובאו מחקרים שונים המצביעים על הקשר ההדוק בין רווחה לבדידות, סדרת הרצאות מהירות בסגנון "טד" ויוצגו פתרונות פרקטיים של עיריית תל אביב יפו להתמודדות.

את הועידה תנחה העיתונאית גל גבאי. בין המשתתפים בה: ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי, פרופ' יורם יובל, מנכ"ל ג'וינט אשלים יוסי היימן, חבר הכנסת איציק שמולי, יו"ר איגוד העובדים הסוציאלים ענבל גולן, מנכ"ל עמותת ער"ן דוד קורן, השחקנית יוצרת הסדרה "ככה זה" דנה מודן, מנהל קרן החדשנות קרן בלומברג איתי אייגס, מנהלת מינהל השירותים החברתיים בעיריית תל אביב-יפו שרון בלום מלמד ועוד רבים.

בין הנושאים השונים בהם תדון הועידה:
מה בין בדידות לרווחה; מהי בדידות וכיצד היא נראית בגילאין שונים; האם קיימות תכניות לאומיות להתמודדות עם התופעה; כיצד חווים בני נוער בדידות ומה ההשלכות; כיצד תכנון אורבני נכון יכול למנוע תחושת בדידות ועוד.
יתקיים בבימה בתל אביב מ6 וחצי עד 2וחצי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה