Translate

יום שני, 30 במאי 2022

מהפכת המיחזור הגיעה לגבעת שמואל מאת: שרית יוכפז

 




מפעל המחזור של תאגיד מ.א.י, מרכז המבקרים מהמתקדמים והחדשניים בעולם למיחזור פסולת אלקטרונית, הגיע לגבעת שמואל והוצב בבית הספר מורשת זבולון. ראש העיר יוסי ברודני, הגיע יחד עם מנהל אגף שפ"ע נועם ארוילי, מנהל אגף החינוך מוטי סגל ומנהלת משאבי חינוך לימור אונגר, כדי להנות מקרוב יחד עם הילדים מחווית המיחזור, מהמיצגים ומהפעילות הייחודית במתקן. תלמידי שכבת ד' מכל בתי הספר היסודי בעיר, הביאו עימם פסולת אלקטרונית חשמלית ביתית, ועברו מסלול חוויתי המדמה את מפעלי המיחזור לפסולת חשמלית הקיימים בישראל ובעולם. באמצעות אור, קול, שמע ומישוש הומחשה לתלמידים חווית המיחזור.

תלמידי שכבת ד' מכל בתי הספר היסודי בעיר, הגיעו במהלך השבוע להינות ממגוון פעילויות בנושא מחזור פסולת אלקרטרונית ומחוויה ויזואלית של צבע, אור, חומר וצליל, להבנת תהליך המחזור וחשיבותו, כולל סדנת אקו-מיוזיק ושחקן שטח.

ראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני: "גבעת שמואל הינה אחת הערים הירוקות המובילות והממחזרות בישראל. אנו שמחים על הפעילות הנלהבת של תלמידנו בבתי הספר ושל תושבינו בעיר בנושא מחזור ואיכות סביבה, המביאה לשינוי משמעותי בקהילה ולתפיסה מחודשת של צריכה ופסולת אלקטרונית. אנו מודים לתאגיד מ.א.י על שיתוף הפעולה ולתלמידים שלקחו חלק בתהליך חשוב וחינוכי זה. יחד, נמשיך לפעול לקידום יוזמות נוספו בעיר מסוג זה, על מנת לשמור על עתידנו, על עתיד ילדנו ועל עירנו נקייה, ירוקה ומטופחת.".

התושבים יכולים כמובן למחזר פסולת אלקטרונית לאורך כל השנה. ברחבי גבעת שמואל מוצבים מתקנים לאיסוף פסולת אלקטרונית וסוללות, ובנוסף ניתן להזמין שירות פינוי של פסולת חשמלית גדולה ממדרכות הבתים. מיקומי נקודות האיסוף, לינק להזמנת פינוי פסולת חשמלית גדולה וכן מידע מפורט בנושא ניתן למצוא באתר עיריית גבעת שמואל ובאתר תאגיד מ.א.י.

בכל שנה מייצרים אזרחי ישראל כ-160,000,000 ק"ג של פסולת אלקטרונית. וכך, למרות שהפסולת האלקטרונית הינה רק כ-3% מכלל הפסולת, בפועל היא מהווה כ-70% מתכולתה הרעילה, המזיקה מאוד לבריאות התושבים, כאשר כל תושב בארץ מייצר כ-17 ק"ג פסולת אלקטרונית בכל שנה. היא עשויה מחומרים מזהמים ביותר כגון עופרת וכספית, שעלולים לגרום למחלות במערכות העצבים והנשימה. כיום, מרבית הפסולת עדיין אינה מגיעה למחזור. בישראל נשרפת כמות עצומה של פסולת אלקטרונית רעילה, המזהמת את האדמה, את מקורות המים וגם את האוויר, ופוגעת כאמור בבריאות התושבים.

אמנון שחרור ודן הלמן, מנכ"לים משותפים בתאגיד מ.א.י למיחזור פסולת אלקטרונית: "הילדים של היום הם דור העתיד. בשביל איכות החיים שלהם, מוטלת על כולנו החובה למחזר ולשמור על כדור הארץ. בזכות ההיענות של תושבי גבעת שמואל, מוחזרו עד היום טונות רבים של פסולת אלקטרונית, ואנו קוראים לתושבים להמשיך ולהוביל במיחזור ולשמור על הסביבה".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה