Translate

יום רביעי, 20 במאי 2020

במשרד התיירות התקיים היום (ג') טקס חילופי שרים בין השר היוצא, יו"ר הכנסת יריב לוין, לבין השר הנכנס ח"כ אסף זמיר. מאת: שרית יוכפז



שר התיירות הנכנס אסף זמיר בטקס חילופי השרים:
"אין חשוב מתחום התיירות לשיקום ולהתנעה של הכלכלה הישראלית"
מאת: שרית יוכפז
במשרד התיירות התקיים היום (ג') טקס חילופי שרים בין השר היוצא, יו"ר הכנסת יריב לוין, לבין השר הנכנס ח"כ אסף זמיר.

שר התיירות הנכנס, אסף זמיר, אמר בטקס: ״יש לנו לא מעט משימות. אנחנו צריכים לשקם את ענף התיירות, לפתוח מהר ככל הניתן את המלונות, את כל אטרקציות התיירות, את כל המינוף שתומך את התיירות, מסעדות בתי קפה וברים, ולהחזיר כמה שיותר מהר את העסק למסלול. לעודד תיירות פנים לפתוח את השמיים ולמזער נזקים כדי שנוכל לחזור לצמיחה. כשנסיים את המשימה החשובה הזו נתפנה להגשים את החלומות ואת הפוטנציאל האדיר שיש במדינה הזו מאילת ועד הצפון, מנצרת ועד תל אביב יפו וירושלים וים המלח. יש לנו יכולת לצמוח מתוך המשבר. 

חלמתי להיות שר התיירות, הגעתי לעבוד כדי לשרת אתכם וכדי שהענף הזה יחזור למסלולו. למרות כל מה שדמיינתי וחלמתי עליו אני נכנס בתקופה אחרת, בממשלה שלא חשבתי שתקום ולמען האמת בממשלה שאת חלקה ניסיתי שלוש פעמים בשנה האחרונה לשכנע להחליף.

לפני כחודש וחצי כשהקורונה הפכה להיות דבר אמיתי ירדתי לטייל והרחוב של תל אביב נסגר וראיתי בעלי עסקים קטנים מסתכלים אל העתיד ולא יודעים מה הולך לקרות. זו שעתה הקשה של הכלכלה הישראלית. מבחינתי זה היה הסימן והרגע להבין שמחלוקות הן מחלוקות ויש רגעים בחיים שצריך לשים אותן בצד ותמכתי בהקמת ממשלת האחדות הזו, שמרבית אזרחי ישראל ירגישו שהם מיוצגים סביב שולחן קבלת ההחלטות.
אני רוצה להודות לשר היוצא ולכל עובדי המשרד, עם חלקכם כבר נפגשנו ויש כאן במשרד אווירה של גיוס אמיתי,  של חדווה אמיתית ואי אפשר לעשות את זה אחרת. אין חשוב מתחום התיירות לשיקום ולהתנעה של הכלכלה הישראלית. השר הוסיף ואמר כי ביקש ממנכ"ל המשרד, מר אמיר הלוי, להישאר בתפקידו לעת הזו".

יו"ר הכנסת ושר התיירות לשעבר, ח"כ יריב לוין, אמר: "חייב לומר לשר הנכנס, חברי ח"כ אסף זמיר, איזה כיף לך! אני חש היום התרגשות גדולה. אפילו רבה יותר מההתרגשות שחשתי בפעם הראשונה שישבתי על כיסא יו"ר הכנסת. אני נפרד ממשרד התיירות היום בכאב גדול. עשינו יחד דרך בלתי נתפסת בהשקעות פורצות דרך, בהקמת בתי מלון, בפיתוח התחום הדיגיטלי, וכמובן המהפכה האדירה שעשינו בתחום השיווק שלקחה את ישראל למקום מרכזי עם תפוסה חסרת תקדים בבתי המלון ובבתי האירוח. אני מאמין שענף התיירות הוא ענף עם פוטנציאל ענק. ענף שילך ויהפוך למרכזי יותר ויותר במשק הישראלי ובהקמת מקומות תעסוקה לאזרחי ישראל. זהו מכשיר הסברה הטוב ביותר שיש - אין טוב ממראה עיניים - במקומות המיוחדים וההיסטוריים של מדינת ישראל. אני מאחל לשר זמיר המון הצלחה, ואני כמובן אשמח לסייע בכל דבר. תודה רבה ובהצלחה".

מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, אמר: "ברצוני להגיד תודה, לשר היוצא יו"ר הכנסת, חבר הכנסת יריב לוין- על הגיבוי, המנהיגות, המקצועיות, התעוזה, החוכמה וההובלה המשותפת שבאמצעותה הבאנו את תעשיית התיירות לפריצות דרך ושבירת שיאים מדי שנה. שר התיירות הנכנס, חבר הכנסת אסף זמיר, האתגר הראשון העומד בפניך הוא להחזיר את התנועה- בתיירות הפנים ובטח בתיירות נכנסת ולהתעקש על כך כשהישראלים מתחילים לטוס לחו"ל, אנחנו נתחיל להחזיר את התיירים לישראל. בנוסף עומדים בפנינו אתגרים והחלטות סביב עובדי התעשייה שחשובים לנו כל כך במטרה להחזיר כל אחד מהם לעיסוקיו ולמסלול במהירות האפשרית. אני מאחל לך שנים משמעותיות במשרד ושתצליח להטביע את חותמך. עובדי המשרד, ואני בראשם עומדים לרשותך ואני בטוח שיחד נצליח לעמוד באתגרים הגדולים שעומדים לפתחנו".

לנוכח נגיף הקורונה, הטקס התקיים בהשתתפות קהל מצומצם, והועבר בשידור חי ביוטיוב באמצעות לע"מ. להלן קישור לטקס:



קרדיט צילום סטילס: מירי שמעונוביץ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה