Translate

יום שני, 8 בינואר 2024

המדריכים מתל אביב שמלווים את מפוני העוטף עברו הכשרה מיוחדת לטיפול בחרדת הילדים. מאת שרית יוכפז

 



    המדריכים מתל אביב שמלווים את מפוני העוטף

עברו הכשרה מיוחדת לטיפול בחרדת הילדים

 

 

למעלה מ-50 מאמנים של ארגון "החלוץ - חינוך דרך ספורט" מבית דרור ישראל, המלווים מאות מפונים בשישה ישובים שונים  עברו הכשרה מיוחדת לטיפול בחרדות באמצעות אימון,  מייסד "החלוץ", עומר לבינת: "לראות את הילדים שעברו את הדבר הקשה ביותר נהנים- שווה הכל"


מאז השבת השחורה ב-7 באוקטובר - ובאופן רציף - פועל ארגון "החלוץ - חינוך דרך ספורט" מבית דרור ישראל באופן צמוד עם הילדים והנערים המפונים מיישובי דרום וצפון הארץ. פעילויות בשישה יישובים שונים - נתניה, ירושלים, תל-אביב, אילת עמק הירדן וחיפה - שכוללות מאות ילדים ועשרות מאמנים.

הפעילויות השונות, שנעשות למען הילדים והנערים המפונים בכל רחבי הארץ, דורשות צוות מגובש, חזק ובעיקר אנשי חינוך מהמעלה הראשונה. לשם כך עוברים מאמני "החלוץ" הכשרות לאורך כל השנה, הראשונה לשנת 2024 נערכה ביום שישי האחרון בקאנטרי גורן-גולדשטיין בתל-אביב. למעלה מ-50 מאמנים מכל רחבי הארץ הגיעו ליום מרוכז, שעסק בעיקר בהענקת כלים וידע מקצועי.


התכנים עסקו ברוח התקופה המורכבת והקשה שפוקדת את מדינת ישראל, תוך שימת דגש על חוסן, רוח הביחד ואתגרי החניכים והחניכות. ליבת ההכשרה עסקה ברכישת כלים חינוכיים חדשים, עמידה מול אתגרים וההעשרה במידע ותכנים חדשים. בחלוץ הסבירו כי "נמשיך להכשיר ולמקצע את המאמנים/ות שלנו מעת לעת בכדי להעניק ולהנחיל את הערכים של החלוץ בקרב החניכים".


בנוסף, נערכה הרצאה של ליאור ישראל, מטפל רגשי בפסיכותרפיה גופנית, בנושא התמודדות עם חרדה בעקבות המלחמה וכלים להתמודדות באמצעות ספורט אצל ילדים. ישראל שוחח עם המאמנים והרכזים על חשיבות הספורט במצבי לחץ, תוך דגש על איזו פעילות מתאימה יותר בתקופה הנוכחית.


המאמנים השונים רותקו להרצאה ובסיומה סיפרו על החוויות שלהם מהתקופה האחרונה. "מבחינתי, האימונים משלבים לא פעם שמחה ועצב", מספר אבי בוטביקה, המאמן מספר קבוצות של "החלוץ" בבת-ים ובתקופה האחרונה גם עובד עם מפונים מהדרום במספר פעילויות. "שמעתי סיפורים, חוויות, מה עבר על אותם ילדים ונערים וזה עשה לי צמרמורת בגוף. רק מלשמוע היה קשה להכיל. הם ילדים טובים, ממושמעים, התנהגו יפה, חברים אחד של השני. אנחנו מעלים אצלם חיוך כל הזמן. עשה לי הרגשה טובה בלב וסיפוק אדיר".


רכזת ירושלים בחלוץ, חרות ברין, הוסיפה: "ישנה משמעות גדולה לשמירה על הפעילות השגרתית שלנו שתהיה איכותית ומוצלחת, דווקא בזמן המלחמה. ההזדמנות לייצר שגרת אימונים לילדים שפונו מהבית, להכניס ספורט, משחקיות וקבוצתיות לחיים שלהם יקרה לנו ונותנת כוח להמשיך ולפעול".


מיסד "החלוץ", עומר ליבנת, סיכם: "המאמנים מקבלים מאיתנו לאורך כל הדרך כלים לעבודה עם ילדים, בטח בזמנים מאתגרים אלה. לראות את הילדים הללו נהנים, עושה לכולנו טוב על הלב. כחלק מכלל הפעילות שלנו בחודשים האחרונים, אלפי החניכים והחניכות בכל רחבי הארץ מחכים לשובם של החטופים ומוסרים חיבוק גדול ללוחמים בשטח. אנו נמשיך לפעול בכל הכוח עם כל השותפים שלנו על מנת לחזק את העורף ולקדם חברה בריאה ומאוחדת, במוקדי הפעילות שבשגרה ובמוקדי המפונים".


הפעילויות של ארגון הספורט לילדים ונוער “החלוץ” מגוונת וכוללת, מלבד עבודה עם מפוני הדרום והצפון, גם קבוצות ספורט שנתיות לילדים ונוער במרכזים קהילתיים ובתי ספר, בענפי הכדורגל, כדורסל, מולטיספורט ופרויקטים לבני נוער כעוזרי מאמן, בנוסף מקיימים סדנאות וימי ספורט ופעילות בהזמנה אישית. הדגש המרכזי של כל הפעילויות הינו הערכים וההיבט החינוכי להגינות, ספורטיביות וחברות לצד חיבור לקהילה וגיבוש הקהילה סביב הספורט.

  צילום: החלוץ חינוך דרך ספורט

 

מאת שרית  יוכפז

 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה