Translate

יום שני, 19 במרץ 2018

תקצירי סדרות וסרטי התעודה של yes דוקו לשנת 2018: מאת: שרית יוכפז




צילום רפי דלויה

חברת yes ערכה הבוקר מסיבת עיתונאים לחשיפת הפקות המקור שלה ל-2018.
במסגרת האירוע נחשפו הסדרות החדשות שיחרכו את המסך השנה, עם הכוכבים הכי גדולים בישראלמירי ותקווה פסקל (אילן פלד ויעל פוליאקוב) חוזרות ובגדול ב"נוכלות",
ליאור אשכנזי, הוא מנצח בדרמה מוסיקלית  של יוצרי שטיסל, "המנצח", מופע הקאלט "מייקל" עולה על המסך, מלי לוי, דביר בנדק בסדרת המתח "עיר מקלט", תום יער חוזרת לתיכון כדי להשלים בגרות,
הבוזגלו ושי גולדשטיין ולאה לב מקבלים סדרה חדשה- "לעבור את הלילה"

התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.

מי הטאלנטים שהגיעו לאירוע? כולם!!!

בתעשיית הטלוויזיה בישראל: ליאור אשכנזי , תום יער, תומר קפון, אורטל בן-שושן, אינה בקלמן, הבוזגלוס, פיראס נסאר (אל-מקדסי מפאודה), דבל'ה גליקמן, מלי לוי, יעל פוליאקוב, לאה לב ושי גולדשטיין, עומר דרור, נלי תגר, דנה סמו, ריף נאמן, עדי חבשוש, גל זייד, שירה האס, נעמי לבוב, חני פירסטנברג, גיא לואל, דורון בן-דוד (פאודה), לאורה ריבלין, צחי גראד, דביר בנדק, מאור שוויצר, בעז קונפורטי (פאודה), מירב שירום (פאודה), אבי דנגור, נלי תגר, מורן רוזנבלט, שון מונגוזה, יגאל עדיקא, נטע גרטי, קארין אופיר, לידיה אופירשי אביבי, נועה קולר, ורד פלדמן, גיל קופטש, שירה נאור, אורלי  זילברשץ בנאי, רעות אלוש, נועם לוגסי, דולב מסיקה, דלית קהאן, אנג'ל ברנס, גילי איזקוביץ' (כדברא), רועי ניב ושלר, רומי אברג'יל

התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.
עם השחקן ליאור אשכנזי.

התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.
עם השחקן -דביר בנדק.
התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.

תקצירי סדרות וסרטי התעודה של yes דוקו לשנת 2018:

הסוד הגדול של אייקון התרבות הישראלי

החיים הסודיים של שייקה אופיר
הסיפור שטרם סופר על גדול הקומיקאים הישראלים בכל הזמנים – שייקה אופיר.
אין ישראלי שלא מכיר את אופיר כבדרן מצליח, פנטומימאי וירטואוז ושחקן קולנוע ובמה  – אבל לא רבים באמת הכירו את סיפורו של האיש שמאחורי אלף הפרצופים. הסרט מפנה את הזרקור אל הנשים המשמעותיות ביותר בחייו של אופיר: אלמנתו הגאה לידיה, בתם, השחקנית קארין אופיר, וגם, בפעם הראשונה מול המצלמות – עתליה, בתו מנישואיו הראשונים, אותה עזב בניו יורק . הנשים, באמצעות סרטונים משפחתיים מרגשים שנחשפים לראשונה בסרט זה, קטעי ארכיון נדירים וראיונות עם אנשי במה ובידור, משרטטות את דיוקנו של הליצן המושלם, שהצליח להצחיק ולרגש בישראל ומחוצה לה, אבל שילם מחיר אישי ומשפחתי כבד.
יוצר: ארי דוידוביץ׳

בני-הנוער האמיצים שהולכים עם האמת שלהם
טרנסקידס
נעם בן ה-16 נולד כְּבת למשפחה דתית בשומרון ולמד באולפנה. אלא ששום דבר לכאורה לא העיד על הסערה הפנימית שהתחוללה בו. תוך שהוא נכנס לתהליך המפרך של שינוי המין, הוא ומשפחתו מתמודדים עם האתגרים הנוספים העומדים בפניהם בתוככי חברה מסורתית ומסוגרת; עופרי בן ה-16 תמיד נחשב לילדה המגניבה שמשחקת כדורגל עם הבנים, אלא שבתוך תוכו תמיד ידע שהוא בעצם בן. כשהוא מקבל צו ראשון לגיוס המופנה בלשון נקבה, גומלת בלבו ההחלטה להתגייס לצבא כלוחם קרבי; רומי בת ה-16, התחנכה כְּבֵן במערכת החינוך הדתי באשדוד, כי אמהּ, אילנית, חשבה שכך תוכל להוציא לבנה את ה"ג'וק" הנשי מהראש. כעת, כשהיא נערה בת 16, עושה רומי את צעדיה הראשונים בעולם הריאליטי, הרשת והדוגמנות, תוך שהיא מדחיקה את הסיפור הקשה שמצל על חייה – אביה, שמרצה מאסר עולם על רצח, לא מוכן לפגוש אותה מאז שהפכה רשמית לבת;  לירון בן ה-17 נולד כילדה יפיפייה בראשל"צ, להורים גרושים. כשהחליט שהוא הולך עד הסוף עם השינוי המגדרי, הוא ביקש בצעד אמיץ ויוצא דופן, להקפיא ביציות לפני שהזריק לעצמו הורמונים שהפכו אותו לגבר, ובכך הפך לנער הטרנסג'נדר הצעיר ביותר בישראל שעובר שאיבת ביציות.
תוך מעקב דוקומנטרי ארוך ומפתיע אחר ארבעת בני הנוער ובני משפחותיהם, הסידרה החדשה של הבמאית הילה מדליה ("למות בירושלים", זוכה פרס הפיבודי), שופכת אור חדש על ההשפעות האישיות והחברתיות של שינוי מגדרי בגיל ההתבגרות הנפיץ בכלל, ובישראל בפרט.   
יוצרת: הילה מדליה

משה כחלון שלא הכרתם
המועמד
ב-2012, לאחר קדנציה מוצלחת כשר התקשורת והרווחה מטעם הליכוד (ביבי לשריו: "תהיו כחלונים"), הודיע משה כחלון שהוא לוקח פסק זמן מהחיים הפוליטיים. פחות משנתיים מאוחר יותר, הוא הכריז כי הוא עוזב את הליכוד, כור מחצבתו, ומקים מפלגה חברתית חדשה. הוא אסף סביבו קבוצה קטנה של אנשים שהחלו מיד להרים קמפיין בחירות. בתקציב זעום ובזמן מינימלי, מטרת הקמפיין היתה להוביל את המועמד היישר לכיסא של שר האוצר.
סרטם של טלי שמש ואסף סודרי ("מוות בבאר-שבע", זוכה פרס אופיר 2016) מציג לראשונה הצצה אינטימית לקמפיין הבחירות של מפלגת "כולנו", ומלווה את כחלון והצוות הקרוב אליו - מקמפיין הבחירות ב-2015 ועד לכניסתו ללשכת השר. 
האיש הכי חידתי ודיסקרטי בפוליטיקה הישראלית, שסופג בקדנציה הנוכחית ביקורת קשה מימין ומשמאל, אישר בפעם הראשונה להכניס מצלמה אל תוך המטה האישי שלו שמורכב משחקני מפתח בזירה הפוליטית של היום.
יוצרים: טלי שמש ואסף סודרי

פשעים ששינו חיים שלמים
תיק חיי
סדרת "פשע אמיתי" חדשה בפורמט מקורי מאת אחת היוצרות הישראליות הוותיקות והפוריות ביותר הפעילות כיום, נילי טל, שלִהטטה בז'אנר הפשע האמיתי שנים רבות לפני חזרתו של הטרנד הנוכחי ("רצח ללא מניע",  "חרוט בגופי", "עזה כמוות").
בלבו של כל אחד מהפרקים, עומד מְסָפֵּר אחר – בין אם שופט, סנגור, חוקרת או תובע. כל אחד מהמְסָפְּרים לוקח אותנו, שלב אחר שלב, בנבכי תעלומת הרצח שטלטלה את חייו.
פרק הפתיחה של הסדרה חוזר לפרשת רצח כפול וחטיפה שזעזעה את המדינה: בשנת 1996 רצח הפיזיקאי פרופ' עמירם הוכברג את בת-זוגו ואמא שלה, וחטף את ילדם איתי, שהיה אז בן 11, אל מחוץ לישראל. סנ"צ דורית בן מאיר ראש הצח"מ, מגוללת לראשונה בפני המצלמות את החקירה המאומצת – הן ללכוד את הרוצח, והן להביא את איתי בחזרה לישראל. כיום, כשהוא בן 32, מפגישה הסדרה את איתי עם דורית, החוקרת שפענחה את הפרשה שהפכה לתיק חייה. 
יוצרת: נילי טל

צילומים דויד יוכפז
מאת: שרית יוכפז כתבת ועורכת ראשית


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה