Translate

יום ראשון, 5 בנובמבר 2017

לראשונה ביום שלישי השבוע חוצים את קו 3 מיליון תיירים בשנה. מאת: שרית יוכפז


לראשונה ביום שלישי השבוע חוצים את קו
3 מיליון תיירים בשנה

צילומי חופשת החלומות שיקבל התייר ה-3 מיליון ממשרד התיירות ישמשו לקמפיין גיוס עובדים
לתעשיית התיירות ולשיווק בחו"ל

ביום ג' ינחת התייר ה-3 מיליון בישראל ויזכה לקבלת פנים חגיגית – קמפיין הגעתו ארצה יהיה יריית הפתיחה למהלך גיוס עובדים החסרים בתחום המלונאות, העלאת מספר חדרי האירוח הקיימים ברחבי הארץ, מורי הדרך בשפות ייחודיות והיצע האטרקציות הזמין לתיירים.

שר התיירות יריב לוין: "חציית קו התייר ה-3 מיליון השנה ושבירת שיא כל הזמנים בכניסות תיירים לישראל הוא יום חג ונקודת ציון היסטורית. אנו פורצים את מחסום ה-3 מיליון ועתידים לסיים את השנה בהישג אדיר שטרם נראה כמותו מקום המדינה. אני נרגש לקבל השבוע את התייר ה-3 מיליון ושמח על ההישגים שאנו במשרד התיירות רואים, כתוצאה מההשקעה האדירה שאנו עושים בשיווק ישראל בעולם, בשיתופי פעולה יוצאי דופן עם חברות ותעופה ובקשרים שאנו מהדקים עם סוכני התיירות. כל אלה נושאים פירות והכניסו למשק ולכלכלה הישראלית עד כה השנה כ-17 מיליארד ש״ח ואלפי מקומות תעסוקה".
השר הוסיף: "נקבל את פניו של התייר ונדאג שתהיה לו חופשה מהחלומות. התייר ייהנה מחופשה ייחודית בישראל, ואנחנו כמובן נשתמש בחופשה הזו גם ככלי שיווקי לפרסום הנופש בישראל בעולם. חצי מיליון התיירים שהגיעו אלינו השנה הם חצי מיליון שגרירים נוספים של ישראל בעולם ונציגים נאמנים שלנו ברשתות החברתיות. זוהי תרומה מכרעת להסברה הישראלית".

שנת 2017 צפויה להסתיים עם גידול בשיעור של למעלה מ-20 אחוזים בכניסות תיירים לישראל לעומת השנה שעברה. מגמת הגידול צפויה להתחזק ובמשרד התיירות נערכים לתת מענה לתיירים שיגיעו ארצה ולשפר את חווייתם.
קמפיין התייר ה-3 מיליון נועד לגייס עובדים לתעשיית התיירות, שסובלת ממחסור בכוח אדם בתחומים מרכזיים, כמו למשל במלונות, בהם חסרים אלפי עובדים בתקופות השיא. במשרד מטפלים במחסור הצפוי, במיוחד במצב בו ימשיך קצב הגידול הקיים היום בתיירות הנכנסת. יצוין, כי באילת מועסקים מדי יום למעלה מ-1,000 עובדים ירדנים במלונות, עקב מחסור בכוח אדם של עובדים ישראלים.
בתחום חדרי מלון - יוקר הנופש בישראל מושפע מהיצע חדרי האירוח בישראל, ומרמת הביקוש לחדרי אירוח. כבר היום מורגש לחץ בתקופות השיא (High season), עם תפוסות המגיעות ל-80 עד 90 אחוזים. במשרד התיירות זיהו את המחסור הצפוי בטווח הזמן הקרוב בחדרי לינה, ובהמשך לכך, שר התיירות יריב לוין הוביל רפורמה משמעותית בהליכי הקמת מלונות. הרפורמה כללה את אישור חוק המלונות (הכרזה על בתי מלון כתשתית לאומית עם הליך אישור מקוצר, ומתן אפשרות לתוספת של 20 אחוזים מגורים מעבר לזכויות המלונאיות), הרחבת מפת המענקים שנותן משרד התיירות ומענק מוגדל ליזמים המקימים מלונות עממיים. כבר היום ניתן לראות גידול של כ-80 אחוזים בביקוש להקמת מלונות.
גם בקרב מורי הדרך חסר כוח אדם, ככל שמדובר בדוברי שפות זרות ייחודיות. במשרד התיירות מעריכים כי קיים מחסור של כ-100 מורי דרך דוברי סינית. כיום עובדים בישראל קרוב ל-70 מורי דרך דוברי סינית. החוק הישראלי מאפשר רק לתושבי ישראל לקבל רישיון הוראת דרך.
בכל הקשור לאטרקציות – המשרד מעוניין לשפר ולגוון את המבחר, כדי להעצים את חוויות התיירים בישראל.
התייר ה-3 מיליון צפוי לנחות בישראל ביום שלישי הקרוב. שר התיירות יריב לוין יקבל את פניו בשדה התעופה בטקס חגיגי. משם ימשיך התייר לחופשת החלומות שלו, כאשר במשרד התיירות הכינו מגוון אפשרויות כדי שיתאימו להעדפותיו האישיות.  במהלך הסיור ישודרג חדרו לסוויטה מפנקת, הוא יזכה לנסיעה בלימוזינה מפוארת, בסיור במסוק בשמי ישראל, בביקור בוצי בים המלח, בסיור קולינרי בכרם התימנים, ובפעילויות נוספות, כאמור, על פי בחירתו.

ע"פ דו"ח ארגון התיירות של האו"ם (UNWTO) לשנת 2016, טיילו בעולם בשנה זו כ-1,235,000 תיירים. מדובר בגידול של 4 אחוזים לעומת 2015 (46 מיליון תיירים נוספים). מדובר בהמשך מגמת גידול בתיירות העולמית ב-7 השנים האחרונות, כאשר משנת 2008 ועד לשנת 2016 מספר התיירים בעולם גדל ב-300 מיליון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה