Translate

יום שלישי, 31 במאי 2022

חלוצות אמיתיות: לראשונה הכנה לשירות משמעותי בצה"ל בהתאמה לנשיםמפיילוט שמובילים בארגון החלוץ- מאת שרית יוכפז




חלוצות אמיתיות:

לראשונה הכנה לשירות משמעותי בצה"ל בהתאמה לנשים!

מאת: שרית יוכפז


לצד פעולות שמבצעים בצה"ל על מנת להעלות את אחוז הנערות המשרתות שירות משמעותי בצה"ל, בארגון החלוץ- חינוך דרך ספורט השיקו בחודשים האחרונים פיילוט ראשון מסוגו בישראל- מסגרת הכנה לצה"ל לנשים בלבד, "מטרת המיזם-לאפשר לנשים להגיע מוכנות לשירות משמעותי ולאפשר גם למי שמתקשה במסגרת הקיימת מבחינה דתית/ רגשית/ ביטחון וכו'  לעשות את ההכנה בסביבה מכילה ותומכת יותר".

 

ביום רביעי האחרון הגיעו עשרות נשים למכון וינגייט- בה"ד 8, במטרה לעבור יום גיבוש ואימונים כחלק מהכנתם לשירות משמעותי בצה"ל. מדובר באירוע ראשון מסוגו כחלק מפיילוט שמובילים בארגון החלוץ- חינוך דרך ספורט מבית דרור ישראל , להכנה לשירות משמעותי בצה"ל לנשים בלבד. בישראל קיימות מסגרות רבות להכנה לצה"ל אך זו- עצמאית בשטח, של ארגון החלוץ הינה הראשונה והיחידה לנשים בלבד. בחודשים האחרונים החלו בחלוץ בפיילוט ב-4 מוקדים ברחבי הארץ ולאור ההצלחה הכבירה כבר היום ברור כי בחודשים הקרובים ייפתחו עשרות מסגרות מסוג זה בכל רחבי הארץ.

 

עומר ליבנת, מייסד החלוץ הסביר: "מדובר במיזם מיוחד וראשון מסוגו שהצורך בו עלה מהשטח ומשיחות שקיימנו עם נשים רבות לפני שירות בצה"ל. מסתבר, שנערות רבות בגילאי 17-18 רוצות לעשות שירות משמעותי אך לא מוכנות מבחינה פיזית, רגשית ומנטאלית. הם מתביישות להגיע למסגרות המעורבות בשל השוני מבחינה פיזית ומנטאלית בינם לבין בנים או בנות שעשו הכנה עצמאית בחדרי כושר וכו'. בנוסף, יש את הנשים הדתיות שהעירוב יוצר להם בעיה. החלטנו לצאת לפיילוט שרושם הצלחה כבירה, אנחנו גאים להכשיר עשרות נערות לשירות משמעותי בצה"ל!".

 

פועה סעדה בת 17 וחצי מאור הגנוז שבגליל עליון מגיעה מבית דתי ומשתתפת בפיילוט המיוחד. ברביעי האחרון הגיע סעדה ליום הגיבוש המיוחד בבה"ד 8, "החלום שלי להיות לוחמת ביחידת עוקץ, האמת שטיפה מפחיד ככה להגיד את זה בקול כי זו שאיפה גדולה, אבל יש לי מוטיבציה ורצון גדול להצליח ולהגיע לשם. ואני מאמינה שיש לי את היכולות" סיפרה.

 

על מקומם של נשים בצה"ל אמרה : "יש את האנשים הספקנים, יש לי חברות ואנשים סביבי שטוענים שלוחמות זה דבר לא יעיל 'הצבא לוקח לוחמות רק כי אין לו כוח להתעסק עם הביקורת ובלאגן, בתכלס הוא לא צריך אותך ולא צריך לוחמות. את סתם תעמדי במעברים לא תעשי משהו משמעותי ולא תיכנסי לעזה. אותי זה לא מעניין- אני יודעת שגם אם לא אכנס לעזה אני אתרום, גם למצוא אמל״ח או לעצור מבוקשים זה חשוב".

 

על ההכנה במסגרת עצמאית בשטח של החלוץ אמרה סעדה: "זו הכנה קשה ומקצועית מאוד, עובדים איתנו על המון מובנים ואני מרגישה שזה תורם לי מאוד. זה שאני בת לא מונע ממני להיות לוחמת, קרת רוח, אמיצה, יעילה וחדורת מטרה- כמו כל לוחם אחר. ואפילו יותר מהרבה בנים אחרים- הכל תלוי בבן אדם עצמו, מי שרוצה באמת - יכול. זה מאתגר, מושך ומשמעותי עבורי. אין סיבה שלא אצליח, ואני אומרת את זה לכולן ולכולם אם אתם רוצים אתם יכולים".

 

נערה נוספת המגיעה מבית חרדי בגליל סיפרה: "אני מאוד רוצה לעשות שירות משמעותי בצה"ל, המשפחה מעט פחות אהבה את זה בגלל כל העירוב וכו'. ברגע ששמענו על הכנה נפרדת זה פתר המון מחלוקות וגם המשפחה שלי תמכה וקיבלה את זה בצורה טובה יותר. בסוף יש מקום לכולם וחשוב שכל אחד יימצא את הדרך לתרום את הטוב ביותר למדינה שלנו ולעם שלנו".

 

במהלך יום ההכנה בבה"ד 8 בוינגייט קיימו הנערות סיור, שיחות עם הצוותים השונים בצה"ל, קיימו אימון בחדר כושר צבאי, התאמנו במתחם בוחן המסלול ואף השתתפו בפאנל מיוחד עם מפקדות וצוערות ששיתפו בחשיבות השירות המשמעותי בצה"ל ומקומם של נשים בצבא הגנה לישראל.

 צילום: החלוץ חינוך דרך ספורט
מאת: שרית יוכפז

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה