Translate

יום שני, 13 בנובמבר 2017

שבוע האיור 2017 25-16 בנובמבר ברחבי העיר תל אביב-יפו מאת: שרית יוכפז



עמית טריינין
שבוע האיור 2017
25-16 בנובמבר ברחבי העיר תל אביב-יפו
שבוע האיור יתקיים זו השנה הרביעית ברחבי העיר תל אביב-יפו, וייערך כבכל שנה לאורך עשרה ימים ושני סופי שבוע עד ליום שבת 25 בנובמבר. השנה יכלול שבוע האיור 60 תערוכות (רובן ככולן חדשות ומקוריות שנוצרו במיוחד), בהן ייקחו חלק כ־500 מאיירים ואמנים ישראליים. התערוכות יוצגו בחללי תרבות ואמנות, גלריות שיתופיות, מוזאונים ומקומות בילוי ברחבי העיר, החל מיפו העתיקה ונמל יפו בדרום העיר; דרך קריית המלאכה, שדרות רוטשילד ומרכז העיר; ועד למוזאון ארץ ישראל ומרכז קהילתי רוזין בצפון העיר. מרבית האירועים פתוחים לקהל הרחב ללא תשלום.
                                                 נעמי טנהאוזר
לצד התערוכות, בשנה זו ולראשונה יפעל מרכז מבקרים במלון אברהם הוסטל, שבו יתקיימו מגוון פעילויות: חברת Wix תקים קיר איור ייחודי שיזמין את הקהל לאייר, לצבוע, לצייר וליצור את העיר שלו; יתקיים מופע מוזיקה עם איור ״חי״ על הבמה של היוצרת דאנה איבגי בשיתוף פעולה חד פעמי עם המאייר ובימאי הקולנוע מיכאל (מיש) רוזנוב; מסיבת שישי בצהרים עם הדיג׳ייז של BPM, פסטיבל האנימציה ״לופ דה לופ״ ומסיבת החלפת ספרי איור, קומיקס, אמנות ועיצוב; מבחר פרויקטי גמר שאיירו בוגרי המחלקות לתקשורת חזותית לשנת 2017 בפורמטים מיוחדים יוצגו לצד תערוכה קבוצתית בשיתוף הוצאת כנרת־זמורה־דביר לרגל הוצאה עתידית מחודשת של שיר הסיפור הקלאסי מאת מרים ילן שטקליס - ״עת גור נרדם״; יוקם "אפטרסקול", בית ספר פופ־אפ למאיירים שיקיים סדנאות וכיתות אמן על ידי מיטב המרצים ומאיירים בארץ. בנוסף במהלך שבוע איור יתקיימו סיורים מודרכים שיועברו על ידי צוות המדריכים המיומן והמקצועי של Talking Art בתערוכות השונות.
שבוע האיור, שהפך למסורת ויצר פלטפורמה לתצוגת איור שלא הייתה קיימת בעבר, ממשיך ומרחיב גם השנה את פעילותו. כך, ריכוז מיוחד של תערוכות יתקיים השנה בדרום העיר באזור יפו העתיקה, נמל יפו ושוק הפשפשים. 17 תערוכות יוצגו שם בסך הכל, ביניהן: תערוכה שתציג את מיטב העבודות של תערוכות שבוע האיור 2017 במקום אחד ב־60 תיבות אור במרחב הציבורי של סמטאות יפו העתיקה; פרשנויות מאוירות לעולם הימי ולדמותו של המלח; מיטב האיורים של מגזין הילדים ״אדם צעיר״; מפגשים בין מאיירים לאדריכלים, צלמים ומעצבי פניםדיוקנות מאוירים של ידוענים ישראלים; מפות של שכונות העיר שאוירו מחדש; ביקור מאויר ב״פלשתינה של היום״ בהשראת כרזות התיירות של פעם; ועוד.
כבכל שנה יהיה אפשר למצוא בין המציגים מאיירים וותיקים וצעירים כאחד, אקדמיות מובילות לצד התאגדויות עצמאיות של מאיירים, תערוכות יחיד ותערוכות קבוצתיות, שיציגו בין השאר: עבודות של מאיירים שהצטרפו לשיעורי גאגא, יוגה, פילאטיס ועוד, ותיעדו מתיחה, סאונד, נשימה וריקוד; שיחה חזותית בין איור לצילום; אמנים שעושים שימוש בפורמט הגרפי של פריסת דימויים בסדר רציף; איור באמצעות פלסטלינה; שילוב בין עולם האיור לפרקטיקות פרפורמטיביות; איורים שנדחו על ידי לקוחות משלל גופים ומוסדות תרבות ישראלים; אירוע פרפורמנס לילי של איור בלייב; פרשנות של 40 אמנים לשירה תל־אביבית מקורית על גבי בקבוקי ליקרים; תערוכת אמנות בת־השגה בנושא עתיד, עתידות ועתידנות; עיבוד עברי ואיורים עכשוויים לאגדות עם רוסיות; יצירה משותפת בנושא מגדר; מאות מזרוני יוגה שיצרו פאזל של 500 חלומות המתארים את עתידה של מדינת ישראל בשנת 2048; איורים מעוררי חיים ותנועה באתרי המועצה לשימור אתרים; וישראל מצפון עד דרום בתערוכת יחיד, עם עצירות בערים, בתחנות דלק ובצדי הכביש.
גם השנה יוצגו האירועים, התערוכות והפעילויות השונות באתר שבוע האיורשעוצב ונבנה על ידי סטודיו Wix - בשיתוף המאייר איתן אלוא (חברת Monkey Business), שאייר את תדמית שבוע האיור. הקהל הרחב מוזמן להתעדכן בזמן אמת במועדי האירועים, המפגשים והסדנאות בשל שינויים ותוספות שצפויים להתרחש בזמן אמת). פרטים מלאים ועדכונים באתר שבוע האיור: illustrationweek.co.il
הפלטפורמה לאמנות – יחסי ציבור ייצוג אמנים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה