Translate

יום שני, 24 באוגוסט 2020

ישן ומזהם – Out; נקי וחשמלי - In: המשרד להגנת הסביבה ממשיך לפעול לצמצום זיהום אוויר מתחבורה בישראל; שרית יוכפז

ישן ומזהם – Out; נקי וחשמלי - In: המשרד להגנת הסביבה ממשיך לפעול לצמצום זיהום אוויר מתחבורה בישראל; 47 מיליון שקל נוספים יושקעו ברכישת כ-200 אוטובוסים חשמליים חדשים; לראשונה בישראל: תמיכה גם במיניבוסים חשמליים
מאת: שרית יוכפז

השרה להגנת הסביבה, ח"כית גילה גמליאל: "הציבור לא צריך לסבול ממטרדי זיהום, ריח ורעש מאוטובוסי דיזל אלא לקבל מהממשלה שירות יעיל ונקי של תחבורה. 100% מהתחבורה בישראל צריכה להיות חשמלית, ללא זיהום. היעד שלנו הוא שבתוך חמש שנים כל אוטובוס עירוני חדש שיעלה על הכביש יהיה אוטובוס חשמלי, ונרתום את כל השותפים שלנו לכך. המשרד להגנת הסביבה ימשיך לקדם פרויקטים לצמצום פליטות מתחבורה ולשיפור איכות חיי התושבים"

הקול הקורא מתפרסם במימון משותף של המשרד להגנת הסביבה – 40 מיליון שקל; מנהלת תחבורה חכמה במשרד ראש הממשלה – 4 מיליון שקל; ומשרד האוצר – 3 מיליון שקל * עד היום המשרד תמך בחברות תחבורה ציבורית ברכישת כ-80 אוטובוסים חשמליים עירוניים בהיקף של כ 27 מיליון שקל

כחלק מהתהליך לקידום תחבורה נקייה, המשרד להגנת הסביבה פרסם קול קורא לתמיכה בחברות התחבורה הציבורית בישראל ברכישת כ-200 אוטובוסים חשמליים חדשים. הפרויקט הוא במימון משותף של המשרד להגנת הסביבה, שיקצה 40 מיליון שקל; מנהלת תחבורה חכמה במשרד ראש הממשלה (4 מיליון שקל) ומשרד האוצר (3 מיליון שקל), ובתיאום עם הרשות הארצית לתחבורה ציבורית ועם משרד האנרגיה.

התחבורה הציבורית בישראל מתבססת כיום רובה ככולה על כלי-רכב מונעי דיזל, אשר מטבע פעילותם גורמים למפגעי זיהום אוויר, מטרדי רעש ופגיעה באיכות החיים במרכזי האוכלוסייה. אוטובוסים חשמליים אינם פולטים זיהום אוויר, אינם יוצרים מטרדי רעש ממנוע הרכב, וגורמים לפחות ממחצית מפליטות גזי החממה לעומת אוטובוסי דיזל. מסקרים שביצע המשרד עולה, שמשתמשי התחבורה הציבורית, נהגי האוטובוסים והתושבים המתגוררים בסמוך לנתיבי התחבורה הציבורית מעדיפים אוטובוסים חשמליים על פני אוטובוסי דיזל רגילים.

המשרד להגנת הסביבה פועל במטרה להגביר את השימוש באוטובוסים חשמליים, כך שהחל משנת 2025 כל אוטובוס עירוני חדש בישראל יהיה חשמלי. כחלק ממדיניותנו לעודד מעבר לכלי רכב נקיים, המשרד תמך בחברות תחבורה ציבורית ברכישת אוטובוסים חשמליים בהיקף של כ 27 מיליון שקל, שהובילו להפעלת כ-80 אוטובוסים חשמליים עירוניים בישראל.

במסגרת הקול הקורא החדש, התמיכה באוטובוסים חשמליים עירוניים ובין-עירוניים תהיה בגובה של עד 250 אלף שקל; באוטובוסים מפרקיים בגובה של עד 450 אלף שקל; ובמיניבוסים בגובה של עד 100 אלף שקל. זו הפעם הראשונה שתינתן תמיכה גם לאוטובוסים חשמליים שאינם אוטובוסים עירוניים רגילים.

הקול הקורא פונה למפעילי התחבורה הציבורית, אולם מציין שנדרש שיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות לצורך הקמת תשתיות טעינה בחניוני האוטובוסים.

במקביל לתמיכות, המשרד להגנת הסביבה הוציא הוראות לחברות התחבורה הציבורית המחייבות אותן להפחית זיהום האוויר בין היתר באמצעות מעבר הדרגתי לשימוש בהנעה חלופית נקייה. המשרד להגנת הסביבה ימשיך ויתמוך בפרויקטים נוספים לטובת שיפור איכות האוויר והחיים של הציבור בישראל.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה