Translate

יום ראשון, 19 בנובמבר 2017

אירועי שבוע האיור ביפו העתיקה ונמל יפו 2017 אוהבים אמנות. עושים איור 16-25 בנובמבר 2017 מאת: שרית יוכפז



אירועי שבוע האיור ביפו העתיקה ונמל יפו  2017
אוהבים אמנות. עושים איור
  16-25 בנובמבר 2017
שבוע האיור חוזר לתל־אביב-יפו בפעם הרביעית במסגרת אירועי ״אוהבים אמנות. עושים איור״ של המחלקה לאמנויות בעיריית תל־אביב-יפו וביוזמתו של מגזין פורטפוליו.

 כחלק מהאירועים שיתקיימו בכל רחבי תל אביב צפויות להתקיים באיזור יפו העתיקה ובנמל יפו
תערוכות עכשוויות, בשיתוף יוצרים מהארץ ומהעולם, בניהן:
תערוכת מיטב שבוע האיור בגלריית הרחוב החדשה בסמטאות יפו העתיקה, בנמל יפו תוצג תערוכות איור בינלאומית, בשיתוף 54 אמנים מרחבי העולם, בבית קנדינוף תתקיים תערוכת הסטודנטים של החוג לתקשורת חזותית ויצו חיפה, תערוכת המיועדות לילדים כמו "גיבורי נייר" ו"אדם צעיר" סדנאות ומפגשי שיח.

בכיכר קדומים יוצג מיצב איור ענק של האמן הבינלאומי ג'וליאן רו, המעניק זרקור לנעשה בסצנת האמנים המקומית של יפו העתיקה.

זאת ועוד, יתקיים אירוע סדנת הדפס "לייב" בשיתוף סטודיו בעלי המלאכה בה יודפסו חולצות במהדורה מוגבלת(אותן אנשים מביאים מהבית) תיקים עם איורים נבחרים משבוע האיור ועוד.

יום חמישי 16.11 19:00-23:00 מזל דגים 15 – הכניסה חופשית

שבוע האיור יתקיים זו הפעם הרביעית ברחבי העיר תל אביב-יפו , ויערך כבכל שנה לאורך עשרה ימים ושני סופי שבוע עד ליום שבת ה 25 לנובמבר .השנה, ליפו העתיקה ולנמל יפו ישנו ייצוג נכבד בשבוע האיור בו יוצגו מספר תערוכות מובילות, ביניהן תערוכת הדגל 'מיטב שבוע האיור'  שתוצג בגלריית הרחוב החדשה של סמטאות יפו העתיקה, יצירות שיוצגו בפלטפורמת תיבות אור המעניקות חווית צפייה ייחודית בכל שעות היום,24/7 פתוחה לכולם. בנוסף, יתקיימו אירועים ייחודיים כמו  סיורים מודרכים ייחודים "עפרון וקו", סיורים ממוקדי שבוע האיור של חברת TALKING ART , תערוכות ואירועים של אמנים מקומיים ביניהם סדנת הדפס "לייב" של סטודיו בעלי המלאכה ועוד.
החברה לפיתוח יפו העתיקה חורטת על דגלה קידום ועידוד אמנים צעירים בתחילת דרכם, לצד אמנים ותיקים, במטרה לשמר את יפו העתיקה כמרכז תרבותי מעורר השראה, המשלב אמנות עכשווית וייחודית. בשל הקשר העמוק וההיסטורי של יפו העתיקה עם עולם האמנות, החיבור  לשבוע האיור הינו מהלך טבעי ומתבקש.

התערוכות שיוצגו ביפו העתיקה יהיו מגוונות וייקחו בהן חלק אמנים מהארץ והעולם . בין התערוכות ניתן למצוא את תערוכת "סקסטנט" המתמקדת בעולם הימי ובדמותו של המלח,  "פנים אל מול פנים" – תערוכה של המחלקה לתקשורת חזותית, המרכז האקדמי ויצו חיפה המציגה 25 דיוקנאות של אנשים ידועים , תערוכת מציצים: מאיירים משפחה ישראלית- התערבות גרפית של מאיירים בצילומים קיימים של חללי פנים פרטיים, שתוכננו ועוצבו על־ידי אדריכלים ומעצבי פנים מובילים ושפורסמו באתר Xnet, התערוכה הבינלאומית LOTERÍA MEXICANA של האוצר רוג'ר אומאר בה 54 אמנים מרחבי העולם מעניקים פרשנות מאוירת למשחק הקלפים המקסיקני הפופולרי ״Lotería״ ועוד. כמו כן, יוצגו ביפו העתיקה תערוכות יצירתיות ומעוררות השראה המיועדות לקהל הצעיר ביניהן תערוכת "גיבורי נייר" ותערוכת "אדם צעיר".


בנוסף לתערוכות שהינן חלק משבוע האיור יתקיימו ביפו העתיקה אירועים ותערוכות של אמנים מקומיים ביניהם פוקוס אמן מקומי של המאייר הצרפתי  ג'וליאן רו שיציג מיצב איור בכיכר קדומים מסגרת הצילום הענקית המשקיפה על חופיה של תל אביב תתקשט גם היא לכתוב האירוע ותזמין את באי שבוע האיור לצלם תמונה למזכרת . יתקיימו סיורים מודרכים של חברת "TALKING ART" אשר יהיו יתמקדו  בתערוכות שבוע האיור וכמו כן החברה לפיתוח יפו העתיקה תקיים סיורי שבת במהלך שבוע האיור  "עיפרון וקו" אשר  יתמקדו בצד האמנותי של יפו העתיקה וילמדו איך בעזרת עיפרון ומעט קווים  אפשר להעביר את הנוף הציורי, לנייר.
אחד האירועים הקריאטיביים של שבוע האיור ביפו הינו אירוע הדפס "לייב" של סטודיו בעלי המלאכה בו יודפסו איורים משבוע האיור במהדורה מוגבלת, על חולצות (אותם אנשים מביאים מהבית) תיקים עם איורים נבחרים משבוע האיור.  האירוע יתקיים בגלריית הרחוב ביפו העתיקה בסמטת מזל דגים 15 ביום חמישי 16.11 בין השעות  19:00-23:00  והכניסה אליו הינה חופשית

תערוכות ואירועי שבוע האיור ביפו העתיקה ובנמל יפו
כל הפרטים על אירועי שבוע האיור ביפו העתיקה ניתן למצוא באתר : www.oldjaffa.co.il
או באתר שבוע האיור: www.illustrationweek.co.il



מאת: שרית יוכפז עורכת ראשית sarit0404@yahoo.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה