Translate

יום שני, 20 בדצמבר 2021

כנס מנהיגות מקומית- מאת: שרית יוכפז

                      



 כנס מנהיגות  מקומית- מאת: שרית יוכפז

השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל עודד פורר: ״המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל הציב לעצמו למטרה לחזק את ההתיישבות, להחזיר את האוכלוסייה הצעירה לנגב, לגליל ולפריפריה החברתית, לעצור את ההגירה השלילית ולעודד אוכלוסיות חדשות לבנות את ביתם באזורים אלה״

~~~

את הדברים אמר השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, עודד פורר ב"כנס-מקוֹמי" של המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, שנערך בלוד בהשתתפות מנהיגים צעירים מהפריפריה הגיאוגרפית והחברתית

~~~

בכנס השתתפו צעירות וצעירים מגליל עליון, קצרין, מרום גליל, גולן, צפת, כרמיאל, שלומי, נהריה, עכו, טבריה, עמק הירדן, עמק המעיינות, מגדל העמק, עפולה, גלבוע, חריש, בית אל, רמלה, לוד, בית שמש, נחל שורק, קריית מלאכי, שפיר, קריית ארבע, חברון, נתיבות, אופקים, ערד, דימונה, רמת נגב, חבל אילות ואילת

~~~

השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל עודד פורר פתח את כנס "מקוֹמי- תוכנית המנהיגות של המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל", שהתקיים אמש (יום ראשון ט"ו בטבת, 19.12.2021) בהשתתפות צעירות וצעירים רבים מ-31 רשויות בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית. הכנס נערך במעמד מנכ״ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל אילן שוחט, ראש העיר לוד יאיר רביבו, דמיטרי (דימי) אָפַּרצֶב, ראש מועצה מקומית קצרין, ראשי הארגונים השותפים: סם פינטו, יו״ר כל ישראל חברים ויהודה סיטון, סמנכ״ל תוכניות ותפעול בסוכנות היהודית (דרומה צפונה). במסגרת כנס המנהיגות, הפרשנית והעורכת הכלכלית של ערוץ 12, קרן מרציאנו שגדלה והתחנכה בעיר לוד סיפרה לצעירות ולצעירים את סיפורה האישי ומה גרם לה לרצות להצליח "גאוות היחידה זה הדבר שמעצב אותך, אני זוכרת את עצמי כילדה הייתי אומרת לעצמי הם המקושרים, אבל אני אנצח כי אני הגעתי מלוד ואני רוצה להראות להם שאני אנצח".

 

בנוסף הצעירים לקחו חלק פעיל במעגלי שיח "מקומי" מרחבי הארץ והוצגה תערוכה של היצירות של משתתפות ומשתתפי תכנית המנהיגות " מקוֹמי" מגליל עליון, קצרין, מרום גליל, גולן, צפת, כרמיאל, שלומי, נהריה, עכו, טבריה, עמק הירדן, עמק המעיינות, מגדל העמק, עפולה, גלבוע, חריש, בית אל, רמלה, לוד, בית שמש, נחל שורק, קרית מלאכי, שפיר, קרית ארבע, חברון, נתיבות, אופקים, ערד, דימונה, רמת נגב, חבל אילות ואילת.

 

השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, עודד פורר: ״אני שמח להיות כאן היום ולראות את הנוכחות המרשימה של צעירים שהחליטו לקום ולעשות מעשה למען עיצוב פני החברה בה הם חיים. המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל הציב לעצמו למטרה לחזק את ההתיישבות, להחזיר את האוכלוסייה הצעירה לנגב, לגליל ולפריפריה החברתית, לעצור את ההגירה השלילית ולעודד אוכלוסיות חדשות לבנות את ביתם באזורים אלה״. אנחנו במשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל ממשיכים לייצר תוכניות לדור הצעיר ונמשיך לעמוד לצידכם. ראיתי את הפרויקטים שעשיתם ובראיית התקציב לעתיד אנחנו נצטרך להידרש לזה, כי אם זה מה שהצעירים הצליחו לעשות עם תקציב קטן מי יודע מה הם יוכלו לעשות עם תקציב משמעותי יותר".

 

מנכ״ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל אילן שוחט סיפר לצעירות ולצעירים כי הוא נולד וגדל בפריפריה, בצפת. "העיר חלחלה אליי בתקופות שונות בחיים, בגן, בבית הספר ובשירות הצבאי, תמיד ליוותה אותי מעטפת של חום. מה שמחזיר את הצעירים לפריפריה זה הזיכרון מנוף הילדות. תכנית מקומי הופכת את הזיכרון למשמעותי כי פה נמצאים צעירים שהחליטו לחזור לעיר שלהם והם באו להשפיע. הפרויקט הזה מחזק את החוסן החברתי כי הצעירים שחוזרים מחזקים את החוסן הלאומי. במשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל אנחנו מזהים את מנועי הצמיחה וכך גם את ההון האנושי שנמצא בפריפריה, נמצאים פה מנהלי מרכזי הצעירים אנחנו רואים במרכזי הצעירים העוגנים שמהם יוצאות כל התוכניות"

 

ראש העיר לוד, יאיר רביבו: "מנהיג אמיתי מאמין בחזון שלו ויוכל לסחוף אחריו את הציבור. תכנית מקומי מייצרת מנהיגים שמאמינים בחזון ובדרך שלהם. רק מנהיגות מקומית יודעת להוביל תהליכים ולחולל את המהפכה שהעם צריך". יהודה סיטון, סמנכ״ל תוכניות ותפעול בסוכנות היהודית (דרומה צפונה): "האחריות שלכם כמנהיגים מקומיים, באה מתוך שורשים וזהות עמוקה למקום שממנו אתם באים ולכן אתם מרשים לעצמכם לפרוח. רק אם נחסן את הרשויות המקומיות בצעירים בני המקום, כאלו שישי להן כוח רצון ויזמות נוכל להגיע לחוסן לאומי בישראל". אלי ברקתמנכ"ל כל ישראל חברים ציין כי "כדי לעשות שינוי אמיתי בפריפריה בנגב ובגליל צריך ללכת ביחד וללכת רחוק, זו המהות של תכנית מקומי".


מאת: שרית יוכפז
קרדיט צלם: רועי פריימן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה