Translate

יום שני, 6 ביולי 2020

יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל שהשתתף בדיון בוועדת הכלכלה בכנסת היום אמר: "זהו מחדל יום הכיפורים של הכלכלה הישראלית.מאת שרית יוכפז




" זהו מחדל יום הכיפורים של הכלכלה הישראלית. אנחנו בענף התיירות, חיילים במלחמת הישרדות כלכלית שסופגים אש מכוחותינו בגב על ידי אנשי האוצר"
 מאת -שרית יוכפז

"אנחנו מארגני התיירות הנכנסת לישראל מעסיקים בסך הכל כ-1700 עובדים שלמעשה הם העובדים הכי חיוניים במשק הישראלי ועבור הכלכלה הישראלית היום, כי כל אחד מהם אחראי לפרנסתם של 25 אנשים אחרים"

יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל שהשתתף בדיון בוועדת הכלכלה בכנסת היום אמר: "זהו מחדל יום הכיפורים של הכלכלה הישראלית. אנחנו חיילים במלחמת הישרדות כלכלית שסופגים אש מכוחותינו בגב על ידי אנשי האוצר. יש כשל מערכתי קונספטואלי של הנהגת האוצר בהבנת המשבר ויכולת ניהול שלו שהיא גדולה מהיכולות והידע שלהם. אנחנו מרגישים כמו נוסעים באוטובוס עם נהג חסר ניסיון שדוהר לעבר התהום ואומר שאין לנו מה לדאוג. הוועדה צריכה להתחיל בתהליך בדיקה לגבי ניהול המשבר, כפי שנעשה לגבי הבנקים. הקורונה לא מאיימת עלינו אלא ניהול המשבר בכל מה שקשור לתיירות נכנסת על ידי האוצר. לצערי לאוצר יש אג'נדה בנושא התיירות ותקציבי התיירות והם לא הציגו את ההסברים שלהם למה לא לתמוך בתיירות. אנשי האוצר בעצמם אמרו כאן בוועדת הכלכלה שצריך לעזור לענף התיירות ואף כתבו לנו שמגיע לנו תמיכה ומאז הם מתכחשים."

פתאל הוסיף: "אנחנו מארגני התיירות הנכנסת לישראל מעסיקים בסך הכל כ-1700 עובדים שלמעשה הם העובדים הכי חיוניים במשק הישראלי ועבור הכלכלה הישראלית היום כי כל אחד מהם אחראי לפרנסתם של 25 אנשים אחרים. אותם מומחי תיירות מייצרים 8 מיליארד ₪ הכנסות למדינה בשנה מהבאת מעל מיליון מאתיים תיירים לישראל ובכל מייצרים ישירות כ-40 אלף מקומות עבודה ותורמים תעסוקה והכנסות ללמעלה מ-150 אלף איש נוספים בישראל המתפרנסים מענף התיירות. אין עובדים יותר חיוניים מהם וחייבים לשמרם על ידי אישור חל"ת לימודי עבורם החל מחודש אוגוסט ובסיומו שהמדינה תאשר תקציב לשימור כוח אדם זה."

"לצערי הרב מזה 4 חודשים מארגני התיירות שהכנסתם היא 0 מוחלט כל התקופה הזאת, אינם זוכים לסיוע בהתאם למענקים והתמיכה שהממשלה מציעה לעסקים שנפגעו ממשבר הקורונה. למרות שהמדינה קבעה שעסקים שהיא אינה מאפשרת את פעולתם זכאים לתמיכה לא ראינו שקל. אגף התקציבים הבטיח בכתב את תמיכתו בתחילת המשבר ועתה מתכחש לכך. זה לא יכול להימשך יותר. אני קורא לחברי הכנסת ולממשלת ישראל להתאים את תוכניות הסיוע כך שחברות מארגני התיירות הנכנסת יוכלו להיעזר בו ולשרוד כלכלית."  

יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל הוסיף ואמר: "אני קורא לח"כ יעקב מרגי, יו"ר וועדת הכלכלה בכנסת שתמיד היה קשוב ותומך וכבר בישיבות קודמות הביע נכונות לסייע לענף, להמשיך ללוות הנושא עד שיימצא הפתרון ההולם לענף התיירות הנכנסת לישראל שהוא קריטי עבור הכלכלה הישראלית והבראתה ביום שאחרי הקורונה."

בדיון בוועדת הכלכלה בכנסת שנערך היום השתתפו: ח"כ יעקב מרגי יו"ר וועדת הכלכלה, ח"כ מיקי לוי, ח"כ עודד פורר, ח"כ טלי פלוסקוב, ח"כ מירב מיכאלי, ח"כ אנטאנס שחאדה, ח"כ ניר ברקת, ח"כ בועז טופורובסקי ועוד


נתונים על התרומה הכלכלית של התיירות הנכנסת לישראל

·         התיירות המאורגנת לישראל, שחברי הלשכה אחראים להבאתה, מייצרת הכנסות של מעל 8 מיליארד ₪ בשנה, שהם 40% מסך כל ההכנסות מתיירות נכנסת בשנה.

·         בשנת 2018 ביקרו בישראל 1,255,200 תיירים בטיולים מאורגנים במעל 30,000 קבוצות מאורגנות, למעלה מ-80 אחוז מתוכם הם תיירים נוצרים ובהם קרוב ל-38 אחוז אוונגליסטים.

·         התיירות המאורגנת לישראל אחראית ל-7.5 מיליון לינות בשנה שמכניסים  כ-3.8 מיליארד ₪ בשנה ומהווים  כ-65% מלינות התיירים בארץ,  פרנסתם של כ-12,000 מתוך סה״כ 35,000 עובדי תעשיית בתי המלון, חדרנים, פקידי קבלה, מאבטחים ועוד תלויה בהגעת התיירות המאורגנת לישראל.

·         התיירות המאורגנת לישראל אחראית לכ-6.2 מיליון ארוחות (צהריים וערב) מחוץ לבתי המלון בשווי של כחצי מיליארד ש"ח בשנה, כך שהיא מייצרת מקור פרנסה ל-20,000 עובדי תעשיית המזון, טבחים, מלצרים, מארחים וכד'. 

·         חברי הלשכה לתיירות נכנסת לישראל הינם ארגון המעסיקים החתום על ההסכם הקיבוצי של מורי הדרך בישראל ומייצרים  כ-230,000 ימי הדרכה בשנה אשר מהווה מקור פרנסה ישירה למעל 2500 מורי דרך מוסמכים מטעם וע״י המדינה.

·         התיירות המאורגנת לישראל מייצרת מעל 200,000 ימי נסיעה באוטובוסים לטיולים ברחבי הארץ, כך שהיא מייצרת פרנסה לכ-2600 נהגי אוטובוסים.

·         התיירות המאורגנת לישראל היא קריטית לפריפריה. היא מייצרת 90% מהכנסות מתיירים בעיר טבריה, 55% מהכנסות תיירים בנצרת והגולן,57% מהכנסות תיירים בעיר הבירה ירושלים ו-55% מהתיירים שמגיעים לים המלח והנגב.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה