Translate

יום ראשון, 26 בדצמבר 2021

יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ ביטון: הממשלה התמהמה מדי במענה לעולם התיירות, גם הנכנסת וגם היוצאת מאת שרית יוכפז

 יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ ביטון: הממשלה התמהמה מדי במענה לעולם התיירות, גם הנכנסת וגם היוצאת מאת שרית יוכפז}  

 

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון, התייחס הבוקר למשבר בענף התיירות והתעופה בדיון של ועדת הכלכלה, המתקיים בשעה זו ועוסק בתיקונים לתקנות הטיס בנושא אגרות שמשלמות חברות הפועלות בענף. בפתח הדיון התייחס מנהל רשות התעופה האזרחית, יואל פלדשו, לנושא האגרות, על רקע המצב של חברות התעופה, ואמר כי אם רת"א לא תגבה אגרות היא תתקשה להתקיים. הוא הוסיף, כי התיקונים מבקשים להוזיל אגרות על רוב הפעילויות ויש מספר שירותים שרת"א לא גבתה אגרה עבורם בעבר, וכעת מבקשת לגבות אגרה תוך שימת לב למצב התעשייה היום.

 

סמנכ"ל אל על, שלומי עם שלום, אמר כי גם באל על סבורים שרת"א היא גוף חשוב ומשמעותי לתעופה בישראל, אך הוועדה דנה באגרות כשטרם הוסדר נושא הפיצוי לחברות התעופה. לדבריו, "עדיין לא הושלם מתווה הסיוע כמו שהובטח. היום יצביעו בממשלה על סיוע לתיירות, ואנחנו כנראה ילדים חורגים. נכון להגיד שיש פה ארון קבורה של התעופה הישראלית וכדאי שלא נתקע בו עוד מסמרים. אין טיסות, יש ביטולים וכל יום המצב הוא יותר גרוע".

 

בתגובה לכך אמר היו"ר ביטון: "אני בדעה שהקורונה משפיעה על הכלכלה הישראלית והמדינה ידעה לגלות נדיבת עצומה כלפי שכירים ועצמאים ועסקים בגלגולים קודמים. כרגע מסתמן שההשפעה המרכזית ביותר היא על התיירות, התעופה ועסקי פנאי, והממשלה נדרשת לפעול מהר ובאופן נמרץ ולא להרוג ענפים שלמים. הממשלה התמהמה מדי במענה לעולם התיירות, גם הנכנסת וגם היוצאת. התיירות היוצאת היא כמעט ללא אבא בממשלה, בניגוד לענף התיירות הנכנסת ששר התיירות מרגיש אחראי לה, והאבא לתיירות היוצאת צריך להיות שר האוצר. היא חלק מעולם התעופה, ובוודאי שנדון בקרוב גם בסוגיית התיירות התעופה והפנאי והתכנית הכלכלית של הממשלה".

 

קישור לסרטונים מהדיון: 26.12.21 ועדת הכלכלה - תקנות הטיס




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה