Translate

יום שני, 20 באוגוסט 2018

פותחים שנה: חגי תשרי בערבה התיכונה. מאת: שרית יוכפז



משק צאן עדי אתרוג
פותחים שנה: חגי תשרי בערבה התיכונה

במהלך חגי תשרי, המוני ישראל יוצאים לנפוש ולחייק הטבע. בתיירות ערבה תיכונה מדווחים על תפוסה של 80% לקראת ראש השנה, כך שנותרו מקומות אחרונים למעוניינים לנפוש בלב המדבר!
בערבה התיכונה היצע רחב של אטרקציות המאפשרות בילוי משפחתי וזוגי קסום בלב המדבר.

יוצרים איגרת שנה טובה
בסטודיו של זיוה עמית- 'זיו היצירה' שבעין יהב בערבה התיכונה, יקיימו לקראת חגי תשרי מגוון סדנאות על טהרת המחזור והשימוש בחומרי גלם אקולוגיים לזוגות, משפחות וקבוצות.
לקראת ראש השנה- סדנאות ליצירת איגרת שנה טובה מאבנים וחומרים אקולוגיים. מדובר באיגרת ייחודית בצורת קקטוס כאשר על האבנים מסביב מופיעות הברכות לחג.
בנוסף, לקראת סוכות יתקיימו סדנאות להכנת קישוטים רב פעמיים לסוכה אותם יוכלו הילדים להעביר מיד לאחר החג לחדרם. במקביל, יתקיימו סדנאות להכנת תמונה משפחתית מאבנים, הדפסה על עץ עם איורים כיתוב לשנה החדשה וכד'.
מחיר: החל מ- 65 ₪ לאדם. לפרטים: זיו היצירה- זיוה עמית, עין יהב - 052-8666223

חוויה כפרית במשק צאן!
במושב צופר שבערבה תיכונה, מזמינה אתכם עדי אתרוג לחוויה כפרית יוצאת דופן, במהלכה תטפלו בחיות, תאכילו אותם וגם תשתתפו בתהליך ייצור הגבינות הביתיות. בחצר ממתינים לכם עזים, כבשים וכלים המאומנים לרעיית הכבשים. במסגרת הפעילות המותאמת לכל המשפחה, תלמדו לחלוב בידיים, להכין גבינה מהחלב הטרי, תלטפו וגם תאכילו את הטלאים והגדיים מבקבוק!. כמו כן, עדי המייצגת את ישראל בתחרויות בין לאומיות לרעיית כבשים באמצעות כלבים, תדגים כיצד כלב מוביל את העדר!.
אל דאגה, רגע לפני שהפעילות תסתיים תזכו לטעום מהגבינות שהכנתם!
מחיר: 50 ₪ לאדם. בתיאום מראש - 052-3868909

לאוהבי החקלאות: מרכז ויידור
במרכז המבקרים ויידור בחצבה, תביטו מקרוב על חקלאות המדבר, חקלאות המים המתפתחת, החידושים הטכנולוגיים, זנים חדשים של ירקות, פירות ופרחים, חשיפה לתיירות מדברית וכפרית הנשענת על משאבי טבע נדירים, מסלולי טיולים, אטרקציות ואתרי אירוח מדבריים ייחודיים' צפייה במיצג תלת מימד, ביקור בחלל אינטראקטיבי-חווייתי, סיור בחממות ו"שולחן חול אינטראקטיבי", בו מומחשים תנאי הקרקע של הערבה ומאפשרים למבקר לבנות הרים, לחפור ואדיות ונחלים ולהוריד גשם ובאמצעות כך ללמוד את אתגרי המים והקרקע באזור הערבה הצחיח כגון: שיטפונות, קידוחי מים ועוד.
מרכז ויידור פתוח בכל יום, בין השעות- 09:00-16:00.
מחיר: 29 ₪ למבוגר, 23 ₪ לילד עד גיל 12, גימלאי וסטודנט. ילדים עד גיל 3 חינם.
לפרטים: תיירות ערבה 1-800-225-007, www.goarava.co.il

אקסטרים, טבע, חקלאות וסממני החג!
בפעימות מדבר, מציעים חוויה מדברית שקטה ומהנה, הכוללת טיולי שטח קסומים ונהיגה ברכבים חשמליים נוחים, שקטים ואקולוגיים במגוון מסלולים ברחבי הערבה התיכונה. במיוחד לרגל חגי תשרי המאופיינים בשבעת המינים, השיקו בפעימות מדבר מסלול מרתק החולף בין מטעי התמרים של מושב עין יהב בערבה. במהלך המסלול צופים המשתתפים בעבודת הגדיד, שומעים על היתרונות של הערבה בגידול זה, טועמים תמרים ישירות מהעצים ולומדים על התפתחות הענף בארץ!.
ניתן לקיים סיורי זריחה, סיורי שקיעה וסיור לילה כאשר כל רכב מצויד במחצלת, ערכת קפה/תה, תמרים, עוגיות ומים.
מחיר: 480 ₪ למשפחה כולל הדרכה. לפרטים נוספים: מירב - 052-8991336




לאוהבי הטבע: נווה מדבר בלב הערבה
פארק ספיר בערבה הינו נווה מדבר קסום בליבה של הערבה בישוב ספיר. הפארק משתרע על פני כ-150 דונם ובו שני מעיינות ומפל קטן שזורם לאגם הפארק, נסתר מהעין אך סמוך לכביש (כ- 6 ק"מ דרומית למושב עין יהב, בסמוך למושב ספיר) באגם ברווזים, לצדו, מרחבי דשא נרחבים ועצים להצללה והשלמת האווירה. כמו כן, במקום פינות ישיבה ואזורי פיקניק על המים ופסלים של אומניות תושבות הערבה המתארים את החיים במדבר. הפארק נגיש ומותאם לציבור הנכים.
מחיר: חינם
לפרטים: תיירות ערבה 1-800-225-007, www.goarava.co.il

כל פירות החג ביוגורט מפנק אחד!
ביוגורטריה שבעין יהב מזמינים אתכם ליהנות מיוגורט קריר ואיכותי, בליווי מגוון רחב של תוספות בדגש על סממני החג- תפוח, דבש ורימון!.
מדובר במהדורה מיוחדת של תוספות לקראת חגי תשרי וללא תוספת תשלום!.
מחיר: החל מ- 15 ₪
לפרטים: 052-881-4466

יצירה לכל המשפחה
האמנית דליה מטמון בעין יהב, החליטה לחלוק את כישוריה עם הציבור הרחב בסיור ייחודי וכיתת אומן ליצירה, המאפשרות חוויה משפחתית, ליצירה רב תחומית. בסיור בגלריה ניתן לראות עבודות של פיסול סביבתי, עבודות פסיפס, מחזור פסולת חקלאית ועוד. כמו כן, יינתן הסבר על יצירות האומנות, תהליך היצירה החל משלב הרעיון, איסוף החומרים ועד הגמר. כולל הדגמת יצירה וכיבוד קל. כמו כן, במקום מתקיימות סדנאות וכיתת אומן ליצירת פסיפס, פיסול מדברי ופיסול בחוטי ברזל.
עלות סיור - 15 ₪ לאדם, כיתת אומן החל מ- 90 ₪.
לפרטים: תיירות ערבה- https://www.arava.co.il, 08-6584748

מדבר בריחה
את חדרי הבריחה המסורתיים החליפו בערבה התיכונה באטרקציה מטריפה המותאמת לכל המשפחה ומתקיימת בשטח פתוח באזור צוקים, משלבת בין טיול בנוף המדברי הקסום של הערבה לגיבוש של חברים או משפחה, הכולל חשיבה משותפת ויכולת ניווט בסיסית, אל תחנות ניווט שונות, אליהן מגיעים באמצעות מפה. על מנת להתקדם לתחנה הבאה על המשתתפים לבצע משימה. המשחק משלב הנאה, חשיבה והיכרות עם הסביבה המדברית, החי, הצומח, ההתיישבות, סלעים, שיטפונות ומאפשר תצפית קסומה. הפעילות מוזנקת מידי יום אחר הצהריים ונמשכת כשעתיים.
מחיר:  50₪ למשתתף.
לפרטים: תיירות ערבה 1-800-225-007, www.goarava.co.il

להצטלם עם תנין
2,000 תנינים מסוגים ובגדלים שונים במקום אחד! בעיר אובות הוקמה חוות תנינים קרוקולוקו ובה מתקיימים סיורים מודרכים חווייתיים לכל המשפחה בין בריכות התנינים, שם תצפו בבעלי החיים ממש מקרוב. בחווה תפגשו בתנינים מהגדולים בעולם שאורכם מגיע למספר מטרים!
כמו כן, בעונה זו של השנה לאור החום העז, בוקעים תנינים רבים מהביצים. תוכלו להביט על ביצי התנינים באינקובאטור ואם יתמזל מזלכם תצפו אפילו בבקיעה ובתנינים קטנטנים שרק עכשיו בקעו ועוד!.
בנוסף, הסיור משלב הסבר ומידע על חיי התנינים, מערכות גופם ואף אפשרות ללטף ולהצטלם עם תנין קטן! האתר פעיל מידי יום בין השעות- 9:00-19:00.
 מחיר- 30 ₪ מגיל שנתיים.
לפרטים: תיירות ערבה 1-800-225-007, www.goarava.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה