Translate

יום שני, 18 במאי 2020

לכבוד יום ירושלים, מוזיאון מגדל דוד פותח את שעריו לקהל הרחב ליום אחד על פי הנחיות משרד הבריאות ומציע גם מגוון פעילויות ותכנים מקוריים לכל המשפחה/ מאת שרית יוכפז


לכבוד יום ירושלים, מוזיאון מגדל דוד פותח את שעריו לקהל הרחב ליום אחד על פי הנחיות משרד הבריאות ומציע גם מגוון פעילויות ותכנים מקוריים לכל המשפחה
21-22 מאי 2020

מאת: שרית יוכפז

יום ירושלים אשר יתקיים החל מערב יום חמישי (21/05) עד ערב יום שישי (22/05), הוא יום חג לאומי לציון שחרור ירושלים ואיחודה במלחמת ששת הימים. בכל שנה, לרגל יום החג, מוזיאון מגדל דוד אשר מסמל את ירושלים, סמל העוצמה, ההמשכיות והתקווה מארח אלפי מבקרים מכל העולם. גם השנה המוזיאון לא יוותר על יום חגה של העיר ויחגוג את יום ירושלים, בהתאם להגבלות משרד הבריאות.
לראשונה מאז חודש מרץ ובמיוחד לכבוד יום החג, מוזיאון מגדל דוד יפתח את שעריו ביום חמישי (21/05) בין השעות 11:00-19:00, בחינם. המוזיאון, בעל התו הסגול, פועל בהתאם להנחיות משרד הבריאות ולכן, חדרי התצוגה יהיו סגורים והמבקרים אשר יגיעו מוזמנים לבקר בשטחי המצודה, בגן הארכיאולוגי ובתצפית הגבוהה ביותר בעיר העתיקה הממוקמת על מגדל פצאל שבמצודה ומשקיפה על ירושלים ב-360 מעלות.

וגם, מורי דרך מכל קצוות הארץ יגיעו לירושלים לכבוד החג ויציעו מרתון סיורים ברחבי העיר בחינם ובהרשמה מראש באתר מוזיאון מגדל דוד.
יחד עם זאת, מוזיאון מגדל דוד מציע גם מגוון פעילויות ותכנים חינוכיים לכל המשפחה ובחינם. התכנים יעסקו בהיסטוריה של העיר העתיקה, סיפורם הירושלמי של מטבעות הכסף הישראליים, את סיפורה של המנורה, סמל היהדות העתיק בעולם.

כמו כן, המוזיאון מציע לקהל הרחב סרטונים חינוכיים לכל המשפחה בנושאים שונים כגון: סרטון תיאטרלי עם שחקן במגדל דוד, שעת סיפור מצולמת במצודת דוד, סיפורן של הנשים החזקות מן ההיסטוריה של ירושלים, סיפור גלגולו של דגם מפורט להפליא של ירושלים במאה ה-19, סיור בחפירות מתחם הקישלה ועוד.

בנוסף, מוזיאון מגדל דוד וחברת Glamping Israel, פתחו בתחרות מקדימה ברשתות החברתיות, והמשפחה שתזכה בחוויה הייחודית תתארח במגדל דוד לאירוח ופעילויות מיוחדות וחד פעמית שתוקדש כולה עבורה. הזדמנות לזכות נמצאת ברשתות החברתיות של מוזיאון מגדל דוד. המשפחה הזוכה תהיה המשפחה אשר תפרסם את סיפור אהבתה המושקע ביותר בתגובות של הסרטון בקישורים המצורפים.

מאילת ליבר, מנכ"ל מוזיאון מגדל דוד נמסר: "יום ירושלים ומגדל דוד קשורים זה בזה. מגדל דוד אשר לאורך ההיסטוריה שימש כנקודה אסטרטגית, עוצמתית וחשובה מייצג את התקווה והעוצמה של העיר, נקשר יד ביד עם יום ירושלים, חג שמח אשר מסמל את השמחה והתקווה הגדולה אשר פרחה בעם בארץ ובעולם כולו, עם איחוד העיר. זוהי שנה שונה בתכלית משנים קודמות לה, אך אנו שמחים לפתוח את שערי המוזיאון בפני המשפחה הזוכה ומתרגשים לקראת חגיגות יום ירושלים בעיר ופעילויות המוזיאון בפרט בתקווה לחזרה לשגרה במהרה."

השתתפות בתחרות ופרטים נוספים- באתרפייסבוקאינסטגרם

פרטים נוספים אודות התכנים החינוכיים שמציע המוזיאון

שם התוכנית: הצד  השני של המטבע
מה ניתן לגלות וללמוד באמצעות התוכנית? התכנית מזמינה תלמידים בגילאי ג'-ו' לגלות את סיפורם הירושלמי של מטבעות הכסף הישראליים- השקל, ה"שניקל" ומטבע עשר האגורות.
מדוע נקרא המטבע שקל? מדוע נבחרו הסמלים שעל המטבע? וכיצד זה קשור לירושלים?
לאיזה גילאים מיועדת התוכנית? 8-12
מה כוללת התוכנית? התכנית כוללת מערך שיעור להורים ולמורים, חומר רקע, נקודות לדיון, דפי פעילות להורדה ופעילות יצירתית והעשרה.

שם התוכנית: מסע בזמן
מה אפשר לגלות וללמוד באמצעות התוכנית? הפעילות מזמינה את המשתתפים "לעשות סדר" בסיפור ההיסטורי של ירושלים ולהכיר את ציר הזמן של העיר.
לאיזה גילאים מיועדת התוכנית? 11 ומעלה.
מה כוללת התוכנית? התכנית כוללת מערך שיעור להורים ולמורים, חומר רקע, נקודות לדיון, דפי פעילות להורדה ופעילות יצירתית והעשרה.

שם התוכנית: גלגולו של סמל
מה אפשר לגלות וללמוד באמצעות התוכנית? מבית המקדש בירושלים לסמל מדינת ישראל - סיפורה של המנורה, הסמל היהודי העתיק בעולם.
לאיזה גילאים מיועדת התוכנית? 8-12
מה כוללת התוכנית? התכנית כוללת מערך שיעור להורים ולמורים, חומר רקע, נקודות לדיון, דפי פעילות להורדה ופעילות יצירתית והעשרה.

פרטים נוספים אודות הסרטונים החינוכיים מטעם המוזיאון
מפגשים מהסוג הירושלמי - סיור תיאטרלי עם שחקן במגדל דוד: לאורך כל ההיסטוריה עלו לרגל לירושלים מכל קצוות תבל. מי לא היה כאן?? יהודים, נוצרים מוסלמים - כולם הגיעו לעיר. בואו לפגוש כמה דמויות משעשעות שעלו לרגל לירושלים ועצרו לכמה דקות במיוחד כדי לספר לכם קצת מהסיפור שלהם. תפגשו עולה רגל יהודי שאיבד את הכבשה שלו, את המלך הורדוס בכבודו ובעצמו, אביר צלבני שמנסה לפתור את החידה של אהובתו אזמרלד וגם דוד עות'מאני נצר לשושלת בוני חומת העיר העתיקה.

מיכאל והמפלצת מירושלים - שעת סיפור מצולמת במצודה בהשתתפות שחקנית: סיפור מצולם מאת מאיר שלו.

מגדל משלך - סיפורן של הנשים החזקות מן ההיסטוריה של ירושלים והמצודה: סיור במגדל דוד בעקבות נשים יהודיות, נוצריות ומוסלמיות ששלטו ומלכו בירושלים במהלך ההיסטוריה: שלומציון המלכה החשמונאית, מליסנדה המלכה הצלבנית ורוקסלנה אשת הסולטאן סולימאן המפואר.

ירושלים ממעוף הציפור - דגם ירושלים במאה ה-19: סיפורו גלגולו של דגם מפורט להפליא של ירושלים במאה ה-19 שנוצר על ידי האומן ההונגרי סטפן אילש וסיפורה של ירושלים דרך המבנים המופיעים בדגם המוצג במוזיאון מגדל דוד.

תעלומת ארמון הורדוס - סיור בחפירות הקישלה: מתחם הקישלה נמצא מדרום למצודה. המבנה הוקם על ידי מצרים שהשתלטו על ירושלים בשנת 1833 ושימש מחנה צבאי. אחריהם, הטורקים הפכו את המקום למחנה צבאי משלהם ולאחר מלחמת העולם הראשונה הבריטים הפכו אותו לבית מעצר. בחפירות ארכיאולוגית שנערכו בשנת 2000, גילו שבמעבה הקישלה מסתתרת היסטוריה ירושלמית בת כמעט 3000 שנה. הצטרפו לסיור בו יחקרו, שכבה אחר שכבה, את הסודות של ירושלים שנמצאים בתוך הקישלה.

מראה מקום – על קדושתה של ירושלים מתצפית מגדל דוד: מראש מגדל פצאל שבמגדל דוד ישנה תצפית מרהיבה, הגבוהה ביותר העיר העתיקה, המשקיפה על ירושלים ב-360 מעלות. התצפית היא המקום המושלם להתחיל לחשוף את הסיפורים העתיקים של ירושלים ולגלות כיצד הפכה ירושלים קדושה גם ליהדות, גם לנצרות וגם לאסלאם. ממרומי התצפית אפשר לראות היכן הכול התחיל וגם - היכן הכול יסתיים.

דברים שרואים מכאן – על התפתחותה של ירושלים מתצפית מגדל דוד: על פסגת מגדל פצאל שבמגדל דוד, במטרה להכיר את ירושלים ב-360 מעלות. בירושלים כשמדברים על רוחות השמיים לא מדברים רק על כיוונים אלא גם על כוונות. למה הכוונה? כשמסתכלים למזרח, אל האוריינט, מקבלים אוריינטציה לגבי הסיפורים המכוננים שהפכו את ירושלים למה שהיא – עיר הקודש ליהדות, לנצרות ולאסלאם. וכשמסתכלים למערב, מסתכלים לעבר הגדילה של ירושלים, אל התפתחות, הצמיחה והקדמה. מי הם האתרים הקדושים הנצפים מראש מגדל פצאל? וכיצד הפכה ירושלים מעיר קדומה, שמספרת את השורשים העתיקים ביותר של היהודית, הנצרות והאסלאם, לעיר גדולה ומפותחת, העיר הגדולה ביותר בישראל?



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה