Translate

יום שלישי, 13 במרץ 2018

טקס חנוכת בית השנטי תל אביב החדש. מאת: שרית יוכפז



טקס חנוכת בית השנטי תל אביב החדש

לראשונה, מזה 34 שנים
בית השנטי עובר לבית הקבע שלו !
15.3.18 יום ה' בשעה 10:00 בית השנטי תל אביב

אירוע מרגש לילדי הרחוב בישראל שבחרו בחיים, בית השנטי עבר למשכנו הקבוע לעולמי עד.--

התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.
בתמונה: מימין: שרית יוכפז עיתונאית. .  שר רווחה כץ. עם נשיא המדינה מר רבלין. . ראש העיר חולדאי.  מריומה מנכ"לית  בית השנטי 
התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.
צילום: שרית יוכפז
מריאן  ודורון ליבנת התורמים .

התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.
נשיא המדינה . צילום: שרית יוכפז

מאז הקמתו בשנת 1984 ועד היום, טיפל בית השנטי בלמעלה מ- 50 אלף בני נוער  בגילאים 14-21.
בית השנטי נותן מענה לנוער בסיכון, בסכנה וחסר קורת גג בישראל 24/7 ללא הבדלי דת, גזע, מין, לאום ומגדר.
לעיתים, זוהי ההזדמנות האחרונה שלהם לפי התדרדרות לפשע, סמים, זנות ואף מוות.
התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.
עם מריומה
כ- 80% מילדי בית השנטי משתלבים בחיים נורמטיביים: גיוס לצה"ל, לימודים אקדמאיים, עבודה וכו'.
כמות ילדי הרחוב באזור תל אביב היא הגדולה בישראל וזאת מכיוון שהיא עיר מרכזית אליה מגיעים מכל קצוות הארץ.

התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.
עם  ח"כ הרצוג
הקצאת השטח ניתנה בתרומתה הנדיבה של עיריית תל אביב יפו ואת בניית הבית תרמו התורמים היקרים הגב' מריאן ומר דורון לבנת.

בזכותם, אלפי בני נוער יוכלו לקבל בית חם ומלא אהבה בישראל.
התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.
עם יואב הורוביץ  מהכנסת  והשר כץ
, נערך אירוע חנוכת בית השנטי תל אביב במשכנו הקבוע לראשונה מזה 34 שנים בתל אביב-יפו, במעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין, שר הרווחה והשירותים החברתיים חיים כץ וראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי.

מאז הקמתו בשנת 1984 ועד היום, טיפל בית השנטי בלמעלה מ- 50 אלף בני נוער  בגילאים 14-21. בית השנטי נותן מענה לנוער בסיכון, בסכנה וחסר קורת גג בישראל 24/7 ללא הבדלי דת, גזע, מין, לאום ומגדר. לעיתים, זוהי ההזדמנות האחרונה שלהם לפי התדרדרות לפשע, סמים, זנות ואף מוות. כ- 80% מילדי בית השנטי משתלבים בחיים נורמטיביים: גיוס לצה"ל, לימודים אקדמאיים, עבודה וכו'. כמות ילדי הרחוב באזור תל אביב היא הגדולה בישראל וזאת מכיוון שהיא עיר מרכזית אליה מגיעים מכל קצוות הארץ.

כתובתו החדשה של בית השנטי תל אביב הינה ברחוב נחום גולדמן 5 תל אביב (מאחורי בי"ס עמל יפו), כניסה מרחוב אליזבט ברגנר. הקצאת השטח ניתנה בתרומתה הנדיבה של עיריית תל אביב יפו ואת בניית הבית תרמו התורמים היקרים הגב' מריאן ומר דורון לבנת. בזכותם, אלפי בני נוער יוכלו לקבל בית חם ומלא אהבה בישראל.


          חנוכת בית השנטי תמונת יח"צ

מר ראובן ריבלין, נשיא המדינה אמר כי הוא איננו מומחה בטיפול או בעבודה עם ילדים, אך הוא מבין כי שיטת הטיפול של מריומה שמה במרכז את 'עקרון ההקשבה,' עיקרון שאותו פיתחה לכדי אומנות של ממש. "והרי כמה פשוט ובסיסי הצורך שיקשיבו לנו. לדעת שמישהו מתעניין ביום שעבר עלינו בצרות שמעיקות לנו על הלב בחלומות ובשאיפות, בכל אותם דברים שמעסיקים אותנו בילדות ומעצבים אותנו כמבוגרים. לכן אני מבקש לאחל לכולנו, לכלל המשתתפים באירוע המרגש הזה, ברוח גישת הטיפול של מריומה המייסדת והמנכ"לית, שנדע להקשיב יותר. שנזכור לפתוח את האוזן ואת הלב למי שמאותת לנו שזקוק לעזרה, לכל מי ששנות הילדות שלו עוברות בלי החיבוק והיד המושטת של המשפחה, כי לכל אחד מאיתנו יש דבר מה לתת למישהו כזה, לכולנו יש את יכולת ההקשבה. המשיכו להאיר את העולם בעבודת הקודש שלכם, לרפא ולחמם לבבות צעירים ולהפיח תקווה ורוח-חיים בכל מי שמתדפק על סף דלתכם. אני בטוח שבעתיד הנערים והנערות היקרים האלה יקחו חלק פעיל ומשמעותי בחברה הישראלית. יתגייסו לצבא, יטיילו בעולם, ילמדו, יחקרו ויבנו את ביתם, היציב והחם במדינת ישראל. ואולי גם יפתחו את דלתם, לנערים ונערות אחרים, שיזדקקו להקשבה הזו."
התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.
עם מריומה והתורמים בני הזוג ליבנת

מריומה בן יוסף, מייסדת ומנכ"ל עמותת בית השנטי הדגישה כי אחרי מסע של 34 שנים מרגשות, מדהימות ומלמדות אחרי התחלות עם יותר מ-50 אלף בני נוער שבחרו בחיים, בית השנטי הוא הוכחה קיימת שחלומות אכן מתגשמים. "אחרי שמעיזים לחלום ופוגשים שליחים כמו דורון ומריאן לבנת, אנחנו מבינים שיש דברים שהם מעבר לזמן ומקום. זו הייתה זכות וכבוד ענקי שכבוד נשיא מדינת ישראל, שר הרווחה, ראש עיריית תל אביב-יפו ועוד הרבה אנשים טובים ונדיבים חנכו איתנו את בית השנטי החדש בתל אביב שימשיך להציל ילדים."

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב- יפו אמר כי הוא שמח וגאה שהעירייה יכלה לסייע במפעל התקווה המיוחד הזה. ״מריומה אומרת שאלוהים עזר לה אבל אני אשתמש באותו מושג- לי מריומה עזרה. כי היא זיכתה אותי בעובדה שעוד כשהתמודדתי על ראשות עיריית תל אביב-יפו הגעתי לביקור בבית השנטי הישן והייתי עד והשתתפתי בארוחות שבת. ואני בהחלט מוכרח לומר באופן אישי, כאדם שגדל בארץ הזאת, משרת ציבור כל חייו, שמריומה זיכתה אותי במצוות. זיכתה אותי להיות שותף למפעל הזה שהייתי שותף לו לאורך 20 השנה האחרונות והגענו ליום הזה, לשעה הזאת שנוכל להגיד הגיענו וקיימנו ליום הזה. ומילה אחת לילדים שמגיעים לבית השנטי- לא תמיד לנער או נערה נקרית ההזדמנות שבה מושיטים לו יד ואומרים לו- מכאן אנחנו איתך, לצורך העניין גם אתם צריכים לקחת. תיאחזו בהזדמנות הזאת.״

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה