Translate

יום שני, 6 בפברואר 2023

מתאמנים? כיצד להימנע מטעויות שכיחות אחרי האימון. מאת: שרית יוכפז

 


מתאמנים?

כיצד להימנע מטעויות שכיחות אחרי האימון


אם יש לכם לוח זמנים עמוס, יש סיכוי טוב ש'תעגלו פינות' לאחר האימון, וייתכן שאתם עושים כמה טעויות פשוטות שעלולות להאט את ההתקדמות שלכם. דנה ראיין, מנהלת ביצועי ספורט תזונה והדרכה, הרבלייף מעניקה טיפים להימנעות מטעויות נפוצות אחרי אימון:

 

1.    שלב ההתאוששות

 

שלב ההתאוששות חשוב לגוף לאחר כל סוגי האימונים והוא חלק חשוב באימון. בנוסף, הזמן לאחר האימון הוא הזמן האידיאלי להתחיל לעבוד על שיפור הגמישות. אל תדלגו על שלב זה הוא מאוד חשוב – ראו בו חלק אינטגרלי מהאימון.


2. חם או קר?

 

זה מרגש נפלא להיכנס אחרי אימון אינטנסיבי לסאונה, אבל הלחץ התרמי שזה מעמיס על הגוף אינו בהכרח טוב. במהלך האימון הגוף צריך לעבוד קשה כדי לצנן אתכם, וחום נוסף לאחר האימון עלול להפעיל עליו לחץ. לכן, רוב הספורטאים המקצועיים משתמשים אחרי האימון בקרח או במקלחת קרה כדי לסייע בתהליך ההתאוששות. בחרו בקור ולא בחום. 

 

3. עצירה פתאומית

 

כשאתם מתאמנים, לחץ הדם עולה כדי להתמודד עם הדרישות הנוספות שאתם מעמיסים על הגוף. אם אתם מפסיקים לזוז באופן פתאומי לאחר שאיתגרתם את יכולותיכם במהלך האימון, הצורך של הגוף בזרימת דם מוגברת פוחת. הדבר הנכון לעשולת הוא להפחית את עצימות האימון בהדרגה – ורק אז להפסיק. לדוגמה, אם אתם נמצאים באמצע ריצה, האטו בהדרגה את המהירות והעוצמה במשך 10 דקות עד שתגיעו למהירות הליכה איטית.


4. בעור כבר טיפלתם?

 

מתאמנים רבים מסיימים את האימון ועוזבים את חדר הכושר לפני שהם שוטפים את הידיים והפנים. יכול להיות שהם ממהרים הביתה כדי לקפוץ מיד למקלחת, אבל בזמן הקצר שיעבור עד אז הם עלולים להפיץ חיידקים ולהגביר את הסיכוי להתפרצויות בעור (פצעונים). לכן, שטפו את הפנים והידיים ביסודיות לפני עזיבת חדר הכושר.

 

5. שתיה זה חובה?


כשאתם מתאמנים, ובמיוחד באקלים חם, אתם מזיעים כדי לקרר את טמפרטורת הגוף. דילוג על שתייה לאחר האימון עלול להיות מסוכן ולהוביל להתייבשות ותחושת עייפות. לכן, בסיום האימון, הקפידו ללגום נוזלים, מים או משקה ספורט עם אלקטרוליטים שיסייע לגוף בהתאוששות ויחזיר את הנוזלים והמלחים שאיבדנו במהלך האימון.

 

6. אכלתם כבר?

יש אנשים שלאחר אימון בחדר הכושר מרגישים רעבים באופן טבעי. אחרים כל כך עסוקים בחזרה מהירה לעבודה, שהם שוכחים לאכול. אכילת חלבונים ופחמימות לאחר האימון חשובה כדי לסייע בתיקון וחידוש מאגרי האנרגיה, ודילוג עליה עלול להאט את בניית השרירים, עליהם עבדתם לאורך האימון. לכן, נסו כהרגל לאכול חטיף עשיר בחלבון מיד אחרי האימון או שייק התאוששות. בחרו באחד שהוא שילוב אידיאלי של חלבון ופחמימות בטעם מועדף והכניסו כדרך קבע לתיק בכושר שלכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה