Translate

יום ראשון, 26 בנובמבר 2017

מיזם 'אוצרות הגליל' והקרן הקימת לישראל מזמינים את הקהל הרחב לסיורי חנוכה בסימן 70 שנה למדינת ישראל בגליל המערבי- הסיורים ללא תשלום. -שרית יוכפז


גן יערני כברי.

13-15, 17-18 בדצמבר, בגליל המערבי
ללא תשלום

מיזם 'אוצרות הגליל' והקרן הקימת לישראל מזמינים את הקהל הרחב לסיורי חנוכה  בסימן 70 שנה למדינת ישראל בגליל המערבי- הסיורים ללא תשלום.

הסיורים משלבים בין אתרי קק"ל ואתרי מורשת המספרים את סיפורו של הגליל המערבי בתקומת המדינה, סדנאות ופעילויות חנוכה גליליות, כל סיור יסתיים בהדלקת נר חגיגית.
כיבוד קל (סופגניות ושתייה חמה) יוגש בסיום הסיור.

יריב המאירי, מנכ"ל מיזם "אוצרות הגליל", אומר: "הגבורה הינה מוטיב מרכזי בנרטיב שלחג החנוכה ואנו שמחים לחשוף בפני מבוגרים וילדים, באמצעות הסיורים, את סיפוריהם האישיים והמרגשים של הגיבורים שחירפו נפשם על הקמת המדינה. אנו ממליצים לשלב את ההשתתפות בסיורי הגבורה עם ביקור במסעדות, אטרקציות ואירועים שיתקיימו בחופשת החנוכה בגליל המערבי".

אתי אזולאי, נציגת קשרי הציבור של קק"ל בצפון אומרת: "הסיורים מהווים הזדמנות נוספת להיחשף לעשייה הרחבה של הקרן הקימת לישראל, בחיבור למורשת ולסיפור תקומתה של המדינה בכלל והגליל המערבי בפרט".

תכנית סיורי החנוכה:

יום ד' 13 בדצמבר (כ"ה כסלו), בשעה 16:00:
נקודת מפגש: חניון גן לאומי אכזיב.
משך הסיור: כשעתיים וחצי.

הסיור ייפתח בחוף בצת, בסמוך לראש הנקרה, ויתקדם לאורך החוף על רכס הכורכר, עד לפתחה של מנהרת הרכבת בראש הנקרה. משם ימשיך לגשרי חוף אכזיב ולאנדרטת יד לי"ד - סיפור פעולת ליל הגשרים.

סיור במפעל המשפחתי 'עידן הפרי' במושב בצת לייצור פירות מיובשים. הביקור יכלול הדרכה במרכז המבקרים, הסברים מרתקים על תהליכי ייבוש הפירות, וטעימות של פירות מיובשים שמיוצרים במקום.

בסיום הסיור- הדלקת חגיגית של נר ראשון של חנוכה.

יום ה' 14 בדצמבר(כ"ו כסלו), בשעה 16:00:
נקודת מפגש: אנדרטת שיירת יחיעם (יש חניה)
משך הסיור- כשעתיים וחצי

הסיור ייפתח באתר אנדרטת שיירת יחיעם, ושלדי כלי הרכב - הנמצאים במקום בו הוטמן המארב לשיירת חטיבת 'כרמלי' בפיקודו של המג"ד בן עמי פחטר, בשעה שעשתה את דרכה אל קיבוץ יחיעם הנצור ואבדה את רוב לוחמיה בקרב דמים.

ביקור במרכז פליאה "בית מורשת ליהדות בוכרה" בכפר ורדים, שם יפגשו משתתפי הסיור את אברהם ושרה מכניסי האורחים. המבקרים ישתתפו בסדנא בוכרית שתדגיש את מנהגי החג, יתלבשו בלבוש מסורתי וייצאו בריקוד.
בסיום הסיור- הדלקת נר שני של חנוכה על פי המסורת הבוכרית.

יום ו' 15 בדצמבר (כ"ז כסלו), בשעה 10:00
נקודת מפגש- חניון גן לאומי אכזיב
משך הסיור- כשלוש שעות.

הסיור ייפתח בחוף בצת, בסמוך לראש הנקרה, ויתקדם לאורך החוף על רכס הכורכר, עד לפתחה של מנהרת הרכבת בראש הנקרה. משם ימשיך לגשרי חוף אכזיב ולאנדרטת יד לי"ד – המנציחה את פעולת ליל הגשרים.

ביקור ב'יקב אכזיב' , קיבוץ גשר הזיו, סדנת טעימות יין "היישר מהחבית" עם היינן והצייר מארק גוברמן בלווי הסברים על אמנות, ועל הקשר שבין אמנות ליין.
ביקור בגן יערני כברי, בו בתי בד שהובאו מאתרים עתיקים. המשתתפים ילמדו על תהליך הפקת שמן הזית מריסוק הזיתים וכבישת רסק הזיתים ועד הפרדת השמן מהמוהל,
בסיום הסיור- מופע שירי חנוכה, קבלת שבת מנגנת והדלקת נר שלישי של חנוכה.

יום ו' 15 בדצמבר (כ"ז כסלו), בשעה 10:00
נקודת מפגש: גבעת המשוריין בסמוך לנווה זיו
משך הסיור- שלוש שעות

הסיור ייפתח בגבעת המשוריין, אשר למרגלותיה עברה בימי מלחמת העצמאות הדרך לקיבוץ יחיעם הצעיר. הגבעה הייתה עדה לקרב מר בו נלחמו על נפשם 11 לוחמים, שניסו להגיע במשוריין לקיבוץ יחיעם הנצור. משם ימשיך הסיור לאנדרטת שיירת יחיעם, הנמצאת במקום בו הוטמן המארב לשיירת חטיבת 'כרמלי' בפיקודו של המג"ד בן עמי פחטר, בשעה שעשתה את דרכה אל קיבוץ יחיעם הנצור.

ביקור בגן יערני כברי, בו בתי בד שהובאו מאתרים עתיקים. המשתתפים ילמדו על תהליך הפקת שמן הזית מריסוק הזיתים וכבישת רסק הזיתים ועד הפרדת השמן מהמוהל,
בסיום הסיור- מופע שירי חנוכה, קבלת שבת מנגנת והדלקת נר שלישי של חנוכה.

יום א' 17 בדצמבר (כ"ט כסלו), בשעה 16:00:
נקודת מפגש: חניון חומה ומגדל בסמוך לחניתה
משך הסיור- כשעתיים וחצי

הסיור יחל בחניון חומה ומגדל הממוקם בלב יער חניתה, באתר ההיסטורי שנודע בשם חניתה תחתית. במקום נאחזו ראשוני מתיישבי חניתה ובנו יישוב חומה ומגדל.
משם יצא טיול קצר למעיין עין כובשים הסמוך, המנציח בשמו את שם הפלוגה שנשארה בחניתה. סמוך למעיין נמצאת בריכת שכשוך קטנה. המעיין עצמו נובע מתוך בריכה רדודה וקטנה (כ-22 מטר).

ביקור במפעל וסטודיו קלדרון MD בחניתה: דני קלדרון, אמן ומעצב בזכוכית, יספר על החיבור בין הזכוכית העתיקה שהחלה בגליל המערבי ליצירת מוצרים עכשוויים המשרתים את השפים המובילים בארץ ובעולם.

בסיום הסיור- טקס הדלקת נר חמישי של חנוכה בחנוכיות שמן זית.

יום ב' 18 בדצמבר (ל' כסלו), בשעה 16:00:
נקודת מפגש- גבעת המשוריין בסמוך לנווה זיו
משך הסיור- כשעתיים וחצי

הסיור ייפתח בגבעת המשוריין, אשר למרגלותיה עברה בימי מלחמת העצמאות הדרך לקיבוץ יחיעם הצעיר. הגבעה הייתה עדה לקרב מר בו נלחמו על נפשם 11 לוחמים, שניסו להגיע במשוריין לקיבוץ יחיעם הנצור.

סיור בפקיעין, כפר שלוש הדתות, כולל ביקור בבית הכנסת העתיק ובבית זינאתי, נשמע על סיפורה של הקהילה היהודית בפקיעין, כולל מפגש מרתק ומרגש עם שומרת הגחלת היהודית בכפר, מרגלית זינאתי.
בסיום הסיור- הדלקת נר שישי של חנוכה עם מרגלית זינאתי.

המיזם הפילנתרופי 'אוצרות הגליל' מיסודה של התעשיינית רעיה שטראוס בן דרורמקדם עסקים וכלכלה בתחום התיירות בגליל המערבי. אתר האינטרנט של 'אוצרות הגליל' ממליץ על מקומות לינה, בילוי, הסעדה ומסלולי טיולים בעכו ובגליל המערבי, במטרה לאפשר לכל אחד לתכנן חופשה בהתאמה אישית. כל האתרים המומלצים נבדקו, כך שההמלצות בדוקות ועומדות בסטנדרטים גבוהים של אירוח.

הסיורים ללא תשלום ומחייבים הרשמה מוקדמת.
קיום הסיורים תלוי במזג האוויר. במידה ומזג האוויר לא יאפשר את הוצאת הסיורים תישלח הודעה לנרשמים.

מומלץ: להצטייד בבגדי ונעליים נוחות להליכה, מים לשתייה ובגדים חמים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה