Translate

יום שני, 12 במרץ 2018

"האישה עם העדשה" תערוכה חדשה של המחלקה לאמנות בפקולטה לאמנויות של מכללת סמינר הקיבוצים אשר תיפתח השבוע (יום ה') במרכז אדמונד דה רוטשילד מאת: שרית יוכפז


המחלקה לאמנות בפקולטה לאמנויות של מכללת סמינר הקיבוצים מציגה:
"האישה עם העדשה"
התערוכה קושרת בין אמנות פלסטית לקולנוע ויוצרת שיח חדש וביקורתי על האישה כיוצרת וכמושא אמנותי
                                                         ריקי ומאיה
פתיחה חגיגית: השבוע (יום ה') 15.3.2018 בשעה 19:30 (נעילה 6.4.18)
מרכז אדמונד דה רוטשילד, שד' רוטשילד 104 תל-אביב

"האישה עם העדשה" תערוכה חדשה של המחלקה לאמנות בפקולטה לאמנויות של מכללת סמינר הקיבוצים אשר תיפתח השבוע (יום ה') במרכז אדמונד דה רוטשילד, בוחנת את הקשר ההדוק בין אמנות פלסטית וקולנוע תוך שימת דגש על ההשפעה החברתית של הקולנוע ההוליוודי.

ד"ר הדרה שפלן קצב, ראש המחלקה לאמנות בפקולטה לאמנויות של מכללת סמינר הקיבוצים: "אחד ההבדלים הבולטים בין אמנות פלסטית לקולנוע היא במידת הפופולאריות של התחום. בניגוד לאמנות הפלסטית, הקולנוע הוא מצרך תרבותי פופולארי ומכונן דפוסי מחשבה והתנהגות בסיסיים המניעים את האדם בחברה העכשווית. התערוכה "האישה עם העדשה" בוחנת את השפעות הקולנוע על עולם האמנות והזהות המגדרית של נשים המשתקפת בו. בין היתר, עלו סוגיות של מערכת היחסים בין אמא לבת, אישה כעקרת בית, האישה כגיבורת-על, ייצוגיות בצה"ל, ניפוץ האידיליה המשפחתית וקריאת תיגר על תפקידיה המסורתיים המצופים מאם הבית. כל אחת מהסוגיות הללו נבחנת הן במקומן בקולנוע והן בהשתקפות בעולם האמנות. כך נוצר שיח חדש וביקורתי על מעמד האישה כיוצרת, וכמושא אמנותי". 

התערוכה מתארחת במרכז אדמונד דה רוטשילד, בית לתרבות ולאמנות במרכז תל-אביב המעודד יצירה ישראלית מקורית וחדשנית בדגש על אירועים ופרויקטים חברתיים וייחודיים של מוסדות אקדמיים לאמנות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה